2026-07-05, 21:16
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waffleface
Den här mannen har varit avskydd var han än satt sin fot under hela sitt arbetsliv senare även privatliv. Ett riktigt stort rövhål. Ingen som har haft med honom att göra är förvånad över hur det gick för honom här. Ett riktigt svin...vad ville solveig? Han ändrade testamente efter hennes död...vad var hennes vilja..den här charlotte är samma skrot och korn som sin morfar...låt dom leva i ensamhet...och varför har han kletat runt blodet i ansiktet på bilden i expressen? Som en fjortis med näsblod som vill ha extra uppmärksamhet...usch för hela händelsen stackars barnbarn

du tror inte att han har försökt att torka blodet som rann över hela ansiktet?
Citera
2026-07-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
du tror inte att han har försökt att torka blodet som rann över hela ansiktet?

Nej det tror jag inte.
Senast redigerad av Waffleface 2026-07-05 kl. 21:25.
Citera
2026-07-05, 21:33
Medlem
Gambiaspåret kan ni glömma för de åker på semester ihop med sina pojkvänner/sambo. Hinsebetg here we come!
Citera
2026-07-05, 21:34
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte.

Systrarna framstår som riktigt bortskämda och otacksamma WT skitungar.
Citera
2026-07-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Systrarna framstår som riktigt bortskämda och otacksamma WT skitungar.

Ja ingen är nog riktigt frisk i den familjen...gränslösa
Citera
2026-07-05, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Vad tänker du kring meddelandena A skickade till sin väninna, där hon skriver att hon gjort det och att hon lär hamna på Kumla?

Precis som jag redan svarat tidigare, som flera andra i tråden som läst hela SMS-slingan har tolkat det, precis som A förklarar i tingsrätten och åklagaren själv bekräftar att han förstår, att det INTE är ett erkännande utan ett ”skämt” för att hon är anklagad.
Citera
2026-07-05, 22:27
Avstängd
Merwinnas avatar
Undrar om han kommer att lyckas att få bort deras laglotter. Om han hade dött och de hade blivit dömda för mord, så hade de inte fått något, det står i lagen. Men nu när det "bara" var mordförsök? Borde ju gå, om det finns någon rättvisa.
Citera
2026-07-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Hahaha... jag går dig tydligen på nerverna. Du verkar hata mig. Det bryr jag mig inte det minsta om ska du veta.

Från dag ett har detta fall engagerat mig. Det är superintressant då det är så udda. Dessa två systrar som havererar fullständigt. Den ena mer hatisk än den andra. Den ena mer drivande än den andra. Att den ena försökte ta sitt liv är en del i detta osmakliga drama. Men att bortse från en så väsentlig del vore korkat. Du tycker det är osmakligt, men låt det vara den resandes ensak att göra sin bedömning. Jag tycker det är talande. Låt mig ha min uppfattning, please.

Att hon, den suicidala mådde skit efter dådet är väl inte det minsta märkligt. Och det ligger henne i fatet. Det talar inte till hennes fördel precis.

Du dök upp här som av en händelse. En händelse som såg ut som en tanke. Du skulle in och berätta för folk om hur allt stod till i denna osmakliga tragedi. Du misslyckades. Du ändrar inte på någonting.

Att hata mig förändrar heller ingenting. De två makabra 60-pluss-systrarna har förstört för en familj och för hela sin omgivning; arbetsplats, grannar, vänner. Det är tragiskt bortom all fattning. Nästan.

Rättshaverister är vi vana vid här inne.

Jag hatar inte dig, jag tycker du är en tragisk person, kollar man dina inlägg ( inte bara i denna tråden) så förstår man vad för typ av person du är.

Just i denna tråd så spelar du expert ( förmodligen i de andra trådarna också) men du har ju inte haft ett enda rätt i dina kommentarer utan tar saker lite på studs som det passar dig - pajas som vill synas och höras.

Återigen slår du dig för bröstet som en sann Flashback-veteran, patetiskt.
Citera
2026-07-06, 01:23
Avstängd
MrMarios avatar
Citat:
Den här mannen har varit avskydd var han än satt sin fot under hela sitt arbetsliv senare även privatliv. Ett riktigt stort rövhål. Ingen som har haft med honom att göra är förvånad över hur det gick för honom här. Ett riktigt svin...vad ville solveig? Han ändrade testamente efter hennes död...vad var hennes vilja..den här charlotte är samma skrot och korn som sin morfar...låt dom leva i ensamhet...och varför har han kletat runt blodet i ansiktet på bilden i expressen? Som en fjortis med näsblod som vill ha extra uppmärksamhet...usch för hela händelsen stackars barnbarn

Jävligt fult att ljuga och snacka skit så där om en gammal man som dessutom nyligen utsatts för ett mordförsök.

