2026-07-05, 13:32
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100knutarsbacke
Om du inte är en dansk MC-president som har Åkessons privata nummer så är du lika illa ute som resten. Enda chansen att klara sig är väl att vara aktiv inom SD, fjäska järnet för ledningen och hoppas att de accepterar dig. Precis som det fungerar i alla andra skurkstater..

Fortfarande inga bevis, det är bara du som skriver.
Citera
2026-07-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Fortfarande inga bevis, det är bara du som skriver.
Bevis för att SD ska kastrera alla som inte röstar på dem? Nej, det har jag såklart inga bevis för, och det har jag inte påstått heller. Det jag faktiskt skrev var:
Citat:
Det börjar med pedofiler, fortsätter med våldtäktsmän, och slutar väl till sist med politiska motståndare som antifascister...
Mitt belägg ligger i hur retoriken utvecklas och hur positionerna hela tiden flyttas fram. Men nog om det, du verkar ha någon utvecklingsstörning som gör att du inte kan läsa mellan raderna. Jag släpper detta off-topic nu.
Citera
2026-07-05, 13:50
Medlem
Citat:
Jag upplever att samhällsutvecklingen i Sverige går i en oroväckande riktning vad gäller övervakning och inskränkningar av den personliga friheten.

Medborgarnas rättigheter gentemot staten urholkas allt mer, och det känns som att vi rör oss mot en orwellisk stat där kontroll och rädsla har blivit normen. Om det inte sker en märkbar förändring efter nästa val överväger jag allvarligt att lämna landet.

​Vilka länder rekommenderar ni för den som prioriterar individens frihet, ett starkt rättsskydd gentemot staten och en sundare vardag?

Jag tänker främst inom Europa för smidighetens skull, och just nu står valet mellan Spanien och Portugal.

Jag kommer dra till Portugal.
Citera
2026-07-05, 13:51
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gugugaga
Mmmmm du gillar frihet att sno andras egendom? Mmmmm. Vad händer om jag snor en eller bägge av dina njurar då?
En enorm fördel med Sverige (för vissa, iallafall) är att även personer med förhållandevis låg intelligens också kan leva ett bra liv.

Du förstod uppenbarligen inte alls den lilla ironin i mitt inlägg. Men poängen är att det här med personlig frihet innebär både för- och nackdelar. Det som upplevs som en frihet för en person kan upplevas som ett hot eller en begränsning för en annan person.

Uppenbarligen tycker du att vi inte kan ha total personlig frihet. En person kan inte ha så mycket frihet att han har rätten att ta någon annans njurar. Eller hus. Så även de som ropar högljutt efter personlig frihet tänker säkert att friheten bara ska gälla just dem. Andra ska vara begränsade i sin frihet och inte ha möjlighet att göra den första personen något illa.
Citera
2026-07-05, 14:01
Medlem
Citat:
Det finns en generell trend i väst, men Spanien och Portugal är ändå i en egen kategori. De har medborgarrättigheterna hårt fastslagna i sina konstitutioner som ett skydd gentemot staten.

I Sverige ser vi den raka motsatsen, här jobbar man hårt på att ändra grundlagarna för att driva igenom kontrollsamhället. Så det finns absolut en skillnad.

Kanske det är bäst endå..
Hela västvärlden kommer att bli så.
Citera
2026-07-05, 14:10
Medlem
Wyrdkins avatar
Dessa länder TS efterfrågar finns nog bara i Afrika med 0 samhällsservice.
Citera
2026-07-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Hela västvärlden kommer att bli så.
Det tror jag faktiskt inte. Folk i andra länder har historiskt sett varit med om betydligt mer. Spanien har till exempel upplevt fascism på riktigt och tänker inte gå tillbaka dit.

Hade alla de lagar och inskränkningar som införts i Sverige de senaste åren genomförts i vilket annat EU-land som helst, så hade det varit kaos och upplopp varje dag som motreaktion.

​Här i Sverige sitter folk istället hemma och blir manipulerade till att tro att miljoner arga invandrare gör upplopp på gatorna dygnet runt. Om det faktiskt vore sant så hade den orwelliska utvecklingen stoppats direkt. Kolla bara på politikerna, det är ett gäng taniga töntar som inte kan ett skit. Varför ska dessa idioter få styra över resten av folket? Nu blev det off-topic..
Citera
2026-07-05, 14:11
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
En enorm fördel med Sverige (för vissa, iallafall) är att även personer med förhållandevis låg intelligens också kan leva ett bra liv.

