2026-07-05, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Svårt att göra mål eller assist när man sitter på bänken.

ja och när man saknar egenskaperna.
det finns en anledning till att vissa får sitta på bänken.
om frankrike har så bred trupp då kan dom ju ha mbappe på bänken också
2026-07-05, 01:49
Medlem
Wickedc0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
2 mål och 6 assist fördelat på 2 spelare det finns det inget på frankrikes bänk som slår.

Doue, Cherki och Tchouameni hade nog kunnat axla rätt bra dom också. Är det något lag som har råd att åka på dessa varningar så är det just Frankrike
2026-07-05, 01:53
Medlem
Citat:
ja och när man saknar egenskaperna.
det finns en anledning till att vissa får sitta på bänken.
om frankrike har så bred trupp då kan dom ju ha mbappe på bänken också

Mbappe är deras enda superstjärna, han sticker ut även i ett stjärnfyllt franskt landslag.
2026-07-05, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Mbappe är deras enda superstjärna, han sticker ut även i ett stjärnfyllt franskt landslag.

verkligen, inte Ousmane Dembélé och Michael Olise då
2026-07-05, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Därför måste VAR få större befogenheter att gå in och ändra huvuddomarens felaktigheter
Tydligen är det huvuddomaren som bestämmer allt
2026-07-05, 02:17
Medlem
Citat:
verkligen, inte Ousmane Dembélé och Michael Olise då

Mbappe är i en klass för sig.
2026-07-05, 02:50
Medlem
Revejs avatar
Jo Paraguay fulspelade en del.
Men jag köper inte resonemanget fullt ut som den svenska studion summerar även om det kanske är så reglerna idag tolkas.

Då fransoserna filmar så som de görz exempelvis den så kallade "röda kort-situationen" och många andra liknande händelser så gör de sig också skyldiga till regelbrott som ska bestraffas med röda och fula kort.

Så har det alltid varit och med all respekt Bojan & co detta är vad som verkligen skaver i mina ögon, inte att man får en liten spark på sitt benskydd eller hand i sitt ansikte, Frankrike gjorde garanterat samma mot paraguyanerna men då inte la sig och grät som om de vore döende så syns det inte på samma sätt.

Så ja, han gör ett fulspel mot Mbappe och lyckas få handen i ansiktet då Mbappe bromsar in. Gult kort. Och Mpabbe överdriver det hela x1000. Också gult kort. Därav är det korrekt att inte blåsa eller granska då dessa situationer tar ut varandra.

Någon sparkar en fransman (Mbappe?) väldigt löst på hans beskydd i frustration och ilska?
Ja, det kan vara gult kort.
Men den showen fransosen lägger till skulle jag tycka är rött kort, han beter sig som att benet blev kapat vid ljumsken fast det inte kändes något alls.

Så jag tycker domaren gjorde en stabil insats och hade hoppats fler kunde läsa av så som han gjorde.

Överdriv/filma och detta straffar sig på så vis att det inte blir någon frispark.

På det hela en rättvis match, jag tyckte tilläggsminuterna var lite konstiga, till synes till Paraguays fördel men om det nu var fyrtio grader varmt känns det kanske vettigt att man la på allt i andra halvlek, även om jag inte hört om att man gör så tidigare.

Med Paraguays föravar och Sveriges anfall hade vi nog kunnat få grodätarna på fall.

Jag tror däremot att Marocko mot alla odds kommer slå ut Frankrike.
2026-07-05, 03:21
Medlem
Riksreptilens avatar
Franskt mål i 70 minuten och noll underhållning fram till dess.
Senast redigerad av Riksreptilen 2026-07-05 kl. 03:24.
2026-07-05, 05:55
Medlem
Så här skulle Sverige spelat, istället ville de jävla fjantarna ha Frankrikes tröjor efter matchen, pissluffare.
2026-07-05, 07:24
Medlem
Folk är förvånade över domarinsatsen, jag har ju sagt att FIFA är korrupt och inte går att lita på.
Domaren hade väl order om att inte dela ut röda kort.
Frankrike 3 gula kort och Paraguay noll kort.
Vinnare spelbolagen.
2026-07-05, 08:49
Medlem
baggebo1s avatar
För förstan gången fick jag upp någon sorts respekt för personen Mbappé under gårdagens match. Hans kyla och värdiga sätt att bemöta Paraguay imponerade. Även fantastiska kommentarer efter matchen. Mindre gråt än de flesta skribenter här i tråden.
Citat:
Kylian Mbappé var diplomatisk när han pratade om Paraguays spelsätt.

– Det är deras sätt att spela fotboll. Det finns inget rätt eller fel sätt att spela fotboll. De försökte besegra oss på det sättet, men det var vi som vann, säger Mbappé.

Han tycker att Frankrike stod upp bra i den fysiska kampen.

– Om det krävs att vi tar skitgörat kan vi göra det också. Vi kan spela den fula fotbollen. De trodde att vi skulle komma hit och spela i smoking, men vi stod upp. Vi var till och med bättre på deras sätt att spela, säger Mbappé.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Exv4wK/frankrike-slog-ut-paraguay-i-grisig-attondelsfinal-i-vm
2026-07-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Så här skulle Sverige spelat, istället ville de jävla fjantarna ha Frankrikes tröjor efter matchen, pissluffare.

Sverige hade haft 3 röda efter 20 med vår domare

Göken fick ju inte en frispark...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in