Citat:
Ursprungligen postat av
Waffleface
Den här mannen har varit avskydd var han än satt sin fot under hela sitt arbetsliv senare även privatliv. Ett riktigt stort rövhål. Ingen som har haft med honom att göra är förvånad över hur det gick för honom här. Ett riktigt svin...vad ville solveig? Han ändrade testamente efter hennes död...vad var hennes vilja..den här charlotte är samma skrot och korn som sin morfar...låt dom leva i ensamhet...och varför har han kletat runt blodet i ansiktet på bilden i expressen? Som en fjortis med näsblod som vill ha extra uppmärksamhet...usch för hela händelsen stackars barnbarn
Jävligt fult att ljuga och snacka skit så där om en gammal man som dessutom nyligen utsatts för ett mordförsök.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onanikrem
De kommer få det svårt på hinse har jag en stark kännsla av

Tror hon den tjockare systern med psykopatblicken kommer klara sig ok. Hon ser inte ut att vara att leka med, en sån som kan få för sig lite vad som helst. Antar att hon övertygade den magrare systern om att försöka mörda alternativt spöa/skrämma farsgubben.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kronvraket
Läste artikeln i Expressen idag. Vilken soppa! Men min första tanke var inte hur hemska döttrarna varit, för där anar jag en bakgrund av enorma konflikter som inte kommer fram. Utan jag tänkte: Hur kan man vara så in i norden korkad att man fördelar arvet så skevt?
Att knte fördela arv jämnt mellan bröstarvingar är som att be om gigantiskt trassel o släkthat generationer framåt. Jag misstänker att den här gubben genom hela livet manipulerat sin familj med pengar och njutit av den makten. Av typen:”Hihi, ni är inte tacksamma, ja då ska ni för fan inte få ärva, tihi fick ni!”. Det möste till något exceptionellt för att döttrar ska misshandla sin egen pappa. Har han betett sig som en skitsövel mot dem bör se var små? Misshandel etc? Nej, det ligger nog en hel kennel begravd här!
Dessutom-vill han att barnbarnen ska hata varadra genom att ge enbart ett barnbarn allt utom döttrarnas laglott? Måste vara en enormt dysfunktionell familj, något som inte synts utåt. En familj där pengar betyder mer än kärlek och omtanke. Uppenbarligen har han fostrat sina barn till att bli lika giriga avbilder.
Dessutom, är det där barnbarnet osjälviskt eller är omtanken om morfadern enbart ett sätt att tillskansa sig merparten av arvet? Vi hade en sådan i släkten, som med åratal av fjäsk lyckades få merparten av en ogift gammelfasters stora arv, men det enklaste för oss andra var att vända människan ryggen istället för att ta strid. Personen i fråga var ändå så allmänt avskydd av alla vederbörande kom i kontakt med att livet inte kunde varit kul trots miljonerna.
Alla barnbarnen hade väl redan fått en kvarts miljon vardera. Lite magstarkt att mörda gubben bara för att han har mycket pengar och belönat sitt favorit-barnbarn. Barnbarn har ju ingen legal rättighet att ärva, jag hade då varit väldigt nöjd med att få en kvart miljon...