2026-07-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Jockiboi: ” Jag betalar inte 50 000 även om jag skulle kunna,”

Så han har inte ens 50kkr? Är han så fattig?

Det får väl gå sin gilla gång. Inte bara skicka ett kravbrev.
Citera
2026-07-06, 13:25
Medlem
Citat:

Då hamnar han hos Kronofogden..
Citera
2026-07-06, 13:53
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Om man blir stämd av sin egen mamma kanske det är dags att ta ett steg tillbaka och kritiskt analysera sitt liv.

Tvivlar dock att jockiboi har tillräcklig självkännedom och reflektionsförmåga att kunna analysera och inse vilken rutten människa han är.
Han har ju ingen självinsikt för 5 öre.

Det blir nog ingen jul hemma hos mamma Annika och bröderna detta år heller, snacka om att vara familjens skithög ingen vill umgås med.

Men all reklam är bra reklam glöm inte det böliboi! 🤣
Citera
2026-07-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Om man blir stämd av sin egen mamma kanske det är dags att ta ett steg tillbaka och kritiskt analysera sitt liv.

Tvivlar dock att jockiboi har tillräcklig självkännedom och reflektionsförmåga att kunna analysera och inse vilken rutten människa han är.
Det händer nu! Äntligen. Och tidningarna har ju massa att gå på då manegen redan är krattad av BGB, Medvikts och Goatbrain.

Det blir svårt att ta sig ur det här. Och rättegången mot Medvikt i september kommer bara spä på allt ännu mer!
Citera
2026-07-06, 14:34
Medlem
Citat:

50 k borde han ha, men säkert inte mkt mer.

Företaget går kass och visningarna faller. Hyresrätten, som skulle bli en tillfällig lösning, är nu nog snarare permanent!

”LåtRättvisanVinna #FuckJoakimLundell
Citera
2026-07-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Då hamnar han hos Kronofogden..

Det får ju först bli rättegång.
Citera
2026-07-06, 14:50
Medlem
Citat:

Han har inte 50 000.

Han målar upp sig som en upptagen man med pengar i överflöd. Samtidigt har dom inga seriösa sponsorer kvar och får inga nya tv-produktioner sedan han blivit avslöjad med att fabulera ihop alla trauman från barndomen och för att inte ens tittarna ska kunna missa det har GoatBrainKebab tagit vid där svt slutade och hon går igenom vad det egentligen står i hans papper.

Han vill sopa barndomen helt under mattan och säger att han inte vill lägga mer energi på det, glömma och gå vidare. Varför betalar han inte och går vidare?

Han har nyligen försökt stämma Medviktarna på 350 000kr. Han har inte pengarna, inte ens ynka 50 000.
Senast redigerad av Pallal 2026-07-06 kl. 15:04.
Citera
2026-07-06, 14:54
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Han har ju ingen självinsikt för 5 öre.

Det blir nog ingen jul hemma hos mamma Annika och bröderna detta år heller, snacka om att vara familjens skithög ingen vill umgås med.

Men all reklam är bra reklam glöm inte det böliboi! 🤣

Han har ju Anjo som kryper för honom. Och horungen Rask om det verkligen skulle knipa. Så kan trollkarlen vara tomte.
Citera
2026-07-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Fast han hade ju ingen ok barndom. Sen att man inte kan berätta vadsom är en sak.
Hur vet du det?

Det handlar inte om vare sig hans barndom var bra eller inte eller ens om han upplevde den som bra eller inte. Det handlar om att han ljuger om vad han har varit med om och ljuger om A. Allt skulle stå i hans papper. Det har han sagt hundrals gånger, men i hans papper tyder ingenting på att A behandlat honom illa eller varit en kall eller frånvarande mamma.

Jag ber dig att lyssna på den här, så kan vi fortsätta diskussionen efteråt. Du kan lyssna på den som en podd. Hon har tagit sig tiden analyserat Jockes podd i jämförelse med Varje sida räknas. Hon går igenom i detalj vad Joakim i sin podd säger att det står och vad det egentligen står där.

LJUGER JOAKIM LUNDELL OM SINA SOC-PAPPER I PODDEN? DEL 1
https://youtu.be/2K3k92K5foo?si=ZNUy8RcXANp-rWc9
Citera
2026-07-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Hur vet du det?

Det handlar inte om vare sig hans barndom var bra eller inte eller ens om han upplevde den som bra eller inte. Det handlar om att han ljuger om vad han har varit med om och ljuger om A. Allt skulle stå i hans papper. Det har han sagt hundrals gånger, men i hans papper tyder ingenting på att A behandlat honom illa eller varit en kall eller frånvarande mamma.

Jag ber dig att lyssna på den här, så kan vi fortsätta diskussionen efteråt. Du kan lyssna på den som en podd. Hon har tagit sig tiden analyserat Jockes podd i jämförelse med Varje sida räknas. Hon går igenom i detalj vad Joakim i sin podd säger att det står och vad det egentligen står där.

LJUGER JOAKIM LUNDELL OM SINA SOC-PAPPER I PODDEN? DEL 1
https://youtu.be/2K3k92K5foo?si=ZNUy8RcXANp-rWc9

Jag har lyssnat på socpapperna o det räcker.
Citera
2026-07-06, 16:01
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anprim
Såg precis nyheten och var tvungen att komma in här. Underbart att denna bespottade kvinna tar sig modet och står upp mot det ständiga företalen. Extra ironiskt att artikeln avslutas med:

"Lundell säger också att han vill gå vidare och inte behöva prata mer om sin barndom."

Det blir ju en aning magstarkt då han stickat sin offerkofta med sin ständiga påhittade barndom. Nu när de främsta offret för det tar till ordna så ska självfallet barndomen lämnas åt sidan och inget mer ska ventileras eller diskuteras.

Jag var också tvungen att titta in här när nyheten dök upp i flödet. Jag ser aldrig vare sig Jocke eller Jonna någonstans i mina flöden längre, så jag hade nästan glömt bort att de fanns. Antagligen anpassar väl mina algoritmer sig också efter mitt egentliga ointresse, men det känns som att the story of Jockes kändisskap kan börja summeras som "upp som en sol och ned som en pannkaka".

Och ja, det luktar skunk långa vägar när det är han själv som har gjort världens grej av sin barndom genom att gråta ut i alla tänkbara kanaler om sin sadistiska mamma. När mamma sedan säger "stopp och belägg, det här är lögn", då vill han inte prata om det längre.
Citera
2026-07-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har lyssnat på socpapperna o det räcker.
Då är vi överens om att A inte gjorde hans barndom dålig.

Har du lyssnat på ”hans soc-papper” i hans podd?
Senast redigerad av Pallal 2026-07-06 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in