2026-07-05, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Hur kan det inte finnas DNA eller fingeravtryck från brottplatsen i bevisningen som visar att systrarna gjort det?
För polisen trodde inte på han. Så anhöriga var där och städade när han var på sjukhuset.
Citera
2026-07-05, 12:11
Medlem
Hoppas kärringarna dör på kåken och att gubben fortsätter gnata på i 15 år till.
Citera
2026-07-05, 12:28
Medlem
Gubbens avatar
Undrar om de kommer få ärva?
Hade de lyckats ta livet av honom hade de ju såklart inte fått det förutsatt att de blivit dömda för mord.
Men nu överlevde han.
Är mordförsök tillräckligt för att förlora arvsrätt?
Citera
2026-07-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Undrar om de kommer få ärva?
Hade de lyckats ta livet av honom hade de ju såklart inte fått det förutsatt att de blivit dömda för mord.
Men nu överlevde han.
Är mordförsök tillräckligt för att förlora arvsrätt?

I Expressens artikel står det att Arne har kontakt med jurist kring arvet.
Citera
2026-07-05, 13:32
Medlem
Sam.adamss avatar
Vore helt sinnessjukt om de får ärva ändå. Usch vilka hemska individer.

Dessa poliser som var på plats borde få stora påföljder för sitt agerande. Fy fan.
Senast redigerad av Sam.adams 2026-07-05 kl. 13:35.
Citera
2026-07-05, 13:34
Medlem
Den ena kärringen är fortfarande gift. Antar att han stödjer vad hans fru gjorde eftersom han inte skiljt sig.
Citera
2026-07-05, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Den ena kärringen är fortfarande gift. Antar att han stödjer vad hans fru gjorde eftersom han inte skiljt sig.
Det beror på om han valt att skilja sig enskilt, då kan det ta 6 månader innan domen vunnit laga kraft och där med går igenom. OM nu en skilsmässoansökan har skickats in...
Citera
2026-07-05, 13:56
Medlem
Hur vanligt är det att vuxna barn försöker ta ihjäl sin egna förälder?
Hur vanligt är det att de lyckas?
Citera
2026-07-05, 13:57
Medlem
FanTaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Då får du gärna rätta mig genom saklig fakta.

Vi bryter ner det, du motbevisar om jag har fel.

1. Personen som varit i minneslunden och inte sett systrarna berättar fritt i tingsrätten att dem gick ner efter att kyrkan var avklarad, var där nere i 5 minuter, hon säger att hon frös för att hon inte hade någon jacka på sig. På fråga från åklagaren, kan ni ha varit i minneslunden 10 minuter? Då svarar hon MAX 10 minuter - min tolkning, hon uppskattar att hon vart där kring 5 minuter men absolut inte mer än 10 minuter - kan varit 6minuter kan ha varit 8 minuter men inte 11 minuter.

2. Vädret som du såg låg på 8-9gr + relativt hög luftfuktighet vilket gör att det känns något kallare men jag personligen skulle inte frysa nämnvärt i en jacka i de temperaturerna. Det är inte våldsamt kallt så att säga om man har som ena systern säger sin tunnare jacka. Vad refererar hon till, en tunnare vinterjacka? En tunnare dunjacka? Hade du varit aningens påläst så kan du i FUP se att de gjort blodanalyser på 2 st enligt min uppfattning dunjackor - jag hade inte frusit och flera med mig hade nog inte heller gjort det.

3. Vad är det som är bevisat i någon av domarna?
Att det finns en tvist inom familjen - absolut, dock inget olagligt.
Att MÄ ådragit sig skador? - absolut.
Att systrarna varit där? - nej.
Att MÄ faktiskt utsatts för fysiskt våld? - nej. Läs FUP och rättsläkarens utlåtande, där står förenligt med, vilket innebär att det skulle kunna vara som han säge men också på 1 000 andra sätt.

Att det är en sorglig historia- absolut, ännu sorgligare är kanske är att du med flera endast tycks ha läst det som står i tidningar / lyssnat på radio men ändå låtsas veta allt. Ibland är det bättre att vara tyst än att trolla bakom en datorskärm.

Du får jättegärna motbevisa ovan med fakta och inte känslor / tyckande.

Tomte.

Vad tänker du kring meddelandena A skickade till sin väninna, där hon skriver att hon gjort det och att hon lär hamna på Kumla?
Citera
2026-07-05, 14:04
Medlem
Dom måste vara allvarligt lågbegåvade om dom tänkte att dom skulle komma undan ostraffat och få njuta av något arv.
Citera
2026-07-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Vem av dem var gift, Anette? Finns det mycket kvar att ärva när alla barnbarnen fått halv mille var?
Citera
2026-07-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Botteup123
Vem av dem var gift, Anette? Finns det mycket kvar att ärva när alla barnbarnen fått halv mille var?

Ingen av systrarna verkar vara gift nu i alla fall.

Hur många barnbarn finns det?

Det gamla paret skrev kanske testamentet utifrån att de funktionsnedsatta barnbarnsbarnen ska klara sig när deras mamma gått bort? (De ärver ju sin mamma).

Jag lyssnade på rättegången, och jag kan känna igen att människor kan upplevas som ”förändrade” efter att de skrivit sitt testamente (precis som det beskrevs under rättegången). Antagligen för att man vet att ens barn kommer att känns sig åsidosatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in