2026-07-05, 20:08
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittkratta
Flera av er diskuterar kring hur det brukar se ut. Jag har ingen aning och ifrågasätter ingens erfarenheter och kunskaper inom området. Men det känns som att det spårat ur i just detta fall, då alla verkar ha glömt eller inte förstått omständigheterna?

Det som hänt är tydligen enligt nedan och Sveriges Radio har tagit del av inspelningarna som gjorde att polisen omgående grep den misstänkte.

Om nu inte både Nova och Sveriges Radio ljuger och att inspelningarna med gärningsmannen är fejkade, så tycker i vart fall jag att diskussionen kring utsatta personers lögnaktigheter är irrelevant i Novas fall?

I "fallet Nova" (uppmärksammat av Sveriges Radio P4 Västernorrland) spelade 17-åriga Nova i Sundsvall i hemlighet in övergrepp begångna av sin familjehemspappa.

Ljudinspelningen blev det avgörande bevis som ledde till att mannen häktades misstänkt för tre våldtäkter.Nedan följer en sammanfattning av händelseförloppet och den avgörande inspelningen

Det första larmet: Nova slog larm till socialtjänsten om att familjehemspappan hade tafsat på henne och polisanmälde händelsen. Trots larmen tvingades hon bo kvar hos mannen.

Tiden hos förövaren: Nova tvingades bo kvar hos den misstänkta i 51 dagar. Under den tiden övergick övergreppen enligt Nova till rena våldtäkter.

Inspelningen: Då varken socialtjänst, skola eller BUP agerade för att flytta henne kände sig Nova tvungen att själv dokumentera situationen. Hon gjorde en ljudinspelning av övergreppen för att bli trodd, vilket blev vändpunkten i fallet.

Efterspelet: Inspelningen ledde till att mannen greps och häktades. Socialtjänstens agerande har väckt mycket kraftig kritik och har anmälts från flera håll, vilket också har lett till att ministern vill se ett familjehemsregister.”
SOC / staten har heller inget särskilt bra trackrecord när det kommer till att hantera såna här fall direkt...

Jag antar att eftersom hon inte var myndig inte heller kunde bedriva någon form av rättssak med.

Det är verkligen bedrövligt att se hur cyniskt det har blivit.

Sen kommer det utredningar som deklarerar en massa bla bla bla som sedan inte implementeras öht. Ingen kommer hållas ansvarig för det här.
Citera
2026-07-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du vet ju inte vad som sägs i inspelningarna, eller vilket bevisvärde som de har. Tjejen kan mycket väl ha provocerat fram olika uttalanden. Att någon grips och häktas betyder att man är misstänkt enligt en viss grad, inte att man är skyldig. När det feministiska mediedrevet går är alla dömda på förhand. Det finns sannolikt skäl till att socialtjänsten var skeptiska. Ja, principen hellre fria än fälla vid tveksamhet gäller i demokratier och rättsstater - något Sverige upphört att vara. Här styr en feministisk mediepöbel. En videoinspelning av en sexualakt är inte heller bevis för våldtäkt.

Ok jag släpper det där. Du är endast fullt fokuserad på att offret ljuger. Nej jag vet inte vad som sägs på inspelningen. Och det gör inte du heller antar jag.

Men det jag vet är att det uppenbart räckte för att han skulle gripas. Om det leder till fällande dom vet vi ju inte.

Men det vi VET är att inspelningen i sig ledde till ett gripande. Offrets egna ord trodde ju tydligen inte soc på. Men inspelningen var ju i vart fall enligt rättsväsendet ett skäl att gripa mannen.

Hur det skulle vara ett feministiskt mediadrev att han är gripen får inte jag ihop med händelseförloppet. De hon var i kontakt med gjorde ingenting. Då spelade hon in övergreppen och lämnade materialet till polisen. Var uppstod det feministiska mediadrevet? Hos feministiska poliser på polisstationen?
Citera
2026-07-05, 20:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ok jag släpper det där. Du är endast fullt fokuserad på att offret ljuger. Nej jag vet inte vad som sägs på inspelningen. Och det gör inte du heller antar jag.

Men det jag vet är att det uppenbart räckte för att han skulle gripas. Om det leder till fällande dom vet vi ju inte.

Men det vi VET är att inspelningen i sig ledde till ett gripande. Offrets egna ord trodde ju tydligen inte soc på. Men inspelningen var ju i vart fall enligt rättsväsendet ett skäl att gripa mannen.

Hur det skulle vara ett feministiskt mediadrev att han är gripen får inte jag ihop med händelseförloppet. De hon var i kontakt med gjorde ingenting. Då spelade hon in övergreppen och lämnade materialet till polisen. Var uppstod det feministiska mediadrevet? Hos feministiska poliser på polisstationen?

Du har fortfarande inte begripit att svensk mainstream media driver en feministisk agenda, och skarvar, ljuger och vinklar? Det var länge sedan någon form av objektiv rapportering och ett gott journalistiskt arbete utförts. Det finns en skog av röda flaggor i det här fallet, och du vägrar se dem. Nej du stumpan, jag köper inte offernarrativet och fäller inte en tår.
Citera
2026-07-05, 20:37
Medlem
Citat:
Du har fortfarande inte begripit att svensk mainstream media driver en feministisk agenda, och skarvar, ljuger och vinklar? Det var länge sedan någon form av objektiv rapportering och ett gott journalistiskt arbete utförts. Det finns en skog av röda flaggor i det här fallet, och du vägrar se dem. Nej du stumpan, jag köper inte offernarrativet och fäller inte en tår.

