Citat:
Ursprungligen postat av
JacquesDuquesne
Förklarade precis för dig att man inte behöver välja någon annan sida än sin egen. Du glömde för övrigt Epstein med medföljande kaninhål.
Bara att låta saker spela ut som de måste, ställa sig vid sidan om och fokusera på sina egna projekt. Folk jag känner, som är framgångsrika, bryr sig inte särskilt mycket om politik. De lägger örat mot marken och försöker lista ut hur de kan tjäna på rådande trender. "Flyktingvåg på inkommande", hyr ut bostäder åt migrationsverket. Pride på g, här gäller det att annonsera och bli en del av detta. Ojdå här tjänade jag några miljoner, dags för flytt till Spanien, fortsätt diskutera politik ni i Sverige. Fortsätt försök stoppa massinvandringen (som det beslutats om mycket högre upp än ni nollor begriper), själv tar jag en Piña Colada vid poolen.
Menar du att jag borde inkluderat Epstein bland de ohäftiga onda människorna eller att han är ett exempel på en ond typ från verkligheten som faktiskt var häftig på samma sätt som fiktiva skurkar? Att historien kring honom är intressant kan man väl knappast förneka men han som person var inte häftig. Diverse seriemördare är nog det närmaste man kommer. Jeffrey Dahmer var rätt lustig.
Som du formulerar dig skulle du säkert bli gnällväggskyssare om du såg nåt att vinna på det. Och i egenskap av potentiell gnällväggskyssare kan du nog inte relatera till konceptet att det finns de som har vissa trösklar som inte låter sig överträdas, oavsett potentiella belöningar.
Angående det fetmarkerade var det väl genomsnittssvenskar som personligen bar skulden enligt en tidigare tråd du skapade, har vi nu bestämt att de är maktlösa och att folk högre upp i samhället dikterar vad som gäller över huvudet på dem och att vad vanligt folk gör inte spelar nån roll för om det blir svartingkatastrof eller inte?
För övrigt finns det väl hur många situationer som helst där större aktörer skapar elände och mindre aktörer slår mynt på (och i viss mån förvärrar) eländet? Är det alltid i sin ordning att vara en av dessa mindre aktörer eller är det särskilda svepskäl för att det är acceptabelt och rimligt som gäller endast i en situation där du själv har chansen att vara en sådan?