2026-07-02, 17:24
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Du har ju verkligen full koll, riktigt imponerande.

Vittnet vid minneslunden som du refererar till säger i sitt förhör i tingsrätten att hon frös för att hon inte hade någon jacka på sig. Värme och kyla är ju väldigt individuellt huruvida man svettas eller fryser.

Enligt: https://www.timeanddate.com/weather/sweden/jonkoping/historic?month=11&year=2025#google_vignette

var det +8-9gr den kvällen, enligt mig inte speciellt kallt men du kanske drar på dig skoteroverallen i de temperaturerna?

Tomte.

Försök inte din pajas, lyssna ordentligt på rättegången...
Såklart att nära anhöriga till dom giriga kärringarna inte är nöjda men verkligheten är bevisad oavsett vad du tycker och tänker.

Hela skiten är så jävla sorglig så det finns inte ord, varför räkna med någon annans pengar överhuvudtaget?
Citera
2026-07-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Såklart att nära anhöriga till dom giriga kärringarna inte är nöjda men verkligheten är bevisad oavsett vad du tycker och tänker.

Hela skiten är så jävla sorglig så det finns inte ord, varför räkna med någon annans pengar överhuvudtaget?

Verkligen! Och ändå ska ett par stollar, eventuellt närstående, hoppa in här och försöka få oss som är garvade i gejmet tro på dem när allt är solklart.

Gissar att systern som försökte begå självmord efter dådet tycker det är kass att hon misslyckades. Feg var hon nog.

Att två tidigare helt ostraffade 60-plussare, kärringar dessutom, nu istället för att jobba inom vården, glädja sig åt barnbarn nu påbörjat ett långt fängelsestraff på 7,8 år får tanken att svindla.

Girighet är en av dödssynderna som bekant

De stod inte ut med att deras egna barns kusin tar hem jackpotten.
Citera
2026-07-02, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Då får du gärna rätta mig genom saklig fakta.

Vi bryter ner det, du motbevisar om jag har fel.

1. Personen som varit i minneslunden och inte sett systrarna berättar fritt i tingsrätten att dem gick ner efter att kyrkan var avklarad, var där nere i 5 minuter, hon säger att hon frös för att hon inte hade någon jacka på sig. På fråga från åklagaren, kan ni ha varit i minneslunden 10 minuter? Då svarar hon MAX 10 minuter - min tolkning, hon uppskattar att hon vart där kring 5 minuter men absolut inte mer än 10 minuter - kan varit 6minuter kan ha varit 8 minuter men inte 11 minuter.

2. Vädret som du såg låg på 8-9gr + relativt hög luftfuktighet vilket gör att det känns något kallare men jag personligen skulle inte frysa nämnvärt i en jacka i de temperaturerna. Det är inte våldsamt kallt så att säga om man har som ena systern säger sin tunnare jacka. Vad refererar hon till, en tunnare vinterjacka? En tunnare dunjacka? Hade du varit aningens påläst så kan du i FUP se att de gjort blodanalyser på 2 st enligt min uppfattning dunjackor - jag hade inte frusit och flera med mig hade nog inte heller gjort det.

3. Vad är det som är bevisat i någon av domarna?
Att det finns en tvist inom familjen - absolut, dock inget olagligt.
Att MÄ ådragit sig skador? - absolut.
Att systrarna varit där? - nej.
Att MÄ faktiskt utsatts för fysiskt våld? - nej. Läs FUP och rättsläkarens utlåtande, där står förenligt med, vilket innebär att det skulle kunna vara som han säge men också på 1 000 andra sätt.

Att det är en sorglig historia- absolut, ännu sorgligare är kanske är att du med flera endast tycks ha läst det som står i tidningar / lyssnat på radio men ändå låtsas veta allt. Ibland är det bättre att vara tyst än att trolla bakom en datorskärm.

Du får jättegärna motbevisa ovan med fakta och inte känslor / tyckande.

Tomte.
Citera
2026-07-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Verkligen! Och ändå ska ett par stollar, eventuellt närstående, hoppa in här och försöka få oss som är garvade i gejmet tro på dem när allt är solklart.

Gissar att systern som försökte begå självmord efter dådet tycker det är kass att hon misslyckades. Feg var hon nog.

Att två tidigare helt ostraffade 60-plussare, kärringar dessutom, nu istället för att jobba inom vården, glädja sig åt barnbarn nu påbörjat ett långt fängelsestraff på 7,8 år får tanken att svindla.

Du blir bara pinsammare för varje inlägg, det är inte första gången i den här tråden som du slår dig för bröstet och berättar vilken Flashback veteran du är, pinsamt. Som jag sagt tidigare har du förmodligen inte mycket i annat i livet att lägga tid och energi på, sorgligt…..

Ett sådant påhopp efter att en person gjort ett suicid försök kan man minst sagt kalla osmakligt, säger endel om ditt intellekt. Skänk en slant till suicid zero istället, vore mer passande.

Återigen så är det ju en av de tilltalades barn som står som arvinge, du bevisar gång på gång att du bara vill synas i trådar / få skriva av dig utan att ha någon koll på läget. Pinsamt och tragiskt.

Skaffa lite kött på benen innan du leker expert / kriminolog.
Citera
2026-07-03, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorjkpg
Du blir bara pinsammare för varje inlägg, det är inte första gången i den här tråden som du slår dig för bröstet och berättar vilken Flashback veteran du är, pinsamt. Som jag sagt tidigare har du förmodligen inte mycket i annat i livet att lägga tid och energi på, sorgligt…..

Ett sådant påhopp efter att en person gjort ett suicid försök kan man minst sagt kalla osmakligt, säger endel om ditt intellekt. Skänk en slant till suicid zero istället, vore mer passande.

