2026-07-06, 10:03
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilka bevis anser du det måste finnas i ett våldtäktsfall för att det ska gå döma det?

Och återigen hörsägen är stödbevisning för ett BO berättelse, inte ensamt gällande.

Bedömningen av målsägandes trovärdighet i våldtäktsmål i svenska domstolar är ett skämt som är att jämföra med att recensera skönlitteratur. Trovärdigheten bedöms genom att utsagan ska vara sammanhängande och inte motsägelsefull, vilket så klart de flesta inövade och förljugna historier kan vara. Eftersom ord-mot-ord ofta gäller vid påstådda våldtäkter, så är andelen dömda en alldeles för hög siffra. Det hela handlar om att kvinnors berättelser och versioner tillmäts större trovärdighet än mäns, på grund av deras kön, och på grund av en statlig överideologi som kallas feminism. Samtidigt ska Sverige och svenska politiker tala om jämställdhet och den humanitära stormakten. I verkligheten lever vi i ett matriarkalt totalitärt helvete där godtycke och diskriminering av män präglar hela rättsväsendet.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-06 kl. 10:21.
Citera
2026-07-06, 10:29
Avstängd
Citat:
Vilka bevis anser du det måste finnas i ett våldtäktsfall för att det ska gå döma det?

Och återigen hörsägen är stödbevisning för ett BO berättelse, inte ensamt gällande.

Ja men hennes historia blir inte mer sann för hon pratat med en vän så egentligen är det irrelevant och bör inte anses ha någon betydelse, skador erkännande vittnen som sett händelsen eller någon form av teknisk bevisning bör iallafall krävas inte bara ord mot ord och hörsägen
Citera
2026-07-06, 10:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Bedömningen av målsägandes trovärdighet i våldtäktsmål i svenska domstolar är ett skämt som är att jämföra med att recensera skönlitteratur. Trovärdigheten bedöms genom att utsagan ska vara sammanhängande och inte motsägelsefull, vilket så klart de flesta inövade och förljugna historier kan vara. Eftersom ord-mot-ord ofta gäller vid påstådda våldtäkter, så är andelen dömda en alldeles för hög siffra. Det hela handlar om att kvinnors berättelser och versioner tillmäts större trovärdighet än mäns, på grund av deras kön, och på grund av en statlig överideologi som kallas feminism. Samtidigt ska Sverige och svenska politiker tala om jämställdhet och den humanitära stormakten. I verkligheten lever vi i ett matriarkalt totalitärt helvete där godtycke och diskriminering av män präglar hela rättsväsendet.

Ja bedömningen är ett skämt och fakta är att rättens kriterier för vad som är en trovärdig berättelse motsägs av forskningen
Citera
2026-07-06, 10:33
Avstängd
Citat:
verkligen? är det jobbigare att sitta några år i fängelse oskyldig än att ex mördas?
eller misshandlas grovt eller gängvåldtas ex?

Vet inte du, hade jag fått välja så hade jag direkt valt några år i fängelse för att slippa utsättas för något av detta.

Jag har suttit i fängelse så jag väljer faktiskt hellre att bli misshandlad än att sitta några år jag satt 4 månader var dömd till 6 och de var de längsta 4 månaderna i mitt liv kändes som en evighet som att tiden stod still därinne
Citera
2026-07-06, 11:33
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
verkligen? är det jobbigare att sitta några år i fängelse oskyldig än att ex mördas?
eller misshandlas grovt eller gängvåldtas ex?

Vet inte du, hade jag fått välja så hade jag direkt valt några år i fängelse för att slippa utsättas för något av detta.

Kan inte du visa mig din plan för hur vi kan bygga ett samhälle där ingen riskerar att mördas?

Alla dina metoder brukar koka ner till vuxenuppfostran, att bekämpa normer och strukturer osv.. Det ger jag inte mycket för.

Ett samhälle styrs inte på samma sätt som en familj, medborgarna är inte dina barn som ska uppfostras och lära sig att anamma dina värderingar. Eftersom du är kvinna och skapt för att ta hand om små barn så ser dina lösningar alltid ut på det viset, men det fungerar inte på vuxna människor.
Citera
2026-07-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Ja vi förstår alla att du anser att samhället ska hålla män som 100% trovärdiga medan kvinnor och barn ska ses på som ” skvalkerkärringar”, golddiggers och ”fittor”.

Detta har vi hört till leda från ditt håll.
Citera
2026-07-06, 12:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ja vi förstår alla att du anser att samhället ska hålla män som 100% trovärdiga medan kvinnor och barn ska ses på som ” skvalkerkärringar”, golddiggers och ”fittor”.

Detta har vi hört till leda från ditt håll.

Ja, men det är ju sant.
Citera
2026-07-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja men hennes historia blir inte mer sann för hon pratat med en vän så egentligen är det irrelevant och bör inte anses ha någon betydelse, skador erkännande vittnen som sett händelsen eller någon form av teknisk bevisning bör iallafall krävas inte bara ord mot ord och hörsägen
Den blir dock understruken, precis som en ev. GM vittnesmål kan bli understruken om någon annan person kan styrka hans berättelse.

Hur vanligt är det tror du att du har vittnen till våldtäkter?
Eller att BO blir så skadad att det syns?
Och vad för ”teknisk bevisning”?
Sperma?
Varken sperma eller ex. Blåmärken vid underliv etc är bevis för att våldtäkt skett.

Som sagt våldtäkter är väldigt svåra att bevisa, just därför det är så få % som döms.
Citera
2026-07-06, 12:15
Avstängd
Citat:
Den blir dock understruken, precis som en ev. GM vittnesmål kan bli understruken om någon annan person kan styrka hans berättelse.

