2026-07-05, 10:14
Medlem
proconsuls avatar
Joni Mitchell, tre i rad:

Court and Spark (1974) – Hennes mest kommersiellt framgångsrika album, fyllt med sofistikerad pop-jazz och hitsen "Help Me" och "Free Man in Paris".

The Hissing of Summer Lawns (1975) – Ett avantgardistiskt och experimentellt album som utforskar livet i förorterna.

Hejira (1976) – Ett minimalistiskt mästerverk skrivet under en bilresa genom USA, präglat av Jaco Pastorius ikoniska bandlösa bas.
Citera
2026-07-05, 11:02
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Death

Scream Bloody Gore, Leprosy, Spiritual Healing
Citera
2026-07-05, 12:13
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Bandet Alice Cooper petade ut sig fem grymma skivor på två år...

Love it to death 1971
Killer 1971
School's out 1972
Billion dollar babies 1973
Muscle of love 1973

Jag har svårt att välja vilken tre-sekvens jag föredrar.

Även soloartisten Alice Cooper har några grymma tre-sekvenser, men inte riktigt på samma nivå. (Sekvensen Trash, Hey Stoopid, The Last Temptation och Brutal Planet är inte illa.)

Bubblare: WASP har förvånansvärda sekvenser... för att inte tala om Queen...

Enkelt! De tre fetade albumen vinner!
Citera
2026-07-05, 13:02
Medlem
Farbror Fazers avatar
Ledsen att behöva förstöra tråden med att ge ett objektivt rätt svar, men sen kan ni ju diskutera andraplatsen i alla fall

Avenged sevenfold

City of evil 2005
Avenged sevenfold (self titled) 2007
Nightmare 2010

Nu vet jag vad ni säger "avenged är aaaalldeles för cool musik för mig, jag lyssnar bara på gubbrock och hoppade du inte över Live in the LBC/Diamonds in the rough nu Farbror? Fuskar du?"

Njae det är ju en specialare med dels en livespelning, en filmad konstert och typ en B-sida, dvs diamonds in the rough där de lade med lite osläppt musik/covers så jag räknar inte den som en regelrätt skiva.

Och DÅ mina damer och herrar, så har vi en löjligt svårslagen trio jääävligt bra plattor på raken med kanske EN enda låt som "bara" är 7/10 på nightmarealbumet

Jag kikade precis city of evil/avengedplattorna igen och man blir ju nästan ÄCKLAD!
Inte en enda låt under 9/10 hur fan går det till egentligen?

OBS ovan är mina personliga samt objektiva åsikter, alla måste inte hålla med för alla kan ju inte ha rätt!
Citera
2026-07-05, 13:17
Medlem
Blink-182: Enema of the State (1999) → Take Off Your Pants and Jacket (2001) → Blink-182 (2003)
Citera
2026-07-05, 13:18
Medlem
Racooons avatar
Sparks:
Kimono my House
Propaganda
Indiscreet
Citera
2026-07-05, 13:33
Medlem
Olduvais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Rainbow:
Ritchie Blackmore's Rainbow.
Rising.
Long Live Rock 'n' Roll.

Kvalar också in på treenigheten.
Räknas Rainbow ens som ett band? Det finns väl mest för att man ska ha något att göra när man tröttnat på att spela i Sabbath eller Purple

Mycket bra musik, men de byter ju medlemmar som man byter pokemonkort
Citera
2026-07-05, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Grymt svar. Läsförståelse?

Står ju "vilket band har dom tre bästa albumena i rad".

Dvs dom tre första

Children of bodom har dom tre bästa albumena i rad
Citera
2026-07-05, 15:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LagomLat
Vilka tre i rad tycker du är starkast av Beatles?

Jag håller på Rubber Soul, Revolver, Sgt Pepper.

LL
Beatles är ju ett typiskt singel-band utöver de tre du nämner, som alla band på den tiden, så den testen fungerar inte riktigt.

Queen I II Sheer Heart attack är ganska svårslaget. Van Halen hade klarat det om något inte hände med 3:an. Båda de banden spelade ju flera år innan de fick kontrakt så de kunde fixa en stor repertoar.

Motorhead 1 Overkill Bomber On Parole Ace of spades är fem på raken.
Citera
2026-07-05, 15:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Sparks:
Kimono my House
Propaganda
Indiscreet
Bra val! Extremt viktiga i min ungdom.

Elton John Honky Château, Don't shoot me, Goodbye yellow brick road.

Deep Purple In rock, Fireball, Machine Head. Lägg på Who do we think we are, Stormbringer, Burn, Come taste the band så får vi 7 toppalbum på raken.
Citera
2026-07-05, 15:23
Medlem
Rollinghands avatar
Genesis:
Foxtrot (1972)
Selling England by the Pound (1973)
The Lamb Lies Down on Broadway (1974)
Citera
2026-07-05, 16:03
Medlem
Varit fler enskilda artister tidigare, och även fast jag kommer från rockens sida med alternative på 90-talet som min stil så fastnar jag för denna som hyllar många gamla hjältar från scen och på hennes album. Nu senast The Cure och Robert Smith.

Olivia Rodrigo. Sour, Guts och Pretty sad....är alla riktigt bra album och unikt bra för att vara en streak på tre album från en så ung debutant.

Något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in