2026-07-05, 01:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Som tur är så är ju många av invandrarna också vettiga människor som inte heller är med på den här globala agendan. Så vi har väl på ett sätt gemensamma intressen med många av dem att bevara landet i funktionellt skick.

Men en stor del av lösningen i dessa mångkulturella samhällen är att lyfta fram att grupper är olika, och att vissa inte fungerar tillsammans, eller att andra fungerar bra tillsammans. För det är så vi kan skapa ett fungerande samhälle. Genom att acceptera att vissa helt enkelt inte kan leva tillsammans och då är segregering för vissa en lösning. Andra går bra att blanda och då kan man köra på det. Och sedan får tiden lösa resten.

Att låtsas att alla är lika kommer bara att skapa mer problem dock.

Vettigare än många svenskar skulle jag påstå. Svenskarna gör dock sitt bästa för att även förstöra invandrarnas barn med låt gå i skola och saft och bulle till kriminella. Alla nysvenskar jag känner är lika kritiska till sådant flum som jag själv. Svenskar är däremot ofta helt väck.

Det är väl också en orsak till att jag inte är sådan motståndare till blandning av en del kulturer, Sverige och svensk kultur har kommit till vägs ände och kör inte bara sina egna utan även nysvenskars barn på tippen med flumskola. När jag historiskt försökt förklara sådant här för svenskar, samt att massinvandring är negativt har jag blivit förrådd och angiven flera ggr av svenskar. Jag litar därför inte på svenskar som grupp och kommer förmodligen aldrig mer att göra.
Senast redigerad av JacquesDuquesne 2026-07-05 kl. 01:42.
Citera
2026-07-05, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Vettigare än många svenskar skulle jag påstå. Svenskarna gör dock sitt bästa för att även förstöra invandrarnas barn med låt gå i skola och saft och bulle till kriminella. Alla nysvenskar jag känner är lika kritiska till sådant flum som jag själv. Svenskar är däremot ofta helt väck.

Det är väl också en orsak till att jag inte är sådan motståndare till blandning av en del kulturer, Sverige och svensk kultur har kommit till vägs ände och kör inte bara sina egna utan även nysvenskars barn på tippen med flumskola. När jag historiskt försökt förklara sådant här för svenskar, samt att massinvandring är negativt har jag blivit förrådd och angiven flera ggr av svenskar. Jag litar därför inte på svenskar som grupp och kommer förmodligen aldrig mer att göra.

Transtramset som jag kallar det, att barn är födda i fel kropp och att de kan byta kön om de vill osv, många av de som står emot detta i största grad är just invandrare. Så det är bra där har vi något gemensamt. Skolorna i dagens samhälle är inget annat än rena indoktrineringscenter. Det är synd att hemskolning är olagligt i Sverige, det har nämligen aldrig behövts mer än nu.
Citera
2026-07-05, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Transtramset som jag kallar det, att barn är födda i fel kropp och att de kan byta kön om de vill osv, många av de som står emot detta i största grad är just invandrare. Så det är bra där har vi något gemensamt. Skolorna i dagens samhälle är inget annat än rena indoktrineringscenter. Det är synd att hemskolning är olagligt i Sverige, det har nämligen aldrig behövts mer än nu.

Könsdysfori är jag helt emot, jag är även helt emot medicinska ingrepp som att klippa av kroppsdelar, däremot är jag positiv till att Pride ska vara tillåtet, men anser att högern borde agera mot inflytandet från vänstern (sådant har svensk borgerlighet dock aldrig begripit). Det är dock inget jag är beredd att offra särskilt mycket för.

Återstår att se hur fortsatt massinvandring kommer att påverka dessa fenomen.
Citera
2026-07-05, 02:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av indiancentury
Staten kommer inte vara stark om dom flesta svenskar hatar invandrare, samtidigt som invandrarna hatar svenskar och andra invandrargrupper. Sedan kan man inte heller kriminalisera all form av "rasism"; bara den mest uppenbara formen av rasism eller tribalism kan kriminaliseras. Kolla på alla mångkulturella länder genom historien (där man inte har en majoritetsgrupp): det slutar alltid med våld/korruption/hat och till slut, tyvärr, inbördeskrig. Varför skulle Sverige vara annorlunda?

Du tror att vi kommer att vara Kina, men det är omöjligt. Kom ihåg att Kina är en stark och nästan helt monoetnisk stat. Där kan man införa en drakonisk polisstat med ett socialt kreditsystem, men Sverige har inte samma förutsättningar. Sverige kommer tyvärr snarare bli som Jugoslavien.

