2026-07-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Två saker att förstå:

Massinvandringen kommer att rulla på.

Ni kan inget göra.

Att diskutera:

Har ni förstått detta?

Bara att svälja och se glad ut eller?

Nejdå, den kommer att avstanna när Sverige är förstört.
Det är bättre att bo i ett varmt, eller tempererat förstört land, än i ett kallt förstört land.
Citera
2026-07-05, 09:29
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Två saker att förstå:

Massinvandringen kommer att rulla på.

Ni kan inget göra.

Att diskutera:

Har ni förstått detta?

Bara att svälja och se glad ut eller?

I och med dina tidigare trådar känns det här väldigt skrytnegrigt. Nåt i stil med "Jag brukade också ogilla eländet men eftersom den genomsnittliga svensken är ett mongo som röstar för sin egen undergång har jag tröttnat och gått över till sidan som skapat eländet, nu skrattar jag mest bara åt svenskar som är så dumma att de fortfarande bryr sig, visst är jag häftig?"
Senast redigerad av FunAndGames 2026-07-05 kl. 09:34.
Citera
2026-07-05, 10:46
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Massinvandringen är inte ett unikt svenskt problem. Den pågår i lika hög grad i Storbritannien, Frankrike, Belgien, Spanien, Tyskland, Irland, osv.

Uppenbarligen vill makthavarna i Bryssel och London ha det så.

Och vi kommer nog inte kunna stoppa det, lika lite som invånarna i Romarriket kunde stoppa Caligula eller Nero från att genomföra sina projekt. Demokratin tycks till mycket stor del enbart vara en illusion och ett skådespel.

Trams, Nero blev utkörd från Rom och ville vi bara hade vi kunnat köra ut babbarna från Europa.

Den där defatismen du ger uttryck för är bara efterbliven.
Citera
2026-07-05, 10:49
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
I och med dina tidigare trådar känns det här väldigt skrytnegrigt. Nåt i stil med "Jag brukade också ogilla eländet men eftersom den genomsnittliga svensken är ett mongo som röstar för sin egen undergång har jag tröttnat och gått över till sidan som skapat eländet, nu skrattar jag mest bara åt svenskar som är så dumma att de fortfarande bryr sig, visst är jag häftig?"

Sant med en del mindre korrigeringar.

Jag står inte på någon sida, jag anpassar mig till tidsandan.

Handlar inte om att jag är "häftig", handlar snarare om: Uppgörelse.

Du känns avundsjuk och bitter. Come join the dark side, we have cookies.
Citera
2026-07-05, 10:56
Medlem
Sladdarens avatar
Betänker man välfärd, kostnader och bidrag och skattebortfall i detta fall ?

Med bara en enkel kalkyl att bara beräkna massinvandringen idag ifrån främst utomeuropeiska länder vilket man gjort 100 ggr, visar det sig att det är väldigt systembelastande relativt den inhemska och liknande kulturer, så det är alltså den formen av massinvandring som kommer att fortsätta

Inte speciellt klyftigt om man ska gå efter siffror och fakta facit
Citera
2026-07-05, 11:10
Medlem
INGSOCs avatar
Massinvandringen och den kulturella kommunismen som bedrivs kommer antagligen att fortsätta till den punkt allt går käpprätt åt helvete.

Idag är i princip alla västerländska länder fångade av samma ideologi, nämligen kulturmarxism. Det är en helt verklighetsfrånvänd ideologi (vilket egentligen kommunism är) och ser alla människor, religioner, kön och kulturer som exakt likadana.

De som är fångade av denna ideologi vill att hela västs folk och kulturer ska blandas upp och bli en och samma bruna folk för att det ska bli mer jämställdhet i världen då vita tidigare dominerat och sticker ut i både skönhet och intelligens.

Men i och med att kommunism är onaturligt för människan då hierarki ligger i vårat blod så kommer det eventuellt att bli en stark motreaktion.
Kommunsim leder alltid till skit, denna nya form av kommunism kommer också att göra det och när saker är tillräckligt skit så kommer vanligt folk att börja organisera sig för att skapa förändring.

