2026-07-06, 11:48
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthMartinus
Red Bull Leksand är lösningen.
Det tror jag också. Läskedrycksföretaget investerar i och tar över mindre klubbar som typ Lif i andra sporter, dags för hockeyn nu. Tror att det uppskattas av den typiske leksanssupportern också, hembränt med en slurk RB borde passa på läktaren där.
Citera
2026-07-06, 13:09
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Skrev jag att ni gått i konkurs?

Ok. Bra så.

Inte direkt. Jag hatar att Leksand under tiden i SHL har gett massvis av spelare enorma kontrakt utan att ha täckning för dom.

Utan täckning? Vi lever och utvecklas i allra högsta grad.
Citera
2026-07-06, 13:14
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det tror jag också. Läskedrycksföretaget investerar i och tar över mindre klubbar som typ Lif i andra sporter, dags för hockeyn nu. Tror att det uppskattas av den typiske leksanssupportern också, hembränt med en slurk RB borde passa på läktaren där.

Red Bull vet att försöka köpa sig in i Leksand är lönlöst, det skulle utlösa mindre kravaller runt Tegera.

Om du tror Leksandssupportrar är typiska bönder har du fel. Finns en övre medelklass kring Siljan och Falun som utgör en stor del av Leksand. Bönderna du kallar är istället stora skogsägare med X antal miljoner på banken. Bjursås som tillhör ”det större Falun” kallas för Sveriges och Dalarnas Schweiz. Säger en hel del!
Citera
2026-07-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Hjonet är så efterbliven, saken är han inte är ironisk utan seriös
Nämnda lag är just lagen som sett till att SHL har ett riktigt bra tv avtal
Lag som Örebro och Växjö som inte ens har närmst sörjande bidrar inte med ett skit ekonomiskt till SHL mer än att man idag är deltagande lag

Majoriteten i Småland håller på HV och i Örebro har väl några idioter börja hålla ÖHK, ett lag som tagit ett annans lags logga och där någon annans lag supportrar har helt hux flux börja hålla på ett helt annat lag
Ja du hör ju själv hur befängt det är

Växjö och Örebro har byggt sina lag på stora summor svarta pengar, detta är inget skitsnack då jag vet några som spelat i nämnda lag eller blivit erbjudna avtal och tackat nej

Leksands ekonomi är allt annat än solid. Man har fortfarande stora skulder till spelare
Er läktarkultur är inget att höja till skyarna

Se på Färjestad, gör i och för sig en förlust på strax över miljonen, men där har man löst ut ett långt och dyrt kontrakt
Inget som Leksand hade klarat av att göra

Ekonomi är inte din starka sida, där även sanningshalten är under 0,01% i dina inlägg. Även om The Frölundas inte riktigt kan se att de har bra draghjälp från kommunen för sin ekonomi, och vägrar inse det, så är de ändå ljusår bättre än trollfrabiken i Karlstad.

Att Lakers inte historiskt varit med lika länge som andra lag som spelat i Shl längre, är helt sant. Det är svårt när man inte är i Shl och inget problem, eftersom de växt betydligt mer än de flesta klubbar, där de automatiskt växer snabbare när de blir etablerade i Shl. Se bara var Lakers är idag, mot för 20 år sedan. Märks och syns överallt. Vinner j16 och j18 och forsätter att expandera.

Har du några konkreta bevis mot Lakers så lyft gärna det här, eftersom det är sådant jag är intresserad av. Det är ganska svårt att betala ut svarta löner idag. Annat var det när Färjestad började bygga sin framgång. Då var det betydligt lättare. Så sannolikthetan att Färjestad har betalat svarta löner är betydligt större, än att Lakers gjort det.

Om du bryter ner hur Färjestad byggde sin ekonomi beror det främst på 3 saker.

1. De fick sin arena för en struntsumma. Låt oss säga att Frölunda skulle få köpa Scandinavium för 5 miljoner. Det skulle ge dem en enorm ekonomisk fördel om de fick äga och driva sin ekonomi i egen regi.

2. Färjestad är en av klubbarna som fått mest stöd av sin kommun. Det är också den enda klubb där kommunens ordförande som beslutar om Färjestads stöd, också var ordförande på Färjestads klubbmöte. Åtminstone vad jag vet.

3. Färjestad säljer sina färger till Löfbergs lila och är vad jag vet enda klubben som valt att åka runt med ett företags färger, istället för sina. Precis som flera klubbar gör med red bull.

Färjestad har gjort det bra, men det är också de som har lyckats integrera kommunen bäst i sin klubb för att bygga en stark ekonomi. Sedan finns mindre viktiga punkter som inte har samma dignitet.

Så för att summera. Där är fantastiskt mysigt när det sitter några troll från Karlstad och försöker hitta på att Lakers batalar svarta löner, eller annat de kommer på, helt utan att fundera på hur deras egen klubb är byggd.
Senast redigerad av MitchRapp 2026-07-06 kl. 14:39.
Citera
2026-07-06, 16:03
Medlem
Citat:

Sant! Seriöst! Undrar vilket SHL-lag som blir första Red Bull-laget. Väljer FBK den vägen så ajöss för mig!
Citera
2026-07-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ekonomi är inte din starka sida, där även sanningshalten är under 0,01% i dina inlägg. Även om The Frölundas inte riktigt kan se att de har bra draghjälp från kommunen för sin ekonomi, och vägrar inse det, så är de ändå ljusår bättre än trollfrabiken i Karlstad.