Återigen så är det ju en av de tilltalades barn som står som arvinge, du bevisar gång på gång att du bara vill synas i trådar / få skriva av dig utan att ha någon koll på läget. Pinsamt och tragiskt.

Skaffa lite kött på benen innan du leker expert / kriminolog.

Hahaha... jag går dig tydligen på nerverna. Du verkar hata mig. Det bryr jag mig inte det minsta om ska du veta.

Från dag ett har detta fall engagerat mig. Det är superintressant då det är så udda. Dessa två systrar som havererar fullständigt. Den ena mer hatisk än den andra. Den ena mer drivande än den andra. Att den ena försökte ta sitt liv är en del i detta osmakliga drama. Men att bortse från en så väsentlig del vore korkat. Du tycker det är osmakligt, men låt det vara den resandes ensak att göra sin bedömning. Jag tycker det är talande. Låt mig ha min uppfattning, please.

Att hon, den suicidala mådde skit efter dådet är väl inte det minsta märkligt. Och det ligger henne i fatet. Det talar inte till hennes fördel precis.

Du dök upp här som av en händelse. En händelse som såg ut som en tanke. Du skulle in och berätta för folk om hur allt stod till i denna osmakliga tragedi. Du misslyckades. Du ändrar inte på någonting.

Att hata mig förändrar heller ingenting. De två makabra 60-pluss-systrarna har förstört för en familj och för hela sin omgivning; arbetsplats, grannar, vänner. Det är tragiskt bortom all fattning. Nästan.

Rättshaverister är vi vana vid här inne.
Citera
2026-07-03, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues

”Deras egna barns kusin”???
Du verkar inte ha någon koll öht! Så uttala dig inte som om du vore ett insatt proffs i detta fallet! Du har fel!
Inse det och gå vidare med livet alt läs hela fupen engång till!
Citera
2026-07-05, 10:39
Medlem
MrBubss avatar
Förståelsen och sympatin för systrarna sjönk nog ganska rejält efter dagens artikel i Expressen.
Bilden på den sönderslagne pappan är ju inte direkt vacker...

Chansen att HD skulle ta upp detta mål är mikroskopiskt liten, så det blir Hinseberg eller Ystad de närmaste åren, där de får tid att ångra sitt korkade beslut som påverkade och förstörde tillvaron för en hel släkt.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/dottrarnas-arvshamnd-forsokte-morda-pappa-arne/
Senast redigerad av MrBubs 2026-07-05 kl. 10:41.
Citera
2026-07-05, 10:44
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Pressmeddelande från domstolen (Dom i ett mål om försök till mord i Jönköping):
Göta hovrätt, mål: B 1965-26

Är det nån som har själva domen från Göta Hovrätt?
Citera
2026-07-05, 10:56
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarslycka
Bara jag som ifrågasätter denna historia? Låter mer som om farbrorn ramlat ocj slagit i tv bänken.

Nej, du är nog inte ensam. Det motsvarar ganska väl en människosyn som är populär i Sverige - men ingenstans i världen i övrigt. Det vill säga att en person någonstans vi 75 per automatik förvandlas till en lallande idiot som ska drogas och gömmas undan på ett äldreboende, i dödens väntrum, och som ingen förväntas lyssna på. Detta är naturligtvis en del i döttrarnas kalkyl. Och deras enda försvar i princip, ”pappa är dement”.

On topic: Ingen smålänning i tråden? Någon måste känna till borderlinedöttrarna och deras tattarbeteende?
Citera
2026-07-05, 11:05
Medlem
Detta var nog ingen sympati över för S & A! Detta trodde jag onte minst sagt. Nu har jag inte träffat S på några år men sist var hon glad och framåt som vanligt, men detta får jag inte in. Vem av dem försökte med sucid? När kommer de ut, våren -35? Undrar vad deras partner gör nu gentemot övriga släktingar?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
Förståelsen och sympatin för systrarna sjönk nog ganska rejält efter dagens artikel i Expressen.
Bilden på den sönderslagne pappan är ju inte direkt vacker...

Chansen att HD skulle ta upp detta mål är mikroskopiskt liten, så det blir Hinseberg eller Ystad de närmaste åren, där de får tid att ångra sitt korkade beslut som påverkade och förstörde tillvaron för en hel släkt.

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/dottrarnas-arvshamnd-forsokte-morda-pappa-arne/
Citera
2026-07-05, 11:08
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Hur kan det inte finnas DNA eller fingeravtryck från brottplatsen i bevisningen som visar att systrarna gjort det?
Citera
2026-07-05, 11:38
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Nej, du är nog inte ensam. Det motsvarar ganska väl en människosyn som är populär i Sverige - men ingenstans i världen i övrigt. Det vill säga att en person någonstans vi 75 per automatik förvandlas till en lallande idiot som ska drogas och gömmas undan på ett äldreboende, i dödens väntrum, och som ingen förväntas lyssna på. Detta är naturligtvis en del i döttrarnas kalkyl. Och deras enda försvar i princip, ”pappa är dement”.

On topic: Ingen smålänning i tråden? Någon måste känna till borderlinedöttrarna och deras tattarbeteende?

Såja, såja.

På Göta Hovrätt dömer ej experterna. Och åklagarna får stå och rodna och skämmas.
Nej det är ,,nu kommer det..,surprice..det är Hovrätten som dömer.

Off-topic. Visste ni att Statsminister Carl Bildt flyttade västra Svealand till Götaland?
Joo, och sen den dagen lyder Örebro domsaga och Berglagarna under Göta Hovrätt. Inte för inte!

Dömer de rätt? -vet ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in