Har hört samma babbel sedan tidigt 80-tal, inget har hänt. Massinvandringen kommer att fortsätta, svenne kommer inte att göra något. Vänta och se.
Citera
2026-07-05, 03:21
Medlem
Citat:
Har hört samma babbel sedan tidigt 80-tal, inget har hänt. Massinvandringen kommer att fortsätta, svenne kommer inte att göra något. Vänta och se.
Dina argument och åsikter är för känsloladdade och myopiska. Det är klart att förändringar först sker när vi får stora demografiska förändringar. Sedan är unga svenska män mycket mer höger än män från din generation och även mycket hårdare. En majoritet av unga svenska män röstar på SD.
Citera
2026-07-05, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Ja, Det finns inte heller tillräckligt många svenskar, och det föds för få barn.

Vi behöver därför öka invandringen av arbetsföra personer.

Invandring bidrar till ekonomisk tillväxt genom att föryngra befolkningen, öka arbetskraftsutbudet och driva konsumtion, vilket gynnar BNP-tillväxten.

Men en framgångsrik invandring måste kombineras med en effektiv integrations­politik där språkundervisning, validering av utländska examina, yrkesutbildningar anpassade efter arbetsmarknadens behov och bostadsförsörjning är centrala delar. Samtidigt måste det finnas tydliga förväntningar på deltagande i arbetslivet och på att bidra till samhället.

Ja, jag kan bara hålla med. Det behövs fler personer som invandrar till Sverige. Redan idag utgörs en stor del av man den vård och omsorg som bedrivs inom kommuner och landsting av invandrare. Ska vi klara av alla vårdköer och en växande äldre befolkning så behöver vi ännu fler.
Citera
2026-07-05, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Det blir ingen ny Hitler. Innan den dagen har muslimska brödraskapet tagit över.

Män släppte lös kvinnorna och kan nu bädda i sin egen säng.
Indeed, jag håller med dej. Feminismen är vad som skapat problemet. Kvinnor ska inte ha makt!
Se bara vad Angela Merkel bidragit med i Tyskland. Eller random fitta i Sverige, inte bara politiker för den delen heller.
Citera
2026-07-05, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Ja, jag kan bara hålla med. Det behövs fler personer som invandrar till Sverige. Redan idag utgörs en stor del av man den vård och omsorg som bedrivs inom kommuner och landsting av invandrare. Ska vi klara av alla vårdköer och en växande äldre befolkning så behöver vi ännu fler.
Du menar Araber som bryter armar på 80 åringar, och våldtar dem?
Varför så kallade flyktingar från Mena, som inte vill arbeta. Varför inte arbetskraftsinvandring istället?
Och INTE från Mena.
Citera
2026-07-05, 06:13
Medlem
Citat:
Kommer bli mångkulturell polisstat i takt med fortsatt massinvandring.

Agera på det som du vill.
Dina svårigheter att svara på enkla frågor, och ditt maniska upprepande av samma mantra, gör mig misstänksam.
Citera
2026-07-05, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishmeatball123
Juden sitter och gnider sina händer medans planen om ett icke-vitt Europa fortsätter. Alla politiker lyder under medians narrativ och storbankerna. Du blir utestängd från bankmaffians klor om du inte lyder. Så alla politiker jobbar för folkutbytet. Med målet om en blandning av raser lättare att kontrollera.

Det faktumet att SD vurmar för Israel betyder också att de är för folkutbytet och massinvandringen. De är sionister som också vill vara en del av den judiska världsordningen där Sverige underkastas WEF, Israel, Goldman Sachs samt techjättarna
Det komiska är att en X-kanal som heter "judiska intressen" ondgjorde sig över Palestinaaktivister på Karolinska som protesterade med sjukhuskläderna på, d.v.s. inte som privatpersoner, utan utanför sjukhuset, men samtidigt gjorde X-kanalen inget intresse av att kritisera DN för dess fortsatta vurmande för massinvandring. Så, i slutändan är sagda etno-religiösa grupp bara intresserade av sig själva, men Sverige skiter de i.
Citera
2026-07-05, 06:39
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Svenskar var fram till för några decennier sen en av de mest homogena folken. Det innebär en begränsad genpool och att risken för inavel/endogami/etc ökar.
Det är bara fördelaktigt att denna befolkning, som dessutom var väldigt trångsynt och begränsad i sina ideer, både blandas upp genetiskt och framför allt exponeras för övriga världens kulturuttryck.

Mer invandring!
Fy fan vad skönt att man hade insikten att flytta från Europa redan på 80-talet när man ser sådana här spåniga inlägg.
Svårt att förstå hur svenskar kan vara så urblåsta i huvudet.
Citera
2026-07-05, 07:54
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Tänk, exakt så sade de om finnarna och juggar på 60-talet. Sedan kurderna, sedan araberna och så vidare.
Fast det var värre då än nu. Mycket värre.
Så inget nytt under solen.

Hur var det mycket värre då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in