Att Lakers inte historiskt varit med lika länge som andra lag som spelat i Shl längre, är helt sant. Det är svårt när man inte är i Shl och inget problem, eftersom de växt betydligt mer än de flesta klubbar, där de automatiskt växer snabbare när de blir etablerade i Shl. Se bara var Lakers är idag, mot för 20 år sedan. Märks och syns överallt. Vinner j16 och j18 och forsätter att expandera.

Har du några konkreta bevis mot Lakers så lyft gärna det här, eftersom det är sådant jag är intresserad av. Det är ganska svårt att betala ut svarta löner idag. Annat var det när Färjestad började bygga sin framgång. Då var det betydligt lättare. Så sannolikthetan att Färjestad har betalat svarta löner är betydligt större, än att Lakers gjort det.

1. De fick sin arena för en struntsumma. Låt oss säga att Frölunda skulle få köpa Scandinavium för 5 miljoner. Det skulle ge dem en enorm ekonomisk fördel om de fick äga och driva sin ekonomi i egen regi.

2. Färjestad är en av klubbarna som fått mest stöd av sin kommun. Det är också den enda klubb där kommunens ordförande som beslutar om Färjestads stöd, också var ordförande på Färjestads klubbmöte. Åtminstone vad jag vet.

3. Färjestad säljer sina färger till Löfbergs lila och är vad jag vet enda klubben som valt att åka runt med ett företags färger, istället för sina. Precis som flera klubbar gör med red bull.

Färjestad har gjort det bra, men det är också de som har lyckats integrera kommunen bäst i sin klubb för att bygga en stark ekonomi. Sedan finns mindre viktiga punkter som inte har samma dignitet.

Så för att summera. Där är fantastiskt mysigt när det sitter några troll från Karlstad och försöker hitta på att Lakers batalar svarta löner, eller annat de kommer på, helt utan att fundera på hur deras egen klubb är byggd.

Blsblabla..... orkar inte läsa din skit! Du är inte påläst och vet inget! Kommunen hade inte råd att riva och ta hand om skiten! Färjestad gjorde kommunen en jättetjänst! Orkar inte fortsätta! Sitter här med sol, i stugan, öl och skiter i dig!
Citera
2026-07-06, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

ALLA Säljer sig för pengar!
Citera
2026-07-06, 16:28
Medlem
Nu är Hjonet igång igen och tror sig veta allt
Jag har ett flertal vänner som blivit erbjudna svarta pengar i Växjö samt Örebro, Hjonet tror att detta är något som förekommer idag men Hjonet är så efterbliven att han inte förstår att detta var när Öhman och Fahlander var starka aktörerna och innan SHL

En känd spelare kunde inte få igen bankfacket pga av så mycket sedlar tex

När Färjestad tog över en ishall i dåligt skick var varken ishallen eller tomten värda några större summor
Men Hjonet använder sig av dagens värderingar och priser och jämför detta med värdet som var för 26 år sedan, och Hjonet pratar ner till andra att dom inte kan ekonomi
Ännu en gång visar Hjonet vilken idiot han är

Vad det gäller Växjö, Oskarshamn och Örebro så har man tillfört SHL ganska exakt noll kronor i värde, sedan kommer Skellefteå , Timrå, Rögle och Linköping som är näst intill på samma nivå
Citera
2026-07-06, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Nu är Hjonet igång igen och tror sig veta allt
Jag har ett flertal vänner som blivit erbjudna svarta pengar i Växjö samt Örebro, Hjonet tror att detta är något som förekommer idag men Hjonet är så efterbliven att han inte förstår att detta var när Öhman och Fahlander var starka aktörerna och innan SHL

En känd spelare kunde inte få igen bankfacket pga av så mycket sedlar tex

När Färjestad tog över en ishall i dåligt skick var varken ishallen eller tomten värda några större summor
Men Hjonet använder sig av dagens värderingar och priser och jämför detta med värdet som var för 26 år sedan, och Hjonet pratar ner till andra att dom inte kan ekonomi
Ännu en gång visar Hjonet vilken idiot han är

Vad det gäller Växjö, Oskarshamn och Örebro så har man tillfört SHL ganska exakt noll kronor i värde, sedan kommer Skellefteå , Timrå, Rögle och Linköping som är näst intill på samma nivå

Alla spelare i Lakers blir kända, så är svårt att veta vem du menar. Var det inte så att de vann så mycket mer guld i Lakers, så att de inte fanns så stora bankfack?

Nej, det är inte samma summor. Men båda priserna är skrattretande låga. Båda arenorna är dåligt skick och avbetalda sedan länge av kommunerna.

Din senaste kommentar var om möjligt än mer oduglig än din förra. Nu väntar vi på att du sänker nivån ytterligare. Vad ska du hitta på i nästa?
Senast redigerad av MitchRapp 2026-07-06 kl. 16:53.
Citera
2026-07-06, 16:46
Medlem
Skulle något lag i SHL bli systerklubb till Red Bull Salzburg och Red Bull Munchen så är det Linköping. Laget helt utan egen identitet och som redan använder Red Bulls färger. De skulle antagligen se det som något positivt...
Citera
2026-07-06, 16:51
Medlem
Citat:

Och etablera RB Leksand som ett topplag i SHL
Ja, det räcker inte med hockeylag i Österrike och Tyskland.
Citera
2026-07-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Skulle något lag i SHL bli systerklubb till Red Bull Salzburg och Red Bull Munchen så är det Linköping. Laget helt utan egen identitet och som redan använder Red Bulls färger. De skulle antagligen se det som något positivt...

Linköping, Örebro och Malmö är bra red bull kandidater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in