Hur vanligt är det tror du att du har vittnen till våldtäkter?
Eller att BO blir så skadad att det syns?
Och vad för ”teknisk bevisning”?
Sperma?
Varken sperma eller ex. Blåmärken vid underliv etc är bevis för att våldtäkt skett.

Som sagt våldtäkter är väldigt svåra att bevisa, just därför det är så få % som döms.

Ja men en lögn blir inte mer sann för att den upprepas därför borde Sverige liksom USA förbjuda hörsägenvittnen
Citera
2026-07-06, 12:38
Medlem
Citat:
Ja men en lögn blir inte mer sann för att den upprepas därför borde Sverige liksom USA förbjuda hörsägenvittnen

Men seriöst, du anser alltså att vi har mängder med fall där kvinna eller barn har konspirerat ihop en story, fixat så den som ska anmälas inte har alibi, och är på plats för att donera sperma på rätt ställe etc etc… för att sen knalla till polisen utsättas för allehanda tester, förhör och domstol? För att nu inte tala om hur jobbigt det kan bli socialt pga en sån här sak?

Well du, jag är betydligt mer benägen tro att sexuellt våld/ tvång/ utnyttjande/ vårdslöshet/ oförstånd / fylla etc är orsaken.
Citera
2026-07-06, 12:40
Medlem
Citat:
Jag har suttit i fängelse så jag väljer faktiskt hellre att bli misshandlad än att sitta några år jag satt 4 månader var dömd till 6 och de var de längsta 4 månaderna i mitt liv kändes som en evighet som att tiden stod still därinne

Well får stå för dig, personligen hade jag satsat på att plugga nått under denna tid.
Citera
2026-07-06, 12:43
Medlem
Citat:
Japp men sen räcker det med att tjejen hittar på en historia till polisen och en vän så blir det 3 års fängelse fast killen är oskyldig bara äckliga felinistfittor som jublar över denna utveckling

Det räcker inte med bara en historia. En falsk tillvitelse kräver:

1. En person som är tillräckligt empatistörd i förhållande till sitt offer, så att hon/han kan tänka sig att falskt tillvita personen. Det är låååångt ifrån alla tjejer/kvinnor som kan bete sig så mot en person de velat ha sex med. Har tjejer/kvinnor haft sex med en person, så blir ju i regel tjejer/kvinnor mer fästa vid sin sexpartner. Genom oxytocin. Och blir då mer kärvänliga och ömsint inställda till personen. Så. det krävs en viss empatistörning inför sexpartnern, för att ens kunna förmå sig till en falsk tillvitelse av vederbörande. (Eller total panik och desperation, som i fallet med 21-åringen som falskt tillvitade en man för att rädda sin sambo från fängelsestraff för misshandel). Så. Det krävs rätt mycket en person för att kunna begå denna form av falsk tillvitelse. Risken är rätt liten att du ens råkar på en sådan person!

2. Har du haft otur och råkat på en person som är kapabel till att begå falsk tillvitelse... Så krävs det betydligt mer än "en berättelse om våldtäkt till polisen" för att bli (oskyldigt) dömd för våldtäkt! Endast 5% av alla våldtäktsanmälningar går till fällande dom!

Risken är alltså väldigt liten att bli oskyldigt dömd för våldtäkt.

Risken är betydligt större att bli våldtagen! Både för kvinnor och män! Cirka 300-400 våldtäktsanmälningar/år kommer från män. Och här finns det garanterat ett mörkertal av killar/män som blivit våldtagna (oftast av andra killar/män, men även av tjejer/kvinnor), men som inte vill anmäla. Vill inte ses som "den våldtagna".

Våldtagna tjejer och kvinnor har blivit bättre på att anmäla. Även om det även för tjejer/kvinnor är jobbigt att ses som "den våldtagna".

Så. Det blir lite märkligt när ni antifeminister är så strängt emot en lag, som ni själva skulle behöva om ni själva en mörk afton möter på ett gäng som förnedrings-rånar er och våldtar er analt med tillhyggen. Och som sedan säger "han ville, han bad om det, han fick inte nog, han betalade tom. för det, vi har inte snott hans pengar, han gav dessa till oss, för att han ville ha sex". Där blir lagen om oaktsam våldtäkt, viktig, även för er antifeminister. Kan sätta dit era förövare!

Ni behöver även lagen, den dag ni är på en dejt med en kvinna och hon visar sig vara en person ni inte alls tänder på. Men måste ändå sova hos henne. Och när ni håller på att somna, så tar hon sig sexuella friheter med er, mot er vilja. Även den dagen kan lagen om oaktsam våldtäkt komma er väl till pass, för att polisanmäla hennes totala övertramp. Markera för henne att hon gjorde fel. (Men inte säkert hon blir dömd, endast 5% av alla våldtäktsanmälningar går till fällande dom, som sagt var. Men då har ni iaf. fått markera mot henne att hon gjorde fel. Även om bevisningen inte höll till fällande dom).

Ni tänker tyvärr inte på lagen om oaktsam våldtäkt som er vän. utan ni tänker på den som er fiende. Som att våldtäkt inte kan drabba er själva/som att ni aldrig själva skulle kunna bli våldtagna. Men det kan ni. Ni kan bli våldtagna. Och skulle det ske, så kommer ni fatta att lagen om oaktsam våldtäkt är er vän.

Fundera en stund på detta. Och inse att jag har rätt. Tänk utanför era snäva boxar. Inse att ni kanske inte alls riskerar att bli falsk tillvitade för våldtäkt. Utan att risken är större att ni blir våldtagna eller oaktsamt våldtagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in