Citat:
Ursprungligen postat av
blublang
I de ryska storstäderna lever de väl mestadels som vi gör, och har så gjort under decennier. Så när mat saknas, nästan ingen kan ta sig till sina jobb med de följdeffekter det blir, det blir fort ett kaos som inte ens fanns under värsta Sovjettiden.
Det kommer bli ett jävla liv om den situationen uppstår och håller i sig.
Jag hoppas att den situationen uppstår omedelbart och att den håller i sig i flera år. Ryssarna förtjänar all skit som drabbar dem. Ok, de är förtryckta. Men det finns också äcklig självgodhet och hänsynslöshet i den ryska folksjälen. Så länge ryssar inte drabbas av kriget, har ryssar inget problem med att Putin & Co begår krigsbrott i Ukraina.
Att man är förtryckt betyder inte att man är en bra människa. Så länge ukrainarna fick stryk på slagfältet och blev mördade och torterade utan urskiljning, tyckte många civila ryssar att det var toppenbra.
Vi minns telefonsamtalen mellan ryska soldater och deras anhöriga, i början av kriget. Ryssarna diskuterade glatt ond bråd död och tortyr och det fälldes inga ryska tårar över de ukrainare som drabbades ...
Jag hoppas att det blir inbördeskrig i Ryssland, att olika folkslag bryter sig loss hejvilt, att de skapar egna stater och att Ryssland faller sönder, tills det bara återstår 50% av detta vedervärdiga land.
Så länge jag har följt nyheterna (sedan barnsben) har Ryssland varit ett kroniskt problem. Ryssland har alltid varit en superkorrupt, lögnaktig, inkompetent, extremt alkoholiserad diktatur, utan försonande drag.
Åt helvete kan de fara, ryssjävlarna.