Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Försök inte din pajas, lyssna ordentligt på rättegången...
Såklart att nära anhöriga till dom giriga kärringarna inte är nöjda men verkligheten är bevisad oavsett vad du tycker och tänker.
Hela skiten är så jävla sorglig så det finns inte ord, varför räkna med någon annans pengar överhuvudtaget?
Då får du gärna rätta mig genom saklig fakta.
Vi bryter ner det, du motbevisar om jag har fel.
1. Personen som varit i minneslunden och inte sett systrarna berättar fritt i tingsrätten att dem gick ner efter att kyrkan var avklarad, var där nere i 5 minuter, hon säger att hon frös för att hon inte hade någon jacka på sig. På fråga från åklagaren, kan ni ha varit i minneslunden 10 minuter? Då svarar hon MAX 10 minuter - min tolkning, hon uppskattar att hon vart där kring 5 minuter men absolut inte mer än 10 minuter - kan varit 6minuter kan ha varit 8 minuter men inte 11 minuter.
2. Vädret som du såg låg på 8-9gr + relativt hög luftfuktighet vilket gör att det känns något kallare men jag personligen skulle inte frysa nämnvärt i en jacka i de temperaturerna. Det är inte våldsamt kallt så att säga om man har som ena systern säger sin tunnare jacka. Vad refererar hon till, en tunnare vinterjacka? En tunnare dunjacka? Hade du varit aningens påläst så kan du i FUP se att de gjort blodanalyser på 2 st enligt min uppfattning dunjackor - jag hade inte frusit och flera med mig hade nog inte heller gjort det.
3. Vad är det som är bevisat i någon av domarna?
Att det finns en tvist inom familjen - absolut, dock inget olagligt.
Att MÄ ådragit sig skador? - absolut.
Att systrarna varit där? - nej.
Att MÄ faktiskt utsatts för fysiskt våld? - nej. Läs FUP och rättsläkarens utlåtande, där står förenligt med, vilket innebär att det skulle kunna vara som han säge men också på 1 000 andra sätt.
Att det är en sorglig historia- absolut, ännu sorgligare är kanske är att du med flera endast tycks ha läst det som står i tidningar / lyssnat på radio men ändå låtsas veta allt. Ibland är det bättre att vara tyst än att trolla bakom en datorskärm.
Du får jättegärna motbevisa ovan med fakta och inte känslor / tyckande.
Tomte.