2026-07-06, 15:10
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Vad för slags brott skulle BO inte haft tid att begå?
Nu är det fortfarande oklart om han var inblandad i någon brottslighet men att fotboll på den nivån skulle vara så tidskrävande, nej.
Visst, narkotikaförsäljning på konsumentnivå kräver en del tid i anspråk men annars finns det många saker att pyssla med inom organiserad brottslighet
Jag kan naturligtvis ha fel men i den åldern som offret var i så går man i gymnasiet och om man dessutom spelar fotboll i division 3 så lär man väl inte ha alltför mycket tid över till för att hålla på med brottslighet. Nu kan han naturligtvis skitit och gå till skolan invänder du så klart och jag håller med.
Citera
2026-07-06, 15:12
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akoooa9
Killen som blev dödad i går heter Gent och spelade fotboll i Unik. Han var även i Procyon under någon månad, och det var där jag lärde känna honom.

Han var en av de snällaste killarna jag träffat och jag har aldrig känt till att han skulle ha haft någon koppling till kriminalitet.

Jag har hört uppgifter från olika håll om att hans bror ska ha haft kopplingar till gängkriminalitet och att Gent kan ha blivit skjuten för att markera mot brodern. Jag vet dock inte om det stämmer, och det är upp till polisens utredning att klarlägga vad som faktiskt har hänt.
Han kan ju ha blivit misstagen för brodern.
Citera
2026-07-06, 16:09
Medlem
Citat:
– Bilden på kroppen spelas upp i mitt huvud om och om igen, säger hon.

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/mannen-skots-utanfor-hennes-fonster-blod-overallt/jo5g6d1l

Förr i tiden var det värsta som kunde hända på ens altan ungar med ärtrör eller en blandning av kalisalpeter och socker och lite häftig eld på ett fönsterbleck. Nu vågar man inte bo på bottenplan. Spännande när vi ska tvångsblandas..
Citera
2026-07-06, 16:19
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag googlade efternamnet maksuta* det finns 16 st en del i Göteborg en del i Malmö .
Citera
2026-07-06, 16:23
Medlem
Citat:
Han hade precis tagit studenten och skulle börja plugga till arkitekt. I stället mördades 19-årige Gent Maksutaj på öppen gata.
https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/minderarig-anhallen-efter-mordet-pa-gent-maksutaj/lw6p1dvj

Han skulle gå på promenad. Så nån hade väl span på adressen.
Citera
2026-07-06, 16:28
Medlem
Wajis avatar
Är det bara en tillfällighet att oskylda målvakter i lägre fotobollsklasser som skjuts oskyldiga enligt anhöriga?
Svårt att börja blunda för att det är rena avrättningar och det känns ju som de har ett pris på sitt huvud.
Citera
2026-07-06, 16:28
Medlem
Han ska ha skjutits i huvudet och varit avliden innan polis och ambulans ens kom till platsen enligt vittne.
Citera
2026-07-06, 16:47
Medlem
Om det var något tvivel kvar angående BO så är namnet bekräftat

https://www.unt.se/nyheter/uppsala/artikel/minderarig-anhallen-efter-mordet-pa-gent-maksutaj/lw6p1dvj
Citera
2026-07-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Om det var något tvivel kvar angående BO så är namnet bekräftat

Har det ens gått 24 timmar sen mordet? Varför går man ut med namn och bild på offret i media? Är det inte väl för snabbt?
Citera
2026-07-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hehehe5
Har det ens gått 24 timmar sen mordet? Varför går man ut med namn och bild på offret i media? Är det inte väl för snabbt?

För snabbt för vad? Anhöriga har ju godkänt det.

Någon som vet ifall det kan ha kopplingar till bråket på Vattholmavägen på fredagskvällen? Kan BOs bror varit inblandad där och skadat någon och hämnden kom på söndagen. GM kan ha spanat vid porten och sett Gent komma ut och misstagit honom för brodern. Gent själv verkar av allt att döma sakna koppling till någon grövre kriminalitet.
Senast redigerad av KrimHist 2026-07-06 kl. 18:32.
Citera
2026-07-06, 18:34
Medlem
Han ser kriminell ut på videon som länkas åtminstone, den typiska looken.
Citera
2026-07-06, 18:42
Medlem
meas19s avatar
Han skulle bli arkitekt och varken drack alkohol eller rökte enligt farbrorn till familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Han ser kriminell ut på videon som länkas åtminstone, den typiska looken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in