Citat:
Ursprungligen postat av
Finporslinet
Som tur är så är ju många av invandrarna också vettiga människor som inte heller är med på den här globala agendan. Så vi har väl på ett sätt gemensamma intressen med många av dem att bevara landet i funktionellt skick.
Men en stor del av lösningen i dessa mångkulturella samhällen är att lyfta fram att grupper är olika, och att vissa inte fungerar tillsammans, eller att andra fungerar bra tillsammans. För det är så vi kan skapa ett fungerande samhälle. Genom att acceptera att vissa helt enkelt inte kan leva tillsammans och då är segregering för vissa en lösning. Andra går bra att blanda och då kan man köra på det. Och sedan får tiden lösa resten.
Att låtsas att alla är lika kommer bara att skapa mer problem dock.
Vettigare än många svenskar skulle jag påstå. Svenskarna gör dock sitt bästa för att även förstöra invandrarnas barn med låt gå i skola och saft och bulle till kriminella. Alla nysvenskar jag känner är lika kritiska till sådant flum som jag själv. Svenskar är däremot ofta helt väck.
Det är väl också en orsak till att jag inte är sådan motståndare till blandning av en del kulturer, Sverige och svensk kultur har kommit till vägs ände och kör inte bara sina egna utan även nysvenskars barn på tippen med flumskola. När jag historiskt försökt förklara sådant här för svenskar, samt att massinvandring är negativt har jag blivit förrådd och angiven flera ggr av svenskar. Jag litar därför inte på svenskar som grupp och kommer förmodligen aldrig mer att göra.