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
De kommer få det svårt på hinse har jag en stark kännsla av

Tror hon den tjockare systern med psykopatblicken kommer klara sig ok. Hon ser inte ut att vara att leka med, en sån som kan få för sig lite vad som helst. Antar att hon övertygade den magrare systern om att försöka mörda alternativt spöa/skrämma farsgubben.

Citat:
Ursprungligen postat av Kronvraket
Läste artikeln i Expressen idag. Vilken soppa! Men min första tanke var inte hur hemska döttrarna varit, för där anar jag en bakgrund av enorma konflikter som inte kommer fram. Utan jag tänkte: Hur kan man vara så in i norden korkad att man fördelar arvet så skevt?

Att knte fördela arv jämnt mellan bröstarvingar är som att be om gigantiskt trassel o släkthat generationer framåt. Jag misstänker att den här gubben genom hela livet manipulerat sin familj med pengar och njutit av den makten. Av typen:”Hihi, ni är inte tacksamma, ja då ska ni för fan inte få ärva, tihi fick ni!”. Det möste till något exceptionellt för att döttrar ska misshandla sin egen pappa. Har han betett sig som en skitsövel mot dem bör se var små? Misshandel etc? Nej, det ligger nog en hel kennel begravd här!

Dessutom-vill han att barnbarnen ska hata varadra genom att ge enbart ett barnbarn allt utom döttrarnas laglott? Måste vara en enormt dysfunktionell familj, något som inte synts utåt. En familj där pengar betyder mer än kärlek och omtanke. Uppenbarligen har han fostrat sina barn till att bli lika giriga avbilder.

Dessutom, är det där barnbarnet osjälviskt eller är omtanken om morfadern enbart ett sätt att tillskansa sig merparten av arvet? Vi hade en sådan i släkten, som med åratal av fjäsk lyckades få merparten av en ogift gammelfasters stora arv, men det enklaste för oss andra var att vända människan ryggen istället för att ta strid. Personen i fråga var ändå så allmänt avskydd av alla vederbörande kom i kontakt med att livet inte kunde varit kul trots miljonerna.

Alla barnbarnen hade väl redan fått en kvarts miljon vardera. Lite magstarkt att mörda gubben bara för att han har mycket pengar och belönat sitt favorit-barnbarn. Barnbarn har ju ingen legal rättighet att ärva, jag hade då varit väldigt nöjd med att få en kvart miljon...
Senast redigerad av MrMario 2026-07-06 kl. 01:28.
Citera
2026-07-06, 03:26
Medlem
[quote=Waffleface|95358950]

Det du skriver stämmer. En hatad gubbe som lät sitt hat gå ut över döttrarna hela livet. Att Ingen försökt ha ihjäl honom tidigare? Döttrarna var båda omtyckta av alla både privat och på jobbet och A har ställt upp mycket för båda föräldrarna och dotterns barn när de var sjuka. Men Charlotte är den girigaste och manipulerar sin morfar som ger henne pengar till en ny bil, lägenhet och semesterresor. Hon hade velat få ut sitt arv redan nu och blåsa sin mamma och sina bröder.
Mitt inlägg hamnade lite galet tror jag när jag skulle svara på Waffelface inlägg men jag är inte så van. Ursäkta.
Senast redigerad av Taxameter 2026-07-06 kl. 03:37.
Citera
2026-07-06, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxameter
Det du skriver stämmer. En hatad gubbe som lät sitt hat gå ut över döttrarna hela livet. Att Ingen försökt ha ihjäl honom tidigare? Döttrarna var båda omtyckta av alla både privat och på jobbet och A har ställt upp mycket för båda föräldrarna och dotterns barn när de var sjuka. Men Charlotte är den girigaste och manipulerar sin morfar som ger henne pengar till en ny bil, lägenhet och semesterresor. Hon hade velat få ut sitt arv redan nu och blåsa sin mamma och sina bröder.
Mitt inlägg hamnade lite galet tror jag när jag skulle svara på Waffelface inlägg men jag är inte så van. Ursäkta.
Normala människor försöker inte ”ha ihjäl” familjemedlemmar oavsett? Om de hatat honom så mycket så hade det normala varit att klippa banden. Inte umgås och ta emot hans pengar och bidrag.
Citera
2026-07-06, 06:21
Medlem
Citat:

Var har han jobbat nånstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in