Problemet är hur långt staten är villig att ta saker samt det enorma antal främlingar som kommer att finnas i alla våra länder när det blivit tillräckligt dåligt. Det kommer bli mycket svårt att skapa någon form av resistans med så många främlingar i landet (som kommer vilja ha kvar den nuvarande ordningen, då de kommer ha det bättre än i sina egna länder).
AI och kontroll över internet kommer också sätta käppa i hjulet för någon typ av förändring.
Kanske i framtiden så kommer vi se att vita segregerar sig i Europa och flockar till ett land/skapar nytt och säger detta är endast för oss.
Citera
2026-07-05, 11:25
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Sant med en del mindre korrigeringar.

Jag står inte på någon sida, jag anpassar mig till tidsandan.

Handlar inte om att jag är "häftig", handlar snarare om: Uppgörelse.

Du känns avundsjuk och bitter. Come join the dark side, we have cookies.

Jag vill inte vara stöpt i cirkusnegerättlingen Fredrik Reinfeldts avbild, det vore outhärdligt, att verklighetens ondingar är så patologiskt ohäftiga (mer eller mindre de största och vämjeligaste töntarna, gråtmobbarna och offerkortsbögarna man kan tänka sig) är en av mitt livs största besvikelser. Massa fiktion lurade mig till att tro att det fanns häftighet bland ondingar, och om verklighetens onda människor vore som fiktiva skurkar hade man kunnat finna det relativt acceptabelt att de styr världen, och kanske t.o.m. ansluta sig till dem om man kände att det skulle liva upp tillvaron litegrann. Men när jag beskådar verklighetens ondaste människoäckel som Reinfeldt, Starmer, von der Leyen, Merkel osv. känner jag att jag skulle ta mitt liv i skam om jag befann mig på deras sida. Så nej, det faktum att jag inte är med i det gänget är inget som väcker nån avundsjuka.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-07-05 kl. 11:33.
Citera
2026-07-05, 11:43
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Jag vill inte vara stöpt i cirkusnegerättlingen Fredrik Reinfeldts avbild, det vore outhärdligt, att verklighetens ondingar är så patologiskt ohäftiga (mer eller mindre de största töntarna, gråtmobbarna och offerkortsbögarna man kan tänka sig) är en av mitt livs största besvikelser. Massa fiktion lurade mig till att tro att det fanns häftighet bland ondingar, och om verklighetens onda människor vore som fiktiva skurkar hade man kunnat finna det relativt acceptabelt att de styr världen, och kanske t.o.m. ansluta sig till dem om man kände att det skulle liva upp tillvaron litegrann. Men när jag beskådar verklighetens ondaste människoäckel som Reinfeldt, Starmer, von der Leyen, Merkel osv. känner jag att jag skulle ta mitt liv i skam om jag befann mig på deras sida. Så nej, det faktum att jag inte är med i det gänget är inget som väcker nån avundsjuka.

Förklarade precis för dig att man inte behöver välja någon annan sida än sin egen. Du glömde för övrigt Epstein med medföljande kaninhål.

Bara att låta saker spela ut som de måste, ställa sig vid sidan om och fokusera på sina egna projekt. Folk jag känner, som är framgångsrika, bryr sig inte särskilt mycket om politik. De lägger örat mot marken och försöker lista ut hur de kan tjäna på rådande trender. "Flyktingvåg på inkommande", hyr ut bostäder åt migrationsverket. "Pride på g", här gäller det att annonsera och bli en del av detta. Ojdå här tjänade jag några miljoner, dags för flytt till Spanien, fortsätt diskutera politik ni i Sverige. Fortsätt försök stoppa massinvandringen (som det beslutats om mycket högre upp än ni nollor begriper), själv tar jag en Piña Colada vid poolen.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-07-05 kl. 11:46.
Citera
2026-07-05, 12:08
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Det finns fler ställen i Sverige än Stockholm.
Jag vet det men, du gjorde det enkelt för dig att skriva ”överallt”. Då måste man ju bara reagera, eller hur.
Citera
2026-07-05, 12:20
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Förklarade precis för dig att man inte behöver välja någon annan sida än sin egen. Du glömde för övrigt Epstein med medföljande kaninhål.

Bara att låta saker spela ut som de måste, ställa sig vid sidan om och fokusera på sina egna projekt. Folk jag känner, som är framgångsrika, bryr sig inte särskilt mycket om politik. De lägger örat mot marken och försöker lista ut hur de kan tjäna på rådande trender. "Flyktingvåg på inkommande", hyr ut bostäder åt migrationsverket. Pride på g, här gäller det att annonsera och bli en del av detta. Ojdå här tjänade jag några miljoner, dags för flytt till Spanien, fortsätt diskutera politik ni i Sverige. Fortsätt försök stoppa massinvandringen (som det beslutats om mycket högre upp än ni nollor begriper), själv tar jag en Piña Colada vid poolen.

