2026-07-04, 22:53
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbadboll
Karlar/gubbar som tar hakbilder ur grodperspektiv utan att ens kosta på sig ett leende. Fattiga beskrivningar som "söker nån mellan 35 och 55" utan minsta beskrivning av sig själv. Vad är oddsen att få en bra match med en sån annons ens?

Just dessa selfies i grodperspektiv får väl en modelsnygg kille att se ut som ett vrak.
Om man sedan är en 60årig gubbe med ölmage, otvättat hår och en skabbig etta i bakgrunden kanske man inte översköljs av svar. Men ändå lite sorgligt när ingen svarar.

Sedan gör nog grejen att det är gratis att det drar till sig mycket av de lägre samhällsskikten.
Har en kille som jobbar timmar i min firma, han bor i en risig husvagn på sina föräldrars soptipp till tomt. Han är alltid pank o hygienen lämnar mycket att önska.
Han är väldigt aktiv på dessa grupper, men inte framgångsrik vad jag förstår.
Senast redigerad av NiccoJ 2026-07-04 kl. 23:23.
Citera
2026-07-05, 00:27
Medlem
Borgarbadbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Just dessa selfies i grodperspektiv får väl en modelsnygg kille att se ut som ett vrak.
Om man sedan är en 60årig gubbe med ölmage, otvättat hår och en skabbig etta i bakgrunden kanske man inte översköljs av svar. Men ändå lite sorgligt när ingen svarar.

Sedan gör nog grejen att det är gratis att det drar till sig mycket av de lägre samhällsskikten.
Har en kille som jobbar timmar i min firma, han bor i en risig husvagn på sina föräldrars soptipp till tomt. Han är alltid pank o hygienen lämnar mycket att önska.
Han är väldigt aktiv på dessa grupper, men inte framgångsrik vad jag förstår.

Jag håller helt med dig. Förmodligen många ensamma och lite kantstötta människor som söker partners där. Såklart sorgligt att bli utan svar.

Man kan ju inte hjälpa om man ser ut som en tågolycka i ansiktet, men med ett litet leende, hyfsad frisyr, hela och rena kläder på bild + en ödmjuk beskrivning tror jag många skulle komma långt på. Lite basic engagemang som potentiell uppvaktning. Vad kan man förvänta sig av en potentiell parter som inte ens pallar ta en vettig bild eller berätta lite om sig själv liksom?

Just bristfällig hygien är nog en tydlig gräns för många. Att behöva vara morsa åt nån annan i en relation är kanske inte så attraktivt om man letar efter en jämlike.
Citera
2026-07-05, 00:53
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Ja och det är sjukt avtändande.

Jag har tittat in i en sån grupp, gör inte det om du värderar din hjärna, rötan är total där. Det genomgående var folk som bölade rakt ut; 'Varför är det ingen som vill ha mig!?' Patetiska nödraketer rakt ut i etern alltså. Kanske man två offer hitta varandra där men annars ser jag inget värde i den mötesplatsen.
Citera
2026-07-05, 01:50
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Dejtinggrupper på FB är ju rena samhall.
Alla dejtingsidor aktiva i Sverige känns som samhall.
Citera
2026-07-05, 02:39
Medlem
Får också upp dessa i mitt flöde och dom fortsätter väl dyka upp på grund av att jag läser inläggen ibland trots att jag inte gått med i någon grupp. Visseligen singel men inte sökande.

Drar också slutsatsen att som tjej behöver du bara vara just en tjej för att dra till sig intresse, spelar ingen roll om du är överviktig, pank eller utvecklingsstörd.
För killarna är det svårare, rätt söta charmiga killar får knappt några svar alls. Kanske är det så att tjejerna är mer osäkra på vad dom får? Det händer så mycket skit nu för tiden att man börjar vara rädd för att möta personer man inte känner sedan innan.
Citera
2026-07-05, 05:23
Medlem
needAlifes avatar
Jag har varit med i några sådana och man kan PM:a personen (Man kommer inte då till dennes messenger utan nån form av mittimellan). men man kan ragga men gör det inte i flödet. Däremot håller jag med. Som kille är det dödsdömt. Sitter bara 20 000 sjuttioåriga tanter där och ger likes. Skippar det igen. Men hittade faktiskt en tjej iaf. Annars har ju facebook en dejtingfunktion som är helt ok.
Citera
2026-07-05, 07:51
Medlem
GonerStoners avatar
Det kan ju vara ett helt okej tidsfördriv att kolla såna grupper på facebook.
Mycket guldkorn som förgyller vardagen.
Citera
2026-07-05, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Ska väl börja med att säga att jag själv är gift sedan länge o betraktar detta utifrån, vilket är tur.

Då jag har flera vänner som är med i olika fb-singelgrupper för dem som söker någon kommer det dagligen upp inlägg från sådana grupper i mitt flöde. Eftersom jag ofta läser det som står kommer det upp ännu mer utan att jag är medlem i grupperna.

Mina slutsatser:
En tjej som ser bra ut får flera hundra svar, ofta med kommentarer om hennes utseende. Många av dem som svarar är äldre o många håller en väldigt låg nivå. Man ser i princip aldrig någon interaktion där den som gjort inlägget svarar någon som skrivit något.

Män som ser okey ut samt därunder får ofta inga svar alls eller enstaka svar från tjocka eller gamla damer med många katter.

Snygga killar får även de ganska måttligt med svar, någon enstaka jämnbördig dam i bästa fall men mest gamla o tjocka kvinnor o spydiga karlar.

Är detta en dejtingform som inte funkar alls, isåfall varför?
Eller är det något jag missat?

Det är som vanligt en plattform för brudar att jaga uppmärksamhet, inget annat.
"Vad gör ni på midsommar" med u-ringat och ett vinglas i handen.
Genast kastar sig alla desperata män över henne i kommentarerna..
Citera
2026-07-05, 09:55
Medlem
israelisinnocents avatar
Tack, ibland har jag undrat vad folk gör i sina mobiler om dagarna
Citera
2026-07-05, 10:04
Medlem
Bara för att ni boomers träffade era kärringar utanför dansbandslokalen 1992, betyder det inte att samhället inte förändrats sedan dess.

Idag träffar folk sina partners online, oavsett om det gäller Facebook-grupper, Tinder, Hinge eller vad det nu kan vara.
Citera
2026-07-05, 10:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Idag träffar folk sina partners online, oavsett om det gäller Facebook-grupper, Tinder, Hinge eller vad det nu kan vara.
Ska man utgå från statistik så är det nog rimligt att anta att c:a max 5% träffas via exempelvis Tinder. Hinge är möjligen mer seriöst.

Utgå från att kanske 10-20% av männen uppfattas som attraktiva och får matchningar regelbundet. Av dessa är det få som ens leder till dejt, säg att kanske 30% av matchningarna leder till dejt. Då vet vi att 15%*30%=4,5% av fallen kan leda till något långsiktigt genom att folk öht träffas. Sedan blir ju inte alla dejter lyckade..
Citera
2026-07-05, 11:10
Medlem
Amazon-mannens avatar
Fler än jag alltså, som får upp dessa Samhall goes Love Island-dejtinggrupper i flödet..

Tycker mer det lockar till skratt över det Botox-bottenskrap som samlar likes av män som antingen är Bosse 61 i sin slitna etta i Hönshyttemohed eller Kniv-Steffe med ansiktstatuering och LHS som högsta utbildning..

"va lecker du e
"Fan va snygg asså!!
"Vart bor du då snyginng

..och andra oneliners som höjer trosfuktprocenten radikalt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här