2026-07-05, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Livstid här menar jag i resten av sitt liv. Inte de tidsbegränsade straffen vi har nu.

Ja det är såna straff regeringen vill ändra till! Kallas förvaring!
Citera
2026-07-05, 12:36
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja det är såna straff regeringen vill ändra till! Kallas förvaring!

Ja och jag är inte positivt inställd till det alltid. Men det hör till ett annat forum.
Citera
2026-07-05, 17:59
Medlem
Nationalromantiks avatar
https://www.mitti.se/nyheter/polisen-soker-vittnen-efter-mordet-i-ronninge-6.19.361966.288d7a2263

Hon går sin vanliga promenadväg hemåt. När hon är på Tallsätravägen i höjd med fotbollsplanen sker överfallet.

Den misstänkta hade anlänt till Rönninge i bil en tid innan.

Ja, vi har uppgifter som pekar på att personen också varit i Rönningeområdet en längre tid efteråt.

Varför tror ni personen stannade kvar?

– Det kan jag inte gå in på eller specificera i nuläget.

Var det då han åkte till den där sjön där man hittade fynd (finns bilder när polisen fotar något på en brygga).

Vad kan han ha gjort där när han körde runt? Tycker det är skumt som fan, riskabelt, varför inte åka direkt hem?
Citera
2026-07-05, 18:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
https://www.mitti.se/nyheter/polisen-soker-vittnen-efter-mordet-i-ronninge-6.19.361966.288d7a2263

Hon går sin vanliga promenadväg hemåt. När hon är på Tallsätravägen i höjd med fotbollsplanen sker överfallet.

Ja, vi har uppgifter som pekar på att personen också varit i Rönningeområdet en längre tid efteråt.

Var det då han åkte till den där sjön där man hittade fynd (finns bilder när polisen fotar något på en brygga).

Vad kan han ha gjort där när han körde runt? Tycker det är skumt som fan, riskabelt, varför inte åka direkt hem?
Han kanske inte visste vad han skulle göra med kroppen.
Det är en stor risk att åka hem med kroppen.
Det är väl det dummaste man kan göra.
Citera
2026-07-05, 18:31
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kanske inte visste vad han skulle göra med kroppen.
Det är en stor risk att åka hem med kroppen.
Det är väl det dummaste man kan göra.

Jag utgick från att planen var att stycka henne från början.

Alternativt mörda henne, sedan ha sex med liket (och då är det väl bättre göra det hemma)?

Om han bara ville mörda, varför inte bara lämna henne där han överföll henne?
Citera
2026-07-05, 18:48
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag utgick från att planen var att stycka henne från början.

Alternativt mörda henne, sedan ha sex med liket (och då är det väl bättre göra det hemma)?

Om han bara ville mörda, varför inte bara lämna henne där han överföll henne?
Svårt att veta hur hans plan såg ut men han kanske blev överraskad att han ”lyckades” med mordet och blev lite ställd.
Är väl inte bra heller att lämna kroppen helt öppet på mordplatsen då det kan finnas spår av mördaren på kroppen.
Citera
2026-07-05, 18:50
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:

Ja, inte gick han då runt bland buskar & snår & letade efter sin hammare i 2 timmar innan han 03:30 begav sig från Rönninge…
Senast redigerad av rubbergirl 2026-07-05 kl. 18:55.
Citera
2026-07-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Skulle du kunna precisera vilka lagar som är "fel" och borde ändras då?

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tack för ditt beundransvärda tålamod med den rudimentära

Haaaaag Taggad,
det finns exempel bland annat i denna tråd på inlåsta individer som verkar uppskatta de i internationell jämförelse korta straffen vi har i Sverige.

Du verkar upprepat missförstå tidigare skribent,
som gav uttryck för oss som vill ha straffskärpningar.
Citera
2026-07-06, 18:54
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Vem som vill ha dem som grannar kan inte jag svara på. Andra får prata för sig. Och absolut, medan de är inlåsta kan de inte (lika lätt) begå nya brott men jag förespråkar både förebyggande åtgärder och behandling parallellt med fängelsestraff. Enbart att sitta inne länge hjälper inte en pedofil eller gängkriminell från att begå nya brott den dagen hen släpps. Det vet vi från forskning. Mer än så behövs för att förhindra återfall.

Finns det något som bevisligen fungerar för att förhindra pedofiler från att begå nya brott förutom kemisk kastrering?
Citera
2026-07-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Finns det något som bevisligen fungerar för att förhindra pedofiler från att begå nya brott förutom kemisk kastrering?

Ja avlivning! Eller något liknande.
Citera
2026-07-06, 19:03
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja avlivning! Eller något liknande.

Yup. Synd att det inte får tillämpas ens på typer som dessa i Sverige.
Han är pedofil, mördare och nekrofil.
Det borde vara obligatoriskt med iallafall kemisk kastrering, men inte ens det utförs mot deras vilja.
Det är fan avskyvärt. Hoppas någon annan galning avlivar honom på kåken
Citera
2026-07-06, 19:42
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can
Haaaaag Taggad,
det finns exempel bland annat i denna tråd på inlåsta individer som verkar uppskatta de i internationell jämförelse korta straffen vi har i Sverige.

Du verkar upprepat missförstå tidigare skribent,
som gav uttryck för oss som vill ha straffskärpningar.
Ifrågasätta rättssystemet i illusion att hindra styckmord är flashbackig straffpopulism.
Senast redigerad av Taggad 2026-07-06 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in