2026-07-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intig
Hon la ju upp nu i helgen på story igen att hon storstädade... men det är väl bara så som vi redan fastslagit; hon vill så gärna vara en person som är en do:er men tyvärr är hon en konsument.

Det här tvångsmässiga städandet hela tiden har jag också reagerat på, hon håller ju på städar lika frenetiskt i lägenheten i stan. I vart och varannat inlägg läser man hur hon såpar golven, torkar lister, dammsuger och tvättar fönster.
Citera
2026-07-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklight
Det här tvångsmässiga städandet hela tiden har jag också reagerat på, hon håller ju på städar lika frenetiskt i lägenheten i stan. I vart och varannat inlägg läser man hur hon såpar golven, torkar lister, dammsuger och tvättar fönster.

Det blir väl så när man lever i ett showroom och inte ett hem. Att det behöver se representabelt och tillrättalagt ut, en precis lagom slarvigt lagd pläd över sängen, en stråhatt på knopplisten osv.

För Elsa handlar det om hur det SER UT och inte HUR DET ÄR.

Pontus och sonen lever runt om medan hon ställer iordning nästa kuliss.
Citera
2026-07-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Anledningen till putsning av glashyllorna ovanför vasken har ju inget med gäster att göra. En sån hylla måste ju putsas och hållas efter flera gånger i veckan för att slippa se droppmärken och damm. Det är väl storstädning för Elsa.

Lustigt att hon skriver att hon vill ha ett luftigt och lättstädat hem och samtidigt skaffar de där glashyllorna.
Citera
2026-07-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Lustigt att hon skriver att hon vill ha ett luftigt och lättstädat hem och samtidigt skaffar de där glashyllorna.
Glashyllorna är dessutom skitfula eftersom de reflekterar i grönt, istället för klarglas. Det finns ju glas som inte reflekterar så mkt i grönt men det har de inte tänkt på.
Det är inte trädgårdens grönska som reflekteras i kanten på glashyllorna utan just den gröna järnhalten i glaset. Riktigt fult.
Citera
2026-07-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Glashyllorna är dessutom skitfula eftersom de reflekterar i grönt, istället för klarglas. Det finns ju glas som inte reflekterar så mkt i grönt men det har de inte tänkt på.
Det är inte trädgårdens grönska som reflekteras i kanten på glashyllorna utan just den gröna järnhalten i glaset. Riktigt fult.

Håller med! Ser ut som nåt man har i badrummet, och blir inte speciellt snyggt mot fönsterglasen.
Citera
2026-07-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ser inte bra ut! Den "gröna kanten" skulle jag inte stå ut med,skulle hellre måla kanten vit! Eller valt plexi.
Citera
2026-07-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Ser inte bra ut! Den "gröna kanten" skulle jag inte stå ut med,skulle hellre måla kanten vit! Eller valt plexi.
Ja precis. Den gröna reflektionen förstör hela intrycket och hela poängen med att ha glashyllor.
Undrar om detta är något de ens tänkt på? Jag tror Elsa tänker att den gröna randen är reflektion från trädgården men de gör det ju inte (då hade det inte sett så smaklöst gräsligt ut)
Citera
2026-07-06, 20:00
Medlem
Undrar också hur många gånger per dag Pontus slår huvudet i lampan ovanför vasken. Placeringen är minst sagt vansklig. Och varför har de sån hög blandare? Det ser så trångt ut!? Hela planeringen med vask, blandare och glashyllorna (och sen lampan rakt ovanför ouch) känns som något någon (Elsa) tänkt ut och rapporterat vidare till snickare/byggare, men som ingen egentligen räknat på eller ens ifrågasatt.
Mycket märkligt!
Citera
2026-07-06, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Håller med! Ser ut som nåt man har i badrummet, och blir inte speciellt snyggt mot fönsterglasen.
Verkligen badrumshylla!
Citera
2026-07-06, 21:44
Medlem
Citat:
Undrar också hur många gånger per dag Pontus slår huvudet i lampan ovanför vasken. Placeringen är minst sagt vansklig. Och varför har de sån hög blandare? Det ser så trångt ut!? Hela planeringen med vask, blandare och glashyllorna (och sen lampan rakt ovanför ouch) känns som något någon (Elsa) tänkt ut och rapporterat vidare till snickare/byggare, men som ingen egentligen räknat på eller ens ifrågasatt.
Mycket märkligt!

Håller med om blandaren. Vad är grejen med att den är så hög? Måste ju stänka massor på glasen och på fönstren.

Och hur kan man INTE vilja ha engreppsblandare? Nu måste de ju upp med två blöta händer och slabba runt med vatten för att få rätt temperatur på vattnet.

Känns verkligen som att form har fått gå före funktion. (Och formen är dessutom jätteful….)
Senast redigerad av Kayleigh 2026-07-06 kl. 22:06.
Citera
2026-07-06, 22:19
Medlem
Jag funderar över hennes enahanda mat…. Äter Pontus och Lynn också bara fröer och kvarg och ägg till både frukost och lunch? Ingen barnmat direkt…. Barn älskar ju ofta mjukt bröd och pålägg, men jag tror aldrig jag sett en macka i bloggen…

Tänkte på det häromdagen också, när ”Pontus arbetat i trädgården hela dagen” och till middag gjorde hon sallad, tomater och mozzarella… Blir ”en arbetande karl” mätt på salladsblad??? 😳 Och vilket barn vill ha enbart salladsblad och tomater till middag?
Citera
2026-07-07, 08:59
Medlem
Jag tror hon skrivit någon gång att barnet äter annat. Men jag tänker att det är en blogg om Elsa och det är Elsa vi får. Vilket ändå känns rimligt och sunt på nåt vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in