2026-07-05, 14:49
Medlem
Ringer dom polisen för att du inte öppnat din egen ävla dörr?

Väx upp och bli en man, be dom fara åt helvette, det är ditt hem
Citera
2026-07-05, 14:50
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Jag är närmare 40 år. Mina föräldrar har lärt mig att man öppnar alltid dörren och släpper in om det är polis som kommer. Dom kommer alltid 2-3 stycken varje gång. Ibland står en kvar utanför dörren medans två stycken går in i hemmet.

Du behöver inte släppa in polisen om du inte är misstänkt för något. Är du omyndigförklarad eller lider av något handikapp? Något skumt är det.
Citera
2026-07-05, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Sorry.. men något stämmer inte här.
Polisen har inte den MINSTA rätten att kliva in i ditt hem för att du inte vill öppna dörren åt din mamma. Dom skulle heller ALDRIG slösa tid på det.

Du berättar inte hela historien.. har du missbruksproblem eller varit suicidal?
Varken missbrukare eller suicidal. Aldrig varit och lär aldrig bli heller.
Jag berättar allt. Vad kan jag göra? Som sagt är jag lärd att man öppnar dörren ifall farbror blå knackar på. Känns ohyfsat att inte släppa in dom.
Citera
2026-07-05, 14:51
Medlem
Citat:
Jag öppnar alltid dörren när polisen knackar på. Så har jag blivit lärd. Och jo, polisen har varit här flertalet gånger dom senaste veckorna pga sura familjemedlemmar.
polisen kommer alltid 2-3 stycken varje gång.
Polisen besöker inte någon för att de har sura familjemedlemmar.

Vi kan hjälpa dig bättre om du berättar sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Är du myndig kan dom inte göra så, berätta det för polisen. Bor du på ett gruppboende vet jag inte vad dom har rätt till.
Du kan bli ifråntagen dina rättigheter som lpt eller om du sitter i fängelse eller sitter inne på rättspsykiatrisk vård, inte annars.
Citera
2026-07-05, 14:51
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Jag berättar allt. Vad kan jag göra? Som sagt är jag lärd att man öppnar dörren ifall farbror blå knackar på. Känns ohyfsat att inte släppa in dom.

Läste dina tidigare trådstarter nu. Du är uppenbarligen inte frisk i huvudet eller så har du sommarlov och är uttråkad..
Citera
2026-07-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Du behöver inte släppa in polisen om du inte är misstänkt för något. Är du omyndigförklarad eller lider av något handikapp? Något skumt är det.
Inget av det. Dom säger bara ”ska vi gå in” och jag svarar alltid ja varsågod och stig på.
”Får vi komma in?” Ja självklart. Man säger inte nej till polisen väl?
Citera
2026-07-05, 14:52
Medlem
Citat:
Inser du inte någonstans att det finns en anledning för polisen att komma hem till dig?
Citera
2026-07-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Polisen besöker inte någon för att de har sura familjemedlemmar.

Vi kan hjälpa dig bättre om du berättar sanningen.

Du kan bli ifråntagen dina rättigheter som lpt eller om du sitter i fängelse eller sitter inne på rättspsykiatrisk vård, inte annars.
Jag berättar hela sanningen. Ibland knackar dom inte ens på. En gång gick dom och titta in genom mina fönster. Grannen blev ju skrämd som precis kom hem och såg dom. Så gick ut till dom och frågade ”har ni knackat på?”
Citera
2026-07-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Inser du inte någonstans att det finns en anledning för polisen att komma hem till dig?
Vad är den anledningen då?
Citera
2026-07-05, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Läste dina tidigare trådstarter nu. Du är uppenbarligen inte frisk i huvudet eller så har du sommarlov och är uttråkad..
Jag är frisk.
Citera
2026-07-05, 14:55
Medlem
Citat:
Dom snor inget vad jag vet. Dom letar oftast efter folk. Vem är här? Vem ska du träffa? Umgås du med den kompisen frtfarande? Dejtar du någon? Vem då? Är det någon vi känner? Vad heter människan och är den svensk?
I byrålådan? låter som att de är väldigt paranoida.

Men det finns väl lösningar för det också, köp en väldigt realistisk docka och göm i garderoben. Å sen när de hittar den så får de ha sit aha moment. Då passar du på att drämma till dem i bakhuvudet med brännbollsträ, rullar in dem i en matta och hivar ut både dem å mattan från en hög bro.
Citera
2026-07-05, 14:56
Medlem
Citat:
Vad är den anledningen då?
Min gissning, avsaknad av sjukdomsinsikt. Dina anhöriga är oroliga för dig. Dock inget skäl för polisen att stövla in, men du verkar mer eller mindre bjuda in dem. Åter igen, jag arbetar med sånt. Jag vet hur snurrigt det kan vara för dem.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-07-05 kl. 14:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in