2026-07-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Israels har rätt till självförsvar efter 7 oktober, och ja, Hamas är en väpnad aktör som begått allvarliga brott. Men i internationell rät gäller fortfarande krav på proportionalitet, distinktion mellan civila och kombattanter samt förbud mot kollektiv bestraffning, som du själv inte bryr dig om.

FN s humanitära organ beskriver ju en extremt allvarlig situation i Gaza med akut matbrist och risk för svält, vilket gör att konsekvenserna av krigföringen måste kunna diskuteras utan att reduceras till slagord om terrorism vs allt är tillåtet. Men tyvärr verkar du inte kunna ha två tankar i huvudet samtidigt.

Ja, Israel var offret den 7 okt när Hamas anfall. Men du glömmer eller nämner aldrig att palestinierna varit offer för Israel övergrepp och blockad i decennier.

Gäsp. Så du spred dina åsikter som fakta och har inga källor. Kanske är du inte rätt person att efterfråga källor av andra då. Jag har tidigare betraktat engelbrektson som den störste loserpersonligheten på Flashback men du ger honom en match om titeln, det ger jag dig. Men att du stalkar mig över hela forumet känns sjukt. Testa vårdval 1177.
Citera
2026-07-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Så du tycker det är fel att Israel dödar barn?

Det är alltid beklagligt om civila kvinnor, män, åldringar, barn dör i ett krig. Men som sagt Hamas ansvar. Du verkar vilja att man skall kunna döda 1200 judar, kidnappa 250 judar och våldta kvinnor och barn utan konsekvenser. Det gör dig till en loser, förmodligen moslem, av guds nåde. Samt efterbliven. Men det fattar ju alla som läser dina inlägg att du är och det behöver du inte visa källa på.
Citera
2026-07-05, 15:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är alltid beklagligt om civila kvinnor, män, åldringar, barn dör i ett krig. Men som sagt Hamas ansvar. Du verkar vilja att man skall kunna döda 1200 judar, kidnappa 250 judar och våldta kvinnor och barn utan konsekvenser. Det gör dig till en loser, förmodligen moslem, av guds nåde. Samt efterbliven. Men det fattar ju alla som läser dina inlägg att du är och det behöver du inte visa källa på.
Ad hominem kommer som ett brev på posten när folk inte har argument. Alla begriper att du tycker det är helt OK att mörda dessa barn som inte gjort något förutom att råka födas i Palestina.
Citera
2026-07-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ad hominem kommer som ett brev på posten när folk inte har argument. Alla begriper att du tycker det är helt OK att mörda dessa barn som inte gjort något förutom att råka födas i Palestina.

Du är som en papegoja som fastnat i en loop. Att du fortsätter snacka om mördade barn ändrar inget i sak.

Berätta istället varför Hamas skall kunna mörda 1200 judar och sen inte ställas till ansvar? Varför anser du att terrorister skall kunna mörda judar under immunitet? Om Israel inte får kriga i Gaza har Hamas immunitet. Du förespråkar således straffrihet för äckliga terrorister. Jo, nog är du moslem, det märks tydligt.
Citera
2026-07-05, 15:43
Avstängd
Citat:
Du är som en papegoja som fastnat i en loop. Att du fortsätter snacka om mördade barn ändrar inget i sak.

Berätta istället varför Hamas skall kunna mörda 1200 judar och sen inte ställas till ansvar? Varför anser du att terrorister skall kunna mörda judar under immunitet? Om Israel inte får kriga i Gaza har Hamas immunitet. Du förespråkar således straffrihet för äckliga terrorister. Jo, nog är du moslem, det märks tydligt.
Dom skall inte kunna mörda 1200 judar utan att sedan ställas till svars. Även Israel bör ställas till svars eftersom dom lät mördandet pågå så länge.
Citera
2026-07-05, 15:45
Medlem
Citat:
Dom skall inte kunna mörda 1200 judar utan att sedan ställas till svars. Även Israel bör ställas till svars eftersom dom lät mördandet pågå så länge.

Förklara dig. Du driver linjen att inga barn får dö i krig. Därmed är det omöjligt att föra krig i Gaza. Därmed ger du Hamas immunitet.

Skall Israel ställas till svars för att Hamas mördande i Israel pågick så länge? Din sjuke fan.
Citera
2026-07-05, 15:45
Medlem
Citat:
Gäsp. Så du spred dina åsikter som fakta och har inga källor. Kanske är du inte rätt person att efterfråga källor av andra då. Jag har tidigare betraktat engelbrektson som den störste loserpersonligheten på Flashback men du ger honom en match om titeln, det ger jag dig. Men att du stalkar mig över hela forumet känns sjukt. Testa vårdval 1177.

Vilka åsikter spred jag som fakta?
Citera
2026-07-05, 15:46
Avstängd
Citat:
Förklara dig. Du driver linjen att inga barn får dö i krig. Därmed är det omöjligt att föra krig i Gaza. Därmed ger du Hamas immunitet.

Skall Israel ställas till svars för att Hamas mördande i Israel pågick så länge? Din sjuke fan.
Ja jag vill se en bra förklaring till att dom fick härja fritt.
Citera
2026-07-05, 15:48
Medlem
Citat:
Vilka åsikter spred jag som fakta?

Citat:
Israel måste vara ända landet i världen som kan attackera 6 andra länder, döda, fördriva och svälta en hel befolkning, och anse sig själva bedriva försvarskrig och vara offret.

Jag tycker det står väldigt tydligt att du skriver att Israel dödar, fördriver och svälter hel befolkning. Men eftersom jag inte har sett vare sig att Israel anser sig ha rätten att göra det, eller några tecken på att det sker, hade det varit lämpligt att infoga källa för det sinnessjuka påståendet. Inte för att jag kommer läsa den, jag läser inte din skit.
Citera
2026-07-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ja jag vill se en bra förklaring till att dom fick härja fritt.

Hamas fick inte härja fritt din dumme fan. 400 israeliska soldater och annan säkerhetspersonal dog i striderna 7 oktober och de lyckades döda 1000 terrorister och gripa 200. Hamas anföll med 6800 terrorister. Att inte omedelbart döda Hamas elitförband Nukhba vid gränsen är inte att "låta dom härja fritt". Helvete vad korkad du är och helvete vad bra du passar in i Babelstinagänget därmed.
Citera
2026-07-05, 15:52
Avstängd
Citat:
Hamas fick inte härja fritt din dumme fan. 400 israeliska soldater och annan säkerhetspersonal dog i striderna 7 oktober och de lyckades döda 1000 terrorister och gripa 200. Hamas anföll med 6800 terrorister. Att inte omedelbart döda Hamas elitförband Nukhba vid gränsen är inte att "låta dom härja fritt". Helvete vad korkad du är och helvete vad bra du passar in i Babelstinagänget därmed.
Givetvis skulle aldrig Hamas lyckats med detta om inte Israel ville det.
Citera
2026-07-05, 15:54
Medlem
Citat:
Givetvis skulle aldrig Hamas lyckats med detta om inte Israel ville det.

Så du är konspirationsteoretiker också. Det är väl klart. Men judehatande konspirationsteoretiker diskuterar jag inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in