Igår, 12:23
Medlem
Jag tycker det ofta är så att kvinnor/tjejer går runt och tänker på kön.
Personligen har jag inga problem i mitt jobb om det är en kvinna eller man som är chef. Jag tänker inte ens tanken utan mer på vad personen säger. Men många gånger så får man höra av kvinnliga medarbetare " - Ah men det är ju en man!", "- Ah men det är ju en kvinna!".
"- Nästa gång ska vi anställa en kvinna".
Vad spelar det för roll om det är en kvinna/man man anställer om det är ett jobb ska göras. Anställ den som är bäst lämpad istället. Spelar det verkligen roll vad man är född med mellan benen?

De verkar även tycka om att trycka ned sig själva genom att ha egna könsgrupper. Tjejmilen, Tjejvättern, tjejklassikern osv. Varför vill man trycka ned sitt egna kön på det sättet? Varför skulle de inte kunna vara med och köra halvättern som exempel?

Mansmilen, Mansvättern eller mansklassikern hur fan låter det? Eller varför inte Vätternrundan enbart för vita. Det blir liksom rasistiskt att hålla på så här.

Handlar det om osäkerhet eller vad fan beror det på?
Citera
Igår, 12:30
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Svenska kvinnor är marinerade i en feministisk värdegrund. Män har i högre grad förmåga att se igenom detta som ideologiskt dravel.

Detta är generellt då, självklart finns det förnuftiga kvinnor där propagandan inte biter, och män som är fullständigt hjärntvättade.
Citera
Igår, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Svenska kvinnor är marinerade i en feministisk värdegrund. Män har i högre grad förmåga att se igenom detta som ideologiskt dravel.

Detta är generellt då, självklart finns det förnuftiga kvinnor där propagandan inte biter, och män som är fullständigt hjärntvättade.

Ja måste vara något sånt. Jag är så trött på detta skit. När man sedan tar upp detta med personen om de verkligen spelar någon roll vad personer är födda med mellan benen så blir de extrem stötta och har inget svar.
Citera
Igår, 12:36
Medlem
Inte kön i största allmänhet, men en och annan kön tänker jag mer på än övrigas.
Citera
Igår, 12:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ja många kvinnor, men inte alla, är besatta av det. "Vi kvinnor", "kvinnor måste", "kvinnor drabbas" osv hela tiden...

Är det för många kvinnor med nånting så är det fel och är det för få kvinnor med nånting är det också fel. Som att det skulle vara en kompetens ELLER handikapp i sig att vara kvinna. Vilket det är beror på vad som är mest fördelaktigt för just dem i den specifika situationen.
Citera
Igår, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Som att det skulle vara en kompetens ELLER handikapp i sig att vara kvinna. Vilket det är beror på vad som är mest fördelaktigt för just dem i den specifika situationen.

Exakt. Hur kan man vilja trycka ned sig själv på detta sätt hela tiden?
Citera
Igår, 12:47
Medlem
Mailmanss avatar
Skulle säga att kvinnor tänker lika mycket på kön som average flashbackare tänker på härkomst
Citera
Igår, 13:06
Medlem
Ta Zara Larsson som exempel. Kvinnor stämplar henne som en stark ung kvinna efter slagorden ”jag hatar alla vita män” och ”jag älskar kriminella”. Skulle du på något sätt yttra någon som helst kritik mot dessa påståenden är du misogyn, incel, gubbslem eller kvinnohatare. Tänk er det omvända. Magnus Uggla går ut i Aftonbladet med citatet ”jag hatar alla vita kvinnor”. Tror du vi hade hört av honom fler gånger? Nä givetvis inte.
Zara = hyllad för sitt manshat
Uggla i det här fallet = cancelerad för all framtid. Förmodligen hade det även startats fackeltåg mot Ugglas familj.
Citera
Igår, 13:11
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Vi är ett samhälle fullt av offer.
Sjukskrivna är offer. Gängkriminella är offer. Invandrare är offer. Kvinnor är offer och nu är även männen offer.

Man blir det man föreställer sig.

Som tur är verkar det mest vara på nätet man är offer. Ute i verkligheten ser man inte så mycket av det här.
Citera
Igår, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
Vi är ett samhälle fullt av offer.
Sjukskrivna är offer. Gängkriminella är offer. Invandrare är offer. Kvinnor är offer och nu är även männen offer.

Man blir det man föreställer sig.

Som tur är verkar det mest vara på nätet man är offer. Ute i verkligheten ser man inte så mycket av det här.

Jo jag ser det hela tiden. Det var därför jag startade denna tråd. Och det är alltid kvinnor som är offer.
Citera
Igår, 13:15
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Jo jag ser det hela tiden. Det var därför jag startade denna tråd. Och det är alltid kvinnor som är offer.

I vilka sammanhang? På vilket sätt? Vilken titel har de som säger det?
Dina exempel i trådstarten är lite tunna.
Citera
Igår, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapitalistkalle
I vilka sammanhang? På vilket sätt? Vilken titel har de som säger det?
Dina exempel i trådstarten är lite tunna.

Om du menar att tjejmilen är på nätet så håller jag kanske med dig.

Men som jag nämnde så pratas det gärna högljutt om detta på de arbetsplatser jag jobbat/jobbar på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in