Vad är det som vinklats? Dom har tagit del av inspelning. En misstänkt är gripen.

Varför kallar du mig stumpan? Ganska bögigt och peddovarning att kalla en kille för stumpan. Men med tanke på ditt infantila hat mot att ett troligt peddo blivit avslöjad och gripen, så är du väl djupt kollektivt sårad att en ärad gelike har ertappats i pedofilins utövande mot barn. Ditt illa dolda hat kanske du ska ta med en professionell psykolog istället för att försöka råda bot på det själv genom att sprida hat på flashback och jaga barnstjärtar.
Citera
2026-07-05, 20:40
Medlem
Citat:

Jag har sällan stött på någon med en så stor och välstickad offerkofta som du.

Fast i din patetiska offerroll är du troligen då förblindad av ditt förakt mot kvinnor, flickor och barn för att inse den uppenbara ironin.

Att viss rapportering inte faller dig på läppen innbär inte per automatik att den är vinklad eller felaktig.

Vad gäller rättsäkerheten är Sverige världens fjärde rättssäkraste landet enligt World Justice Project.
Citera
2026-07-05, 20:54
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Jag har sällan stött på någon med en så stor och välstickad offerkofta som du.

Fast i din patetiska offerroll är du troligen då förblindad av ditt förakt mot kvinnor, flickor och barn för att inse den uppenbara ironin.

Att viss rapportering inte faller dig på läppen innbär inte per automatik att den är vinklad eller felaktig.

Vad gäller rättsäkerheten är Sverige världens fjärde rättssäkraste landet enligt World Justice Project.

WJP? Sverige får vad man betalar för. Det finns väl knappt något västligt land som per capita fällts i ECHR så ofta som Sverige. Det har skett gång på gång att mainstream media driver agenda i sådana här fall. Det är snarare du som är indoktrinerad av "women-are-wonderful" propagandan och inte inser att unga kvinnor kan vara oerhört manipulativa och destruktiva. Många av dem följer exakt profilen i detta fall. Den sista idioten är således inte född...
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-05 kl. 21:10.
Citera
2026-07-05, 20:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad är det som vinklats? Dom har tagit del av inspelning. En misstänkt är gripen.

Varför kallar du mig stumpan? Ganska bögigt och peddovarning att kalla en kille för stumpan. Men med tanke på ditt infantila hat mot att ett troligt peddo blivit avslöjad och gripen, så är du väl djupt kollektivt sårad att en ärad gelike har ertappats i pedofilins utövande mot barn. Ditt illa dolda hat kanske du ska ta med en professionell psykolog istället för att försöka råda bot på det själv genom att sprida hat på flashback och jaga barnstjärtar.

När argumenten inte håller så är det personangrepp som gäller alltså? Vare sig du eller jag sitter med facit i det aktuella fallet, men att fallet handlar om en byxmyndig och fertil psykiskt sjuk ung tjej kan du väl inte ta miste på?

Stumpan.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-07-05 kl. 21:00.
Citera
2026-07-05, 21:03
Medlem
Vidrigt att läsa hur flera av er skriver. Så jävla tacksam att jag inte är lika störda som ni är.

Nova jag hoppas du har det bra där du nu är. Ingen förtjänar att behandlas så som du blivit.

Skäms över att betala pengar till denna stat. Allt går till integrationen, och den e ju superbra. OBS Ironi.
Citera
2026-07-05, 21:04
Medlem
Citat:
När argumenten inte håller så är det personangrepp som gäller alltså? Vare sig du eller jag sitter med facit i det aktuella fallt, men at fallet handlar om en byxmyndig och fertil ung tjej kan du väl inte ta miste på?
Stumpan.

Vi får hoppas att inspelningen är fejk och att feministmedia avslöjas, så att din pedofilkompis blir frisläppt snart.

Hon var 17, han 53.

De enda argument som inte håller är dina egna. Du säger att ingen sitter med facit. Men du deklarerar tydligt att du vet precis hur det ligger till i detta fall och att det är feminister som ligger bakom. Samtidigt som du inte sitter med facit.

Dina egna påståenden är lika långt ifrån varandra som de ofrivilliga skinkor du särar på.
Citera
2026-07-05, 21:07
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hon var 17, han 53.
Det är fortfarande inte pedofili även om han vore 100 år ditt klappträ. Mera OT och trams från dig så kommer du att rapporteras. Håll dig till det aktuella fallet.
Citera
2026-07-05, 21:11
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
När argumenten inte håller så är det personangrepp som gäller alltså? Vare sig du eller jag sitter med facit i det aktuella fallet, men att fallet handlar om en byxmyndig och fertil psykiskt sjuk ung tjej kan du väl inte ta miste på?

Stumpan.
r ditt argument att hon skulle honeypotta gubben för att sen ta livet av sig och beskylla honom?
Citera
2026-07-05, 21:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
r ditt argument att hon skulle honeypotta gubben för att sen ta livet av sig och beskylla honom?

Så kan det vara. Det händer ju att folk självskadar i hämndsyfte och att det spårar ur till suicid oavsiktligt. Som sagt, vi vet inte i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in