2026-07-06, 12:07
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Jag var på en restaurang i Gustavsberg igår vid 18 tiden,
fick en extremt dålig magkänsla, satt bakom två pers med Gucci keps och Louis vitton mössa som skröt att de ville hamna på samma HVB hem.De väntade på skjuts och kollade sig över axeln efter ”Aina” hela tiden.
Fattar att det är långsökt men när jag såg att de greps på tåget till Stockholm så började jag fundera..

Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Du kan ju alltid kontakta polisen med denna information, all information är bra för dom, även om det skulle vara inget så att säga...
Som Dizzy säger, kan alltid vara bra att delge sånt till polisen även om det inte har med just detta att göra.
Polisen borde ju kunna pinga mobiler etc som varit där vid den tiden.

Troligt de var på väg att göra något i alla fall med tanke på att de redan "hade önskemål" att hamna på samma HVB hem.

Hoppas de är över 15 och i stället får upp till 10 - 14 år på kåken i stället.

De får döpa om det till "brösta en fjorton" istället för "brösta en fyra" snart.

Allt misstänkt man överhör från yngre som bär Gucci eller LV kepsar/mössor bör tas på största allvar och polisen kontaktas ASAP!
Citera
2026-07-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Mer än 13 sidor där hälften är OT o trams.
Inget namn på BO
Inget namn på GM

Men väl en massa dynga om helikopter o hurvida man är muslim Alban osv. Många av Flashbacks användare är födda med huvudet i röven o lider av ADIH!!!

Vem är BO?
Vem är GM?

Namn o bilder tack...
Finns mer information några sidor bak i tråden. Även nån video. BO är en 19 årig kille, Kosovan, fotbollsspelare. Bosatt ca 500 meter från brottsplatsen.
Gen* Maksu*aj

*=T

Sök även på hans namn på Facebook så får ni fram mängder med utländska sidor med bild från hans student där dem går ut med att han dog igår ikväll.
Senast redigerad av tuumadree 2026-07-06 kl. 12:26.
Citera
2026-07-06, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Det är klart att det går att kombinera, men å andra sidan så verkar han inte heller finnas med i t.ex. Krimfup, om jag nu uppfattat rätt namn. Det behöver inte heller betyda något, men kanske inte någon med så pass framträdande roll att han skulle behöva bli mördad.
Nä, och efter vad som hittills framkommit så finns det ingen koppling till kriminalitet.
Det är också väldigt vanligt med misstag av olika slag vid den här typen av våld så att det skulle röra sig om fel person är inte alls osannolikt.
Gm kan också mycket väl fått nån luddig order som t.rx "åk till Uppsala, skjut första bästa"
Citera
2026-07-06, 13:12
Medlem
Mindbusinesss avatar
En minderårig har anhållits efter dödsskjutningen i Uppsala under söndagen, det visar handlingar från tingsrätten. Den misstänkte personen greps under natten, men polisen vill inte säga något om vad personen är misstänkt för.
https://www.sverigesradio.se/artikel/jacob-sag-den-doda-mannen-dodsskjutning-i-uppsala
Citera
2026-07-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
En minderårig har anhållits efter dödsskjutningen i Uppsala under söndagen, det visar handlingar från tingsrätten. Den misstänkte personen greps under natten, men polisen vill inte säga något om vad personen är misstänkt för.
https://www.sverigesradio.se/artikel/jacob-sag-den-doda-mannen-dodsskjutning-i-uppsala

Var är en minderårig? Under 20? Under 18? Under 15?
Citera
2026-07-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse1987
Var är en minderårig? Under 20? Under 18? Under 15?

En minderårig är en under 18 år…..
Citera
2026-07-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Mer än 13 sidor där hälften är OT o trams.
Inget namn på BO
Inget namn på GM

Men väl en massa dynga om helikopter o hurvida man är muslim Alban osv. Många av Flashbacks användare är födda med huvudet i röven o lider av ADIH!!!

Vem är BO?
Vem är GM?

Namn o bilder tack...

Men kom igen nu, tråden är endast 13 sidor lång och namnet på BO står på sidan 10. Du verkar vara en av dem du skriver om.
Citera
2026-07-06, 13:47
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det här är säkert egentligen OT men jag måste bara ställa frågan som kommer upp i mitt huvud gång på gång vid sådana här skjutningar (avrättningar).

Hur är det möjligt att det kan finnas så många människor som är kapabla att göra något sådant här?

(Är alla neddrogade? Gör de detta under hot?)
Kombination av flera saker. Droger, hot, utpressning, en vilja att "vara någon" i kriminella kretsar, sug efter pengar, uselt konsekvenstänk mm.
Citera
2026-07-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gregerochbengt
Kan vi släppa helikoptern nu då den inte har ett jota med skjutningen att göra?

Va? Det är väl självklart att helikoptern har med skjutningen att göra. Den var en del av insatsen igår.

https://gazetablic.com/vrasja-e-20-vjecarit-kosovar-ne-suedi-zbulohet-si-u-kap-autori-i-krimit/

Sida på albanska som skriver om skjutningen, med bild på BO.

https://vm.tiktok.com/ZNRKTkd9U/

Här syns han som målvakt.
Citera
2026-07-06, 14:34
Medlem
tomyhockeys avatar
Det sägs att en Alban Gent blev fel skjuten
Citera
2026-07-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Finns mer information några sidor bak i tråden. Även nån video. BO är en 19 årig kille, Kosovan, fotbollsspelare. Bosatt ca 500 meter från brottsplatsen.
Gen* Maksu*aj

*=T

Sök även på hans namn på Facebook så får ni fram mängder med utländska sidor med bild från hans student där dem går ut med att han dog igår ikväll.

Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Men kom igen nu, tråden är endast 13 sidor lång och namnet på BO står på sidan 10. Du verkar vara en av dem du skriver om.
Har skrivit namn redan 1 sida bak i tråden men folk verkar inte läsa ordentligt.
Citera
2026-07-06, 15:09
Avslutad
Killen som blev dödad i går heter Gent och spelade fotboll i Unik. Han var även i Procyon under någon månad, och det var där jag lärde känna honom.

Han var en av de snällaste killarna jag träffat och jag har aldrig känt till att han skulle ha haft någon koppling till kriminalitet.

Jag har hört uppgifter från olika håll om att hans bror ska ha haft kopplingar till gängkriminalitet och att Gent kan ha blivit skjuten för att markera mot brodern. Jag vet dock inte om det stämmer, och det är upp till polisens utredning att klarlägga vad som faktiskt har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in