2026-07-05, 19:06
Medlem
Är det inte dags att samtliga skall reagera på klimatförändringarna och ta det på allvar. Tecken börjar bli allt mer och mer tydliga.

Läs min andra tråd angående om havsnivån: https://www.flashback.org/t3734945

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43WjaG/michael-61-fick-ta-fram-snoslungan-efter-hagelkaos

Citat:
Ett rejält hageloväder har drabbat Stockholmsområdet.

Citat:
Han berättar att han bott på Djurö sedan 1991. Detta är det värsta sommaroväder han varit med om.

Fler och fler saker händer.

Reagerar ni på att klimatet förändrats. Är ni oroliga? Tror ni att man kommer snart göra något åt saken eller kommer man fortsätta som vanligt i livet, tills allt blir försent?
Citera
2026-07-05, 19:13
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Är det inte dags att samtliga skall reagera på klimatförändringarna och ta det på allvar. Tecken börjar bli allt mer och mer tydliga.

Läs min andra tråd angående om havsnivån: https://www.flashback.org/t3734945

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43WjaG/michael-61-fick-ta-fram-snoslungan-efter-hagelkaos

Fler och fler saker händer.

Reagerar ni på att klimatet förändrats. Är ni oroliga? Tror ni att man kommer snart göra något åt saken eller kommer man fortsätta som vanligt i livet, tills allt blir försent?

Hagel i juli = extremvärme?

Den såg man inte komma
Citera
2026-07-05, 19:15
Medlem
Citat:

Jag har definitivt reagerat på att klimatet förändrats men oroar mig inte nämnvärt då jag tror att det är kört i viket fall som helst.
Citera
2026-07-05, 19:47
Medlem
smickras avatar
Snart kommer första ”det har alltid haglat sådär. Redan på 60-talet.
Citera
2026-07-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Snart kommer första ”det har alltid haglat sådär. Redan på 60-talet.
Det var ingen normal hagelväder. Detta var tecken på klimatförändring!
Citera
2026-07-05, 19:54
Medlem
smickras avatar
Citat:

Ja jag tror dig. Vi är redan rökta
Citera
2026-07-05, 19:57
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Du är så smart och en sådan som tagit åt dig av all propaganda!
Du ser ett kortvarigt och högst lokal hagelstorm och genom den information som du matats med, förstår du omedelbart, att det är ett globalt tillstånd.
Citera
2026-07-05, 19:58
Medlem
Citat:

Det står tydligt i artikeln att det var ett hageloväder på samma plats för 28 år sedan. Då var det ännu större hagel, men höll inte på lika länge.

Kan inte du sluta med din förbannade alarmism. Om du vänder dig till psykiatrin så kan de förhoppningsvis hjälpa dig komma tillrätt med dina vanföreställningar.
Citera
2026-07-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Ja jag tror dig. Vi är redan rökta

Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Du är så smart och en sådan som tagit åt dig av all propaganda!
Du ser ett kortvarigt och högst lokal hagelstorm och genom den information som du matats med, förstår du omedelbart, att det är ett globalt tillstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Baldr
Det står tydligt i artikeln att det var ett hageloväder på samma plats för 28 år sedan. Då var det ännu större hagel, men höll inte på lika länge.

Kan inte du sluta med din förbannade alarmism. Om du vänder dig till psykiatrin så kan de förhoppningsvis hjälpa dig komma tillrätt med dina vanföreställningar.
Det aktuella ovädret beskrivs av lokalboende som mer långvarigt än en liknande händelse för 28 år sedan, där den extrema mängden hagel under en halvtimme utgör det unika. Citatet understryker att kombinationen av hög intensitet och lång varaktighet gör händelsen ovanlig, även för erfarna invånare.

Det här är varningstecken för stor klimatförändring.

Jag förstår inte varför man fortfarande kan vara i förnekelse?
Citera
2026-07-05, 20:03
Medlem
smickras avatar
Citat:
Det aktuella ovädret beskrivs av lokalboende som mer långvarigt än en liknande händelse för 28 år sedan, där den extrema mängden hagel under en halvtimme utgör det unika. Citatet understryker att kombinationen av hög intensitet och lång varaktighet gör händelsen ovanlig, även för erfarna invånare.

Det här är varningstecken för stor klimatförändring.

Jag förstår inte varför man fortfarande kan vara i förnekelse?

Sido-quest men on topic, hur mäter man mängden nederbörd av hagel?
Citera
2026-07-05, 20:07
Medlem
Pinoputchins avatar
Vart är extremvädret? Alltid någonannanstans..
Citera
2026-07-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Det finns bara en lösning på detta lokala sommarfenomen...
1. Du måste anamma och tvivla på ditt "egentliga" kön, gå med i Pride-tåg och betala RFSU-medlemsavgift.
2. Vaccinera dig mot Hanta, Ebola och Covid.
3. Stålsätt dig för nästa sommars torka, översvämningar och förlorad sommarvärme -30 grader temperaturer i Sverige och extrem hetta som gör att byggnader självantänder.
Allt enligt klimat alarmismen.
Att blanda in Pride och vaccin ändrar inte på grundläggande fysik. Det handlar inte om 'alarmism', utan om ren termodynamik: Varmare luft binder mer fukt. Mer fukt och värme i atmosfären betyder mer energi. När den energin laddas ur i ett åskoväder blir skurarna kraftigare och haglet större än förr. Det är meteorologi, inte politik.

Det lokala ovädret på Djurö var ett faktum, och att det var extremt bekräftas av både meteorologer och de lokalbor som bodde där för 28 år sedan. Att försöka göra grundläggande meteorologi till en kulturdebatt om RFSU eller vaccin förändrar inte det faktum att extremväder blir vanligare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in