2026-07-05, 21:09
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
roligt du försöker skifta fokus

Du stödjer barnamördare och gängkriminella

Aha. Citera mig när jag gör det är du snäll.
Citera
2026-07-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
Aha. Citera mig när jag gör det är du snäll.
du stödjer s och de sammarbetar med gängkriminella och barnamördare igenom sitt callcenter vakna nu
Citera
2026-07-05, 21:23
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Jag säger inte att du har fel, jag har ingen aning, men har du någon källa till ditt påstående?

Han lever i sin egen lilla värld, bittra värld. Här finns statistik: https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-03-25-offer-och-garningspersoner-vid-dodligt-vald

Invandrare står för 43% av alla mord och är offer i 49% av fallen. Enligt hur brå räknar, förmodligen är siffran betydligt högre om man breddar definitionen. Brås definition av invandrare är i rapporten "utrikes född eller inrikes född med två utrikes födda föräldrar". Läs gärna och rätta mig om jag läst slarvigt.

Kopplingen mellan socioekonomi och brottsligheten är mycket svag.

Kopplingen mellan att vara en bitter haschrökande looser med misslyckade föräldrar som inte kan lära sina barn att skilja på rätt och fel eller hjälpa dem med läxor och brottslighet är däremot mycket tydlig. Tänka sig.
Citera
2026-07-05, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Han lever i sin egen lilla värld, bittra värld. Här finns statistik: https://bra.se/rapporter/arkiv/2025-03-25-offer-och-garningspersoner-vid-dodligt-vald

Invandrare står för 43% av alla mord och är offer i 49% av fallen. Enligt hur brå räknar, förmodligen är siffran betydligt högre om man breddar definitionen. Brås definition av invandrare är i rapporten "utrikes född eller inrikes född med två utrikes födda föräldrar". Läs gärna och rätta mig om jag läst slarvigt.

Kopplingen mellan socioekonomi och brottsligheten är mycket svag.

Kopplingen mellan att vara en bitter haschrökande looser med misslyckade föräldrar som inte kan lära sina barn att skilja på rätt och fel eller hjälpa dem med läxor och brottslighet är däremot mycket tydlig. Tänka sig.
tack för klargörandet, många röda i tråden vill ju alltid förvränga saker
Citera
2026-07-05, 23:10
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
och som vanligt - siffrorna är att sd är 3 gånger så kriminella som S, och det ända ni kan komma med är MEN SÅSSSSARNA DÅ!

Då ligger de på genomsnittet för en etnisk svensk, brottsmisstänkta årligen är kring 3 procent. Inte för att det är bra, klart man inte vill ha kriminella i politiken, men det är där det ligger mellan tummen och pekfingret. Runt 9 % av alla invandrare, som dessutom står för hiskeliga 63% av alla våldtäkter. Då bara räknat de som är födda utomlands eller har två utrikesfödda föräldrar. Annars blir ju siffran sannolikt avsevärt högre.

Bra att sossarna verkar kunna hålla hyfsat rent! Ni sköter er bra flickor.
Citera
2026-07-05, 23:16
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
tack för klargörandet, många röda i tråden vill ju alltid förvränga saker

Ja, det är farligt med ekokammare där det inte läcker in att statistiken inte underbygger vad de ser genom sina ideologiska glasögon. Det blir små alternativa universum med skruvade världsbilder. Ideologin som falskt medvetande pratade Marx om, det kanske är applicerbart. Såna problem finns överallt.
Senast redigerad av bildburgare 2026-07-05 kl. 23:20.
Citera
2026-07-05, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bildburgare
Ja, det är farligt med ekokammare där det inte läcker in att statistiken inte underbygger vad de ser genom sina ideologiska glasögon. De blir små alternativa universum med skruvade världsbilder. Ideologin som falskt medvetande pratade Marx om, det kanske är applicerbart. Såna problem finns överallt.
jag ska staten äga allt som de vill så bestämmer även staten vad vi ska tro och veta
Citera
2026-07-06, 02:31
Medlem
Citat:
frågan är med om mord blir slut rubriceringen, det luktar mer dråp eller vållande här

Ja det återstår att se givetvis. Har ingen aning om hur dansk rättvisa ser på såna här situationer avseende uppsåt etc.

Men tror åklagaren kommer att sätta ribban så högt det går vid åtal.
Citera
2026-07-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Ja det återstår att se givetvis. Har ingen aning om hur dansk rättvisa ser på såna här situationer avseende uppsåt etc.

Men tror åklagaren kommer att sätta ribban så högt det går vid åtal.
Det tror jag med, där gullas det inte med MENA slödder utan där får de bekänna färg
Citera
2026-07-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag trodde vi pratar om Sverige. Och jag har inge siffror på folks hudfärg och brottslighet. Men du har kanske en vetenskaplig studie. Jag vet att vita* fyllfinnar var extremt överrepresenterade i början av 1980-talet

*Utgår från att de var vita. De hade ofta alkoholproblem och var från Finland.

Individen i TS är född i Sverige och svensk medborgare och dum i huvudet. Troligen andra generationens invandrare.

Danmark publicerar brottsstatistik på muslimer och blattar sin dumma fitta

Muslimer och blattar är mördande parasiter var dom an är
Citera
2026-07-06, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyreshuskommunist
Danmark publicerar brottsstatistik på muslimer och blattar sin dumma fitta

Muslimer och blattar är mördande parasiter var dom an är
Det gjorde BRÅ med förut men efter överrepresentationen i tex sexbrott slutade man med det tror det var 2012
Citera
2026-07-06, 19:14
Medlem
Var Zedig alltså jude?

F.ö. tycker jag det är fel att skriva om "den mördade polismannen" då det rör sig om en person som, oavsett yrke, dött i ett handgemäng utanför aktiv tjänstgöring. Nästan lika fånigt som Piratens ryktbara exempel "Fil. dr nära att drunkna", om någon i nutiden ens förstår hur löjligt det låter och läses!
Senast redigerad av Nakkvarr 2026-07-06 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in