2026-07-05, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
" Det är en del av Prides historia att också protestera mot homofobi och rasism och sådant som finns inom polisen, säger Malmöavdelningens ordförande Tove Karnerud"

Vänsterpartiets pressekreterare hänvisar till följande skriftliga uttalande från Jonas Lindberg, ledamot i Vänsterpartiets verkställande utskott:

”Jag tycker det är ett klart olämpligt sätt att uttrycka sig. Vi kommer ta en diskussion internt för att se till att det inte upprepas.”

Så var det med det. Tror ni Tove Karnerud kommer ta strid för frågan, det är ju trots allt "en del av Prides historia" eller kommer hon böja sig för partipiskan?

Dom kommer alltså inte ta en diskussion internt, utan dom kommer ta en diskussion internt för att se till att det inte upprepas

Med andra ord, dom kommer inte ta en diskussion, dom kommer ta Tove Karnerud i örat.

Jag antar att polisen inför Pridetåget i Stockholm, som år efter år har den otacksamma uppgiften att skydda deltagarna från trakasserier och våld, slipper höra att dom är hatade denna gång.

Vänsterpartiet får istället rikta sitt hat mot något annat.
Diskussion att det inte upprepas, tankarna är nog kvar bara att man inte uttalar dom, påverkar partiet...
Citera
2026-07-05, 12:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
SD är troligen största parti bland svenska poliser. Jag antar att det delvis är därför som vänsternissarna hatar dem.

Kan garantera dig att minst 95% inom polisen röstar SD, så det är förmodligen inte ett helt felaktigt antagande. Vänsterslödder vill riva ner samhället (aldrig förstått mig på dem), SD och polis representerar däremot ordning, deras diametrala motsats.
Citera
2026-07-05, 12:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Kan garantera dig att minst 95% inom polisen röstar SD, så det är förmodligen inte ett helt felaktigt antagande. Vänsterslödder vill riva ner samhället (aldrig förstått mig på dem), SD och polis representerar däremot ordning, deras diametrala motsats.

Av den anledningen hade jag kunnat tänka mig att utvisa vänstermänniskor med dubbla medborgarskap, de kan fan åka hem igen och syssla med sin samhällsomstörtande verksamhet. 😡
Inte missbruka svensk gästfrihet.
Citera
2026-07-05, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Hoppas dessa äckliga horungar får sina tänder utsparkade av någon kaosblatte…

Då kan dom glömma polisiär hjälp.

Tänker du samma om SD-politikern som åkte på våld mot tjänsteman häromdan?

Man kan ju tycka det är värre än att skräna.och invandringen ökade ju med SD vid makten.

Det här är småpotatis i jämförelse.
Citera
2026-07-05, 13:08
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Vänstern, Miljöpartiet och Centern - är inte förespråkare av Sverige som koncept. De förespråkar globalism och nedmontering av svensk kultur.

Ändå blir folk förvånade när samma grupper hyser hat och förakt mot de som ytterst står och försvarar Sveriges lagar?
Citera
2026-07-05, 13:24
Medlem
Vänstern har alltid hatat allt som fungerar i det svenska samhället.

Deras dröm är att mörda hela ledarskiktet med bolsjevikerna som förebild.

Med islamism, bögerier, judar och blåhåriga feminister inom vänsterpartiet är cirkusen fulländad.
Citera
2026-07-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Röstar poliser på SD är det för att de vill ha lag och ordning istället för blattekaos på gatorna.

Helt naturligt.

V vill motsatsen, eftersom V i Malmö = kaosblattar typ revolutionär samhällsomstörtning.
Citera
2026-07-05, 13:36
Medlem
Duvlorts avatar
Förstår varför Nooshis föräldrar inte var önskvärda i Iran.
Citera
2026-07-05, 13:42
Avslutad
Man måste förstå att det saknas en skruv hos vänstern.

Dom kan titta på när deras dotter blir våldtagen av en illegal invandrare.
Och sen säga till sig själva att det är rasism att kritisera händelsen
Citera
2026-07-05, 13:44
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Mycket bra att markera mot den här sortens beteende. Ovanligt att moderata politiker visar den här typen av stake. Kanske är det det klena opinionsläget som väcker stridstuppen.

Nja. Det kostar honom ingenting att göra det där, och reaktionen verkar lite oproportionerlig till vad det faktiskt handlar om. Känns som ren, krass opportunism.

Om vi tänker oss något liknande på andra sidan blockgränsen. Säg om exempelvis det efter någon SD-sammankomst eller -fest avslöjades att några deltagare ropade ramsor att alla hatar Sveriges Television, eller alla hatar Folkhälsomyndigheten eller liknande. Det skulle ur en demokratisk synvinkel vara problematisk på ett liknande vis som ramsan från Pridetåget, och som om än helt hypotetisk inte är otänkbar från de sammanhangen. Skulle det då vara rimligt om oppositionen begärde att Kristersson skulle kallas upp för att stå till svars för sitt samarbete med SD utifrån vad som hade avslöjats? Jag tror få skulle tycka det.
Citera
2026-07-05, 13:56
Medlem
heliotrops avatar
V i Malmö består av jättemånga muslimer

Hur man får ihop islam och vänsterpolitik är en annan fråga. Det V jag var med en gång i tiden var mot religion, ateister

Nu är man för islam.
De är helt galna.

😱
Citera
2026-07-05, 14:18
Medlem
Brunafingrarnas avatar
SD hatar pk& woke, V hatar polisen, svårt att se något konstigt med det. Antigen har vi demokrati eller inte.

SD har inte ensamrätt på att få lufta åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in