2026-07-04, 20:41
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Som jag trodde, lögnare.

Har förstått att du inte är den skarpaste så vi tar det igen, sakta och metodiskt.

Jag har röstat emot massinvandringen.

Jag förstod att det var meningslöst.

Jag övergick till att rösta för det som är gynnsammast för mig - och alla arbetande svenskar = Tidö.

Att rösta kommer inte att förändra massinvandringen, som kommer att fortsätta (därav TS). Tidö är dock ett betydligt bättre alternativ än rödgröna både avseende massinvandringen, skatt, kriminalitet, etc.
Citera
2026-07-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Fast trådens titel var ju att massinvandringen fortsätter inte vad som varit historiskt.

Jag säger bara vad som behövs för att lösa Sveriges problem, inte vad som kommer att hända.

Sedan ska jag vara helt ärlig så är jag inte imponerad över skärpningarna som har införts heller. Allt kan anses som skärpta krav när man var helt utan krav på medborgarskap i 30 års tid och sedan inför man lite krav eftersom man märker att landet faktiskt håller på att kollapsa. Det fanns faktiskt inte oändligt med pengar att ta av i all oändlighet utan kalaset hade ett slut. Tidö lånar ju pengar nu eftersom budgeten helt enkelt inte går ihop längre. Så nu har vi börjat ta in vatten på riktigt. Hålen i båten är nu synliga.
Citera
2026-07-04, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Två saker att förstå:

Massinvandringen kommer att rulla på.

Ni kan inget göra.

Att diskutera:

Har ni förstått detta?

Bara att svälja och se glad ut eller?

Skaffa barn med en utländsk kvinna.
Dina barn blir 50% och kommer accepteras av båda sidor.
Citera
2026-07-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142

Fel. Barnet kommer inte accepteras av någon sida fullt ut utan hamnar istället i mellanförskap.

Eller ser du t.ex. mulatter som svenskar? Det tror jag få gör, även fast de är 50% svenskar genetiskt.
Citera
2026-07-04, 21:41
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Har förstått att du inte är den skarpaste så vi tar det igen, sakta och metodiskt.

Jag har röstat emot massinvandringen.

Jag förstod att det var meningslöst.

Jag övergick till att rösta för det som är gynnsammast för mig - och alla arbetande svenskar = Tidö.

Att rösta kommer inte att förändra massinvandringen, som kommer att fortsätta (därav TS). Tidö är dock ett betydligt bättre alternativ än rödgröna både avseende massinvandringen, skatt, kriminalitet, etc.
Tror du ärligt att du har något att säga till om när du går och röstar? Så fånigt. Va tollerant som alla andra du. Tolleranta människor viker sig alltid för dem med nolltollerans och är lättstyrda, så du spelar ingen roll över huvud taget. Rösta vidare på massinvällningen som alla andra medelmåttor. Snacka om att inte vara den skarpaste.
Citera
2026-07-04, 21:42
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142

Legitim integrering i Sverige 2.0. Blir väldigt svårt att anklaga dig för rasism i takt med att massinvandringen fortskrider och svenskarna kommer i minoritet. Ser mycket medelklass-blandpar i Stockholm så det är på G.
Citera
2026-07-04, 21:52
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Legitim integrering i Sverige 2.0. Blir väldigt svårt att anklaga dig för rasism i takt med att massinvandringen fortskrider och svenskarna kommer i minoritet. Ser mycket medelklass-blandpar i Stockholm så det är på G.

Jag reagerade på när Dan Eriksson (DFS/Vårdkasen du vet) sa i en intervju med en amerikan att t.ex. så är Stockholms innerstad väldigt vit. Yeah right.
Citera
2026-07-04, 21:59
Medlem
lagfrukts avatar
Massinvällningen kan inte fortsätta, AI slår redan ut tusentals arbeten i landet tills behovet av arbetskraft är 0.

Polen har vägrat asylflyktningar. Ingenting hindrar Sverike att göra detsamma. Man kan vägra invällare medborgarskap. De får återintegreras i sina hemländer istället.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-04 kl. 22:05.
Citera
2026-07-04, 22:06
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Tror du ärligt att du har något att säga till om när du går och röstar? Så fånigt. Va tollerant som alla andra du. Tolleranta människor viker sig alltid för dem med nolltollerans och är lättstyrda, så du spelar ingen roll över huvud taget. Rösta vidare på massinvällningen som alla andra medelmåttor. Snacka om att inte vara den skarpaste.

Har förklarat detta, du förstod såklart noll.

Du viker dig för massinvandringen oavsett du förstår det eller inte (i ditt fall inte).

Min röst på L gör att jag spelar mer roll än du.

Spelar ingen roll om jag röstar mot massinvandringen eller inte den kommer att fortsätta ändå, därför kan jag lika bra rösta och spela mikroskopisk roll på andra sätt.

Spelar ännu mindre roll om du inte röstar, då påverkar du ännu mindre och är ännu mer betydelselös.

Apropå medelmåtta så är du långt under medelmåtta.
Citera
2026-07-04, 22:23
Medlem
lagfrukts avatar
Inte övertygad över huvud taget, Danmark hade ynka 2000 asylmigranter förra året. Varför skulle denna massinvandring vara så okuvlig om våra skandinaviska grannländer bevisar motsatsen?

Börjar man utvisa blir priserna lägre på bostäder och lönerna går upp. Vanliga medborgare blir rikare. Jag tror på ljusa tider framöver. Ett varsamt försök i taget
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-04 kl. 22:49.
Citera
2026-07-04, 22:44
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Svenskar var fram till för några decennier sen en av de mest homogena folken. Det innebär en begränsad genpool och att risken för inavel/endogami/etc ökar.
Det är bara fördelaktigt att denna befolkning, som dessutom var väldigt trångsynt och begränsad i sina ideer, både blandas upp genetiskt och framför allt exponeras för övriga världens kulturuttryck.

Mer invandring!

Och allt detta för att du personligen bär på ett vithetstrauma.
Citera
2026-07-04, 22:46
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Massinvandringen kommer att rulla på.
Va tusan är det här för svammel? Vem trodde ärligt att invällningen alldrig skulle upphöra.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-04 kl. 23:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in