Citat:
Ursprungligen postat av
lagfrukt
Man kan segregera sig ifrån statens vanstyre och invällarkaos, eller bara rent av balkanisera. Bara svagsinta ger sig så enkelt när de fått slut på idéer. Du säger att du gått och röstat och nu drar dig längs med väggarna med fördärvad moral. Jag förstår dig. En gång trodde jag på röstning också, men uppenbart är Sverike inte en demokrati. Som en RobertEriksson99 sade en gång." ...när de smädar den som vill leda dem ur mörkret, förtjänar de sitt lidande. Det är rättvisa."
Att tro att röstning är något maktfolket fruktar är mycket naivt. Men segregering och balkanisering tror jag är hur jag hugger huvett på draken. Man bör ha nolltollerans för staten och sluta slaviskt bära oket. Då vinner man aktning för en gångs skull och får sig en plats på förhandlingsbordet när en hel region vägrar betala skatt.
Står inget om att röstning ska förändra något i min TS, tvärtom står det (som du dessutom citerar) "Ni kan inget göra". Står ännu mindre något om att "maktfolket" fruktar röstning.
Varsågod att segregera och balkanisera dig, återkom när ni är fler än ... ja du.

Då kanske du vinner aktning, mer troligt går det för dig som alla länder som försökt lämna dollarn.
Arkitekterna bakom det mångkulturella projektet kommer att få precis som de vill, det är min tes (som jag navigerar efter).