2026-07-05, 19:06
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupiter7301
Det är faktiskt ingen diagnos vi har sett bevis på att han har, om det inte framkommit i hans Soc- och BUP-papper. Så att slänga sig med sådana ord kanske vi ska vara försiktiga med så länge. Men att han beter sig psykotiskt och verkar ha maniska skov är ju uppenbart.

Jag är är orolig för vad han ska dra igång nu, för det har varit för tyst från honom. Han klarar inte av en vardag utan drama, så frågan är vad som är i görningen?
Fast man kan väl inte ens få diagnosen psykopati? Så då tycker jag det är helt okej att slänga med sådana ord.

Skillnad om jag skrivit t.ex. att han är Bipolär som är en riktig diagnos.

Sen finns ju Antisocialt personlighetssyndrom (ASPD) och narcissistisk personlighetsstörning (NPS), och gissningsvis så finns säkert "antisocialt beteende" eller dylikt nämnt i hans papper (vilket inte behöver tyda på en diagnos).
Citera
2026-07-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Fast man kan väl inte ens få diagnosen psykopati? Så då tycker jag det är helt okej att slänga med sådana ord.

Skillnad om jag skrivit t.ex. att han är Bipolär som är en riktig diagnos.

Sen finns ju Antisocialt personlighetssyndrom (ASPD) och narcissistisk personlighetsstörning (NPS), och gissningsvis så finns säkert "antisocialt beteende" eller dylikt nämnt i hans papper (vilket inte behöver tyda på en diagnos).

Du har rätt. Tar tillbaka hur jag uttryckte mig.
Citera
2026-07-05, 20:53
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ikväll ska Joakim presentera de två vinnarna av bl.a. mobiltelefoner, ska bli intressant att se vilka som vinner.

Joakim har under tävlingens gång inte angett att den som tävlar måste ha öppet konto eller skicka en bild via DM. Om de som tävlar har privata konton och Joakim inte följer tillbaka, är det inte möjligt för honom att se om den som tävlar har delat inlägget på sin story.

1. Om Joakim utser en vinnare som har en privat profil, har han alltså valt att blunda för sina egna krav. Detta borde väl då räknas som ett sätt att få gratis reklam och sprida "hans" nya låt.

2. Det blir inte rättvist för de tävlande som faktiskt bevisat att de följt reglerna.

3. Om Joakim ställer krav i tävlingstexten och sedan inte kontrollerar, anses tävlingen vara vilseledande. Det är inte tillåtet att locka med dyra priser för att samla kommentarer och visningar, utan att sedan följa de regler man själv satt upp. Det bryter mot marknadsföringslagen.

4. Om någon av vinnarna har privata profiler kan det vara risk att de som utsetts som vinnare är något av Joakims egna falska konton, nära vänner, familj eller bekanta.

Har han dragit vinnare än?
Vart kan man anmäla sånt är 3 timmar kvar på dygnet sen anmäler jag 😂
Citera
2026-07-05, 21:59
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Har han dragit vinnare än?
Vart kan man anmäla sånt är 3 timmar kvar på dygnet sen anmäler jag 😂

Undrar om vinnaren är medveten att allt över 1800kr är skattepliktigt....
Citera
2026-07-05, 22:10
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Undrar om vinnaren är medveten att allt över 1800kr är skattepliktigt....

Nope garanterat inte samt att det är folk under 18 som är med och tävlar
Citera
2026-07-05, 23:38
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Nope garanterat inte samt att det är folk under 18 som är med och tävlar

Eller så förblir vinnaren anonym.
Citera
2026-07-06, 10:56
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Tack! Vafan, efter år av studier, framförallt matematik, så kan jag inte ens göra en enkel uträkning

Så han var 12-13 år då beroende på datum o.s.v.

Född 9 oktober, så ganska exakt 12 och ett halvt blir det aspiga svaret
Citera
2026-07-06, 10:59
Medlem
Nu har mamma Annika stämt sin son på 50000 kr! Äntligen. Heja Annika som äntligen står upp för alla lögner! https://www.expressen.se/noje/mamman-stammer-joakim-lundell-/

Tillägg: 5 miljoner hade varit ett mer rimligt ersättningsanspråk. Men 50000 är i alla fall symboliskt och fint att det skrivs om både i Aftonbladet och Expressen!
Senast redigerad av macranna 2026-07-06 kl. 11:04. Anledning: tillägg
Citera
2026-07-06, 11:04
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Nu har mamma Annika stämt sin son på 50000 kr! Äntligen. Heja Annika som äntligen står upp för alla lögner! https://www.expressen.se/noje/mamman-stammer-joakim-lundell-/

Fan på tiden!
Citera
2026-07-06, 11:12
Medlem
Citat:

Tillägg: 5 miljoner hade varit ett mer rimligt ersättningsanspråk. Men 50000 är i alla fall symboliskt och fint att det skrivs om både i Aftonbladet och Expressen!

Inte visste jag att deras mamma var tvilling med Tommy Körberg.
Citera
2026-07-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Fan på tiden!
rövhålet kommer aldrig någonsin erkänna att han har fel....
Citera
2026-07-06, 11:31
Medlem
anprims avatar
Citat:

Såg precis nyheten och var tvungen att komma in här. Underbart att denna bespottade kvinna tar sig modet och står upp mot det ständiga företalen. Extra ironiskt att artikeln avslutas med:

"Lundell säger också att han vill gå vidare och inte behöva prata mer om sin barndom."

Det blir ju en aning magstarkt då han stickat sin offerkofta med sin ständiga påhittade barndom. Nu när de främsta offret för det tar till ordna så ska självfallet barndomen lämnas åt sidan och inget mer ska ventileras eller diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in