Menar du att jag borde inkluderat Epstein bland de ohäftiga onda människorna eller att han är ett exempel på en ond typ från verkligheten som faktiskt var häftig på samma sätt som fiktiva skurkar? Att historien kring honom är intressant kan man väl knappast förneka men han som person var inte häftig. Diverse seriemördare är nog det närmaste man kommer. Jeffrey Dahmer var rätt lustig.

Som du formulerar dig skulle du säkert bli gnällväggskyssare om du såg nåt att vinna på det. Och i egenskap av potentiell gnällväggskyssare kan du nog inte relatera till konceptet att det finns de som har vissa trösklar som inte låter sig överträdas, oavsett potentiella belöningar.

Angående det fetmarkerade var det väl genomsnittssvenskar som personligen bar skulden enligt en tidigare tråd du skapade, har vi nu bestämt att de är maktlösa och att folk högre upp i samhället dikterar vad som gäller över huvudet på dem och att vad vanligt folk gör inte spelar nån roll för om det blir svartingkatastrof eller inte?

För övrigt finns det väl hur många situationer som helst där större aktörer skapar elände och mindre aktörer slår mynt på (och i viss mån förvärrar) eländet? Är det alltid i sin ordning att vara en av dessa mindre aktörer eller är det särskilda svepskäl för att det är acceptabelt och rimligt som gäller endast i en situation där du själv har chansen att vara en sådan?
Senast redigerad av FunAndGames 2026-07-05 kl. 12:24.
Citera
2026-07-05, 12:31
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Menar du att jag borde inkluderat Epstein bland de ohäftiga ondingarna eller att han är ett exempel på en ond typ från verkligheten som faktiskt var häftig på samma sätt som fiktiva skurkar? Att historien kring honom är intressant kan man väl knappast förneka men han som person var inte häftig. Diverse seriemördare är nog det närmaste man kommer. Jeffrey Dahmer var rätt lustig.

Som du formulerar dig skulle du säkert bli gnällväggskyssare om du såg nåt att vinna på det. Och i egenskap av potentiell gnällväggskyssare kan du nog inte relatera till konceptet att det finns de som har vissa trösklar som inte låter sig överträdas, oavsett potentiella belöningar.

Angående det fetmarkerade var det väl genomsnittssvenskar som personligen bar skulden enligt en tidigare tråd du skapade, har vi nu bestämt att de är maktlösa och att folk högre upp i samhället dikterar vad som gäller över huvudet på dem och att vad vanligt folk gör inte spelar nån roll för om det blir svartingkatastrof eller inte?

För övrigt finns det väl hur många situationer som helst där större aktörer skapar elände och mindre aktörer slår mynt på (och i viss mån förvärrar) eländet? Är det alltid i sin ordning att vara en av dessa mindre aktörer eller är det särskilda svepskäl för att det är acceptabelt och rimligt som gäller endast i en situation där du själv har chansen att vara en sådan?

Epstein är/var (inte säker på att han är död) ondska. Inget att se upp till.

Båda sakerna är sanna:

1. Svenska folket hade kunnat stoppa massinvandringen precis närsomhelst.

2. Skeendet dikteras ovanifrån.

Man får låta sig styras av sin inre moral, man ska kunna leva med sina handlingar så nej allt är absolut inte acceptabelt, vinning eller ej.
Citera
2026-07-05, 12:34
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Epstein är/var (inte säker på att han är död) ondska. Inget att se upp till.

Båda sakerna är sanna:

1. Svenska folket hade kunnat stoppa massinvandringen precis närsomhelst.

2. Skeendet dikteras ovanifrån.

Man får låta sig styras av sin inre moral, man ska kunna leva med sina handlingar så nej allt är absolut inte acceptabelt, vinning eller ej.

Varför är din väns migranthotellsbögeri acceptabelt när vi alla vet vad svartingkatastrofen medför? I valet mellan honom och en organtjuv som ger sig in i krigszoner och knycker njurar och dylikt från liken känner jag oändligt mycket mer respekt för den sistnämnde. Båda är ett par kackerlacksliknande parasiter men likväl är det odiskutabelt vem som förtjänar repet mest.
Senast redigerad av FunAndGames 2026-07-05 kl. 12:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in