Citat:
Ursprungligen postat av
aec
Hjonet är så efterbliven, saken är han inte är ironisk utan seriös
Nämnda lag är just lagen som sett till att SHL har ett riktigt bra tv avtal
Lag som Örebro och Växjö som inte ens har närmst sörjande bidrar inte med ett skit ekonomiskt till SHL mer än att man idag är deltagande lag
Majoriteten i Småland håller på HV och i Örebro har väl några idioter börja hålla ÖHK, ett lag som tagit ett annans lags logga och där någon annans lag supportrar har helt hux flux börja hålla på ett helt annat lag
Ja du hör ju själv hur befängt det är
Växjö och Örebro har byggt sina lag på stora summor svarta pengar, detta är inget skitsnack då jag vet några som spelat i nämnda lag eller blivit erbjudna avtal och tackat nej
Leksands ekonomi är allt annat än solid. Man har fortfarande stora skulder till spelare
Er läktarkultur är inget att höja till skyarna
Se på Färjestad, gör i och för sig en förlust på strax över miljonen, men där har man löst ut ett långt och dyrt kontrakt
Inget som Leksand hade klarat av att göra
Ekonomi är inte din starka sida, där även sanningshalten är under 0,01% i dina inlägg. Även om The Frölundas inte riktigt kan se att de har bra draghjälp från kommunen för sin ekonomi, och vägrar inse det, så är de ändå ljusår bättre än trollfrabiken i Karlstad.
Att Lakers inte historiskt varit med lika länge som andra lag som spelat i Shl längre, är helt sant. Det är svårt när man inte är i Shl och inget problem, eftersom de växt betydligt mer än de flesta klubbar, där de automatiskt växer snabbare när de blir etablerade i Shl. Se bara var Lakers är idag, mot för 20 år sedan. Märks och syns överallt. Vinner j16 och j18 och forsätter att expandera.
Har du några konkreta bevis mot Lakers så lyft gärna det här, eftersom det är sådant jag är intresserad av. Det är ganska svårt att betala ut svarta löner idag. Annat var det när Färjestad började bygga sin framgång. Då var det betydligt lättare. Så sannolikthetan att Färjestad har betalat svarta löner är betydligt större, än att Lakers gjort det.
Om du bryter ner hur Färjestad byggde sin ekonomi beror det främst på 3 saker.
1. De fick sin arena för en struntsumma. Låt oss säga att Frölunda skulle få köpa Scandinavium för 5 miljoner. Det skulle ge dem en enorm ekonomisk fördel om de fick äga och driva sin ekonomi i egen regi.
2. Färjestad är en av klubbarna som fått mest stöd av sin kommun. Det är också den enda klubb där kommunens ordförande som beslutar om Färjestads stöd, också var ordförande på Färjestads klubbmöte. Åtminstone vad jag vet.
3. Färjestad säljer sina färger till Löfbergs lila och är vad jag vet enda klubben som valt att åka runt med ett företags färger, istället för sina. Precis som flera klubbar gör med red bull.
Färjestad har gjort det bra, men det är också de som har lyckats integrera kommunen bäst i sin klubb för att bygga en stark ekonomi. Sedan finns mindre viktiga punkter som inte har samma dignitet.
Så för att summera. Där är fantastiskt mysigt när det sitter några troll från Karlstad och försöker hitta på att Lakers batalar svarta löner, eller annat de kommer på, helt utan att fundera på hur deras egen klubb är byggd.