Du förstod uppenbarligen inte alls den lilla ironin i mitt inlägg. Men poängen är att det här med personlig frihet innebär både för- och nackdelar. Det som upplevs som en frihet för en person kan upplevas som ett hot eller en begränsning för en annan person.

Uppenbarligen tycker du att vi inte kan ha total personlig frihet. En person kan inte ha så mycket frihet att han har rätten att ta någon annans njurar. Eller hus. Så även de som ropar högljutt efter personlig frihet tänker säkert att friheten bara ska gälla just dem. Andra ska vara begränsade i sin frihet och inte ha möjlighet att göra den första personen något illa.
Jo jag förstod ironin också, men ifall att, så tänkte jag kontra i alla fall, du vet.
Citera
2026-07-05, 14:22
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Bevis för att SD ska kastrera alla som inte röstar på dem? Nej, det har jag såklart inga bevis för, och det har jag inte påstått heller. Det jag faktiskt skrev var:

Mitt belägg ligger i hur retoriken utvecklas och hur positionerna hela tiden flyttas fram. Men nog om det, du verkar ha någon utvecklingsstörning som gör att du inte kan läsa mellan raderna. Jag släpper detta off-topic nu.

De enda som har någon form av "störning" är alla ni konspirationsteoretiker som hela tiden ser att "samhället spionerar och förföljer er"! Jävla tomtar! Hade det varit så illa så hade du inte suttit här och skrivit en massa strunt. Vill fortfarande ha namnen på de som sitter i finkan för att de har kritiserat HBTQ-personer, men det verkar vara svårt att fixa fram det där!
Citera
2026-07-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
De enda som har någon form av "störning" är alla ni konspirationsteoretiker som hela tiden ser att "samhället spionerar och förföljer er"! Jävla tomtar! Hade det varit så illa så hade du inte suttit här och skrivit en massa strunt.
Det är inte vad tråden handlar om alls..
Citat:
Vill fortfarande ha namnen på de som sitter i finkan för att de har kritiserat HBTQ-personer, men det verkar vara svårt att fixa fram det där!
Vet inte vad du pratar om, du kanske diskuterade med någon annan, din idiot? Gör dig själv och alla andra en tjänst och lämna tråden. Ja, lämna hela forumet eftersom du ändå inte tillför något, varken för dig själv eller andra. Kommer ignorera dina off-topic inlägg framöver.
Citera
2026-07-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordamerika
Afghanistan, det är tryggare än vad man tror och du har ultimat frihet att göra vad fan du vill. Det är bara länder där regler inte finns som erbjuder den frihet vi i västvärlden saknar enligt mig.

Thailand är annars ett bra alternativ, många sydostasiatiska länder är inte så stränga vad gäller att registrera människor.

Men att vi ska stanna i Europa och bara låta detta hända är tragiskt. Det spelar nog ingen roll vad vi gör, trenden är att folk vill ha mer regler och övervakning. Vi har redan förlorat. Folk förstår tyvärr inte hur mycket deras integritet och privatliv är.
Därför sticker man till ett bättre land som inte är mellanöstern, som inte är eu och som inte är fullt av idioter som vill ha det så här.
Citera
2026-07-05, 14:53
Medlem
Citat:
Det tror jag faktiskt inte. Folk i andra länder har historiskt sett varit med om betydligt mer. Spanien har till exempel upplevt fascism på riktigt och tänker inte gå tillbaka dit.

Hade alla de lagar och inskränkningar som införts i Sverige de senaste åren genomförts i vilket annat EU-land som helst, så hade det varit kaos och upplopp varje dag som motreaktion.

​Här i Sverige sitter folk istället hemma och blir manipulerade till att tro att miljoner arga invandrare gör upplopp på gatorna dygnet runt. Om det faktiskt vore sant så hade den orwelliska utvecklingen stoppats direkt. Kolla bara på politikerna, det är ett gäng taniga töntar som inte kan ett skit. Varför ska dessa idioter få styra över resten av folket? Nu blev det off-topic..
Man ser tydligt hur eu-länder beter sig. Det kvittar om du slipper det orwelliska om allt annat ändå är eu-styrt skit. Lämna eu helt och hållet istället om du bryr dig om ditt liv, din frihet och din framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in