2026-07-06, 14:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Olika spelstilar osv. Javisst. Men Haaland gör fler mål och är inte alls lika ega som Zlatan var. När Zlatan spelade i landslaget var han Sveriges allt. Det var inte enbart för att han var den enda bra spelare vi hade, utan han ville ha det så. Han ville vara stora stjärnan. Han ville ha alla bollar. Haaland bryr sig inte och gnäller inte. Kämpar på även utan bollar o gör till sist mål. Enligt mig är Zlatan inte ens i närheten även om han var tekniskt mycket bättre.

Man kan inte jämföra med Z, han är ju en pensionär. Halland är ung.
Citera
2026-07-06, 14:35
Medlem
kyrkstockens avatar
Sveriges landslag fungerar bäst när de arbetar som ett lag tex vm i usa eller ryssland.

Med Zigano i landslaget användes taktiken långa bollar på bengt vilket aldrig passat sverige.

Det som förvånade igår var hur många i norge som var bra. Framför allt snabba passningar till varandra. Aldrig sett sverige spela så.

Varför har Zlatan 275 assist? Därför att han spelat i europeiska topplag i många år. Men han har ju även över 500 mål så visst stinker det ego.
Citera
2026-07-06, 14:36
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Om Zlatan är så ego varför har han 242 assists i karriären?

Vem är de som räknar assist i fotboll?
Citera
2026-07-06, 14:54
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Klart bättre.
Största skillnaden, han är bra när det gäller som mest.
Citera
2026-07-06, 14:56
Medlem
KarlFarbmans avatar
Det Haaland gör med en fotboll gör Zlatan med en apelsin.
Citera
2026-07-06, 15:15
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ja, det är han. Haaland är väl en av max en handfull spelare som är med i den subjektiva diskussionen "världens bästa spelare". Zlatan var en fantastisk målskytt men alltid ett steg under den diskussionen enligt mig.
Citera
2026-07-06, 15:16
Medlem
Wyrdkins avatar
Vet inte om han är bättre men betydligt mer komplett
Citera
2026-07-06, 15:17
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag skulle säga att de är ungefär jämbördiga som fotbollsspelare, om än olika. Båda är/var fantastiska och det blir hårklyveri om man ska skilja dem åt vad gäller rena spelkvalitéer.

Med det sagt, så tror jag att Haaland sprider mycket mer av positiv energi till sitt lag. Han inspirerar och motiverar sina lagkamrater bara genom att finnas med på planen. Han verkar vara en genuint skön och trevlig snubbe.

Därmed blir Haaland ändå en "bättre" och viktigare spelare i.o.m. denna osynliga kvalité.
Citera
2026-07-06, 15:20
Medlem
Kanske peakar högre än Z nu men sen gäller det att hålla sig länge i toppen, det är inte så lätt. Fråga igen om 10 år. Gossen är väl bara 26..

Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Olika spelstilar osv. Javisst. Men Haaland gör fler mål och är inte alls lika ega som Zlatan var. När Zlatan spelade i landslaget var han Sveriges allt. Det var inte enbart för att han var den enda bra spelare vi hade, utan han ville ha det så. Han ville vara stora stjärnan. Han ville ha alla bollar. Haaland bryr sig inte och gnäller inte. Kämpar på även utan bollar o gör till sist mål. Enligt mig är Zlatan inte ens i närheten även om han var tekniskt mycket bättre.
Citera
2026-07-06, 15:21
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Lol så många Zlatan hatare. Han är objektivt hästlängder bättre än halland. Kanske om 10 år, när halland varit med ett tag, tar han sig upp bland statistiken som bättre än Zlatan.
Citera
2026-07-06, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag skulle säga att de är ungefär jämbördiga som fotbollsspelare, om än olika. Båda är/var fantastiska och det blir hårklyveri om man ska skilja dem åt vad gäller rena spelkvalitéer.

Med det sagt, så tror jag att Haaland sprider mycket mer av positiv energi till sitt lag. Han inspirerar och motiverar sina lagkamrater bara genom att finnas med på planen. Han verkar vara en genuint skön och trevlig snubbe.

Därmed blir Haaland ändå en "bättre" och viktigare spelare i.o.m. denna osynliga kvalité.

Det här är det bästa svaret, precis vad jag tänkte skriva.
Citera
2026-07-06, 15:25
Medlem
Sqrbankens avatar
Skulle också betrakta dem som tekniskt jämbördiga. Haaland är däremot en större tillgång för sitt lag utöver sina spelarkvaliteer - som medspelare; ödmjuk och stöttande vilket lyfter resten på ett sätt Zlatan inte var var i närheten av. Så ja, Haaland är en bättre fotbollspelare (allt inräknat) än Zlatan var i min bok.

Edit: I landslagssammanhang spelar han dessutom mer patriotiskt och med större hjärta. Inte ute efter nån I&I-diskussion, men faller sig rätt naturligt att som 100 procent norrman känna så jämfört med att, som i Zlatans fall, spela för en nation som man har noll generationsband till.
Senast redigerad av Sqrbanken 2026-07-06 kl. 15:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in