Citat:
Ursprungligen postat av
hidden-nick
Jag har inte frågat polisen om vad hon säger till dom men dom är alltid väldigt oroliga när dom dyker upp och det är också ytterligare en anledning till att jag alltid släpper in polisen när dom kommer. Jag har inget att dölja. När dom kommer svarar jag bara ”nu igen?”.
Eftersom det alltid är nya poliser som kommer och inte samma så är det förståeligt att dom undrar. Men jag har faktiskt inte ens tänkt tanken på vad för anledning min mamma ringer in om. Ska fråga dom nästa gång. Tack!
Okej, jag förstår. Det låter bara en smula märkligt. Om polisen skulle knacka på min dörr så är det första jag hade frågat varit varför de är här. Närmast självklart blir man själv orolig över vad de vill, och frågar.
Det låter som ett synnerligen egendomligt beteende att polisen knackar på, ber att få komma in. Utan att fråga vad som pågår accepterar du, och står sedan tyst i hallen medan poliserna tittar runt. De går sedan därifrån. Och du har till synes ingen aning om varför polisen just sökte igenom din bostad. Ja, förutom att du är säker på att det är din mamma som bett om det.
Men eftersom det inte är ett brott att inte släppa in sin familj skulle polisen aldrig åka hem till dig av den anledningen. Så något måste hon ju säga till polisen, som insinuerar att något brottsligt pågår hemma hos dig. Det är faktiskt helt obegripligt att du inte redan har frågat någon av gångerna polisen varit där.