2026-07-04, 16:56
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag är faktiskt inte SD:are och försvarar inte Jimmie. Jag kan erkänna att säga att jag tyckte en gång i tiden tyckte jag att SD hade bra åsikter. Men jag har växt. Mer och mer tycker jag mig också se mönster av hat, vilket jag ogillar.

Jag försvarar inte SD och försvarar inte Jimmie. Men jag ställer frågor.

Även om jag inte gillar SD. Så kan jag väl ändå säga att jag tycker det är konstigt att man anklagar Jimmie för något som hans bandmedlemmen har gjort. Ja, det är hemskt brott. Men vad tycker du att Jimmie skall göra? Han kanske inte har den makten att utesluta bandmedlemmen ensam? Man kanske har diskuterat ämnet redan internt. Det vet vi ju inte. Och man kanske tog beslutet att han fick vara kvar, även om Jimmie kanske stod fast i sin röst om att han bör uteslutas. Det vet vi ju inte. Vi vet inte om dessa två är fortfarande vänner. Kanske är de ovänner. Men väljer att agera mot varandra som mogna, vuxna människor och agerar professionellt, så allt kanske ses utåt som dessa är vänner?

Att döma Jimmie, för något som en partimedlemmen har gjort, är fel. Vi vet inget vad internt det har kommit fram till och vad Jimmie anser om saken. Även om han är partiledare, så kanske han bör välja något han ogillar, så som att ha kvar personen. För att inte orsaka konflikt i partiet. Vi vet ingenting om sådant här.

"Så kan jag väl ändå säga att jag tycker det är konstigt att man anklagar Jimmie för något som hans bandmedlemmen har gjort"

Olämpligt dåligt omdöme

Ingen har anklagat Åkesson för det brottet, det jag anklagar Åkesson för är att han i flera fall har visat extremt dåligt omdöme för att vara en person som säger sig vilja bli Sveriges statsminister.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-04 kl. 17:21.
Citera
2026-07-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl bara för Jimmie att kliva ur bandet? Det är ju inte som att de är särskilt framgångsrika och han behöver bandet för sin försörjning.
Han kanske är med i bandet, för att han tycker om att spela musik?
Citera
2026-07-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"Så kan jag väl ändå säga att jag tycker det är konstigt att man anklagar Jimmie för något som hans bandmedlemmen har gjort"

Olämpligt dåligt omdöme

Ingen har anklagat Åkesson för det brottet, det jag anklagar Åkesson för är att han i flera fall har visat extremt dåligt omdöme för att vara en person som säger sig vilja bli Sveriges statsminister.
Vart och hur har han visat dålig omdöme?
Citera
2026-07-04, 18:20
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Olämpligt dåligt omdöme

Citat:
Vart och hur har han visat dålig omdöme?

Missbruk av sjukersättningssystemet

https://www.sverigesradio.se/artikel/6169488

Åkessons privata bolag har sålt värdelös egendom till ett dotterbolag till SD, till ett mycket högt belopp.
På det sättet har skattebetalarnas pengar hamnat i Åkessons privata bolag för att kunna delas ut till Åkesson till en låg beskattning.
Detta är ett klockrent exempel på förtäckt lön.

https://www.dn.se/sverige/akessons-bokaffar-ifragasatts-av-korruptionsexpert/

Åkesson har bjudit in en gängkriminel till sitt bröllop, en blivande statsminister känner inte sådana människor och han känner heller inte människor som känner sådana människor.
Åkesson har ytterligare olämpligt umgänge utöver detta.

Åkesson spelar i ett band tillsammans med en för sexualbrott mot barn dömd person, en blivande statsminister skall ha vet att inte göra detta.

Lägg till ett eventuellt spelande och ett ofta uppvisat öldrickande kombinerat med ett plufsigt utseende.

Jag har en stark känsla av att allt detta bara är toppen på ett isberg.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-04 kl. 18:36.
Citera
2026-07-04, 19:07
Medlem
Citat:
Han kanske är med i bandet, för att han tycker om att spela musik?
Eller för att han gillar att hänga med sexförbrytare.
Citera
2026-07-04, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eller för att han gillar att hänga med sexförbrytare.

Det är många som tycker är rätt häftigt faktiskt. Både Trump och Tyson. Men det är OT.

Men just i fallet sexbrott mot barn, hur var det nu med Federley, C är ju trots allt ert regeringsunderlag?

Åkesson kommer inte bli statsminister det här valet. Det finns ingen chans.
Citera
2026-07-04, 21:10
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Olämpliga vänner och bekanta.

Robert Hedarv, comanches dåvarande ledare.
Ulf Hansen, HA-koppling som han vägrar ta avstånd från/göra sig av med.
Bruno Hansen, grov kvinnofridskränkning/misshandel mot två kvinnor.
Emilie Pilthammar, kraftigt ryssvänlig i åratal på sin blogg.
Marcus Öhrn, dömd brott mot barn. Flerfaldigt dömd för brott.
Michael Rubbestad, misstänkt för brott mot barn.

Finns säkert fler.

Ändå fortsätter dessa synas runt Åkesson på fester, vid musik med mera.

Åkesson blir aldrig statsminister

Iran och Ryssland brukar värva kriminella för att utföra sabotage i Europa, hur många lämpliga kandidater finns det bland Åkessons bekanta och deras bekanta?

Med Åkesson som statsminister skulle dessa kriminella och deras uppdragsgivare få en öppen dörr in till det politiska toppskiktet i Sverige.

Det kommer aldrig att hända.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-04 kl. 21:20.
Citera
2026-07-04, 21:31
Avslutad
Citat:
Åkesson blir aldrig statsminister

Iran och Ryssland brukar värva kriminella för att utföra sabotage i Europa, hur många lämpliga kandidater finns det bland Åkessons bekanta och deras bekanta?

Med Åkesson som statsminister skulle dessa kriminella och deras uppdragsgivare få en öppen dörr in till det politiska toppskiktet i Sverige.

Det kommer aldrig att hända.

Du menar som Chang Frick och Alexander Bard som har direkta kopplingar till ryska oligarker och regimmedia?

Nej alltså Jimmie blir inte statsminister pga Ulf lämnar hellre tillbaka kontrollen till sossarna än blir sidelined på det viset.
Citera
2026-07-04, 21:38
Avslutad
Åkesson borde lämna över till Jomsfof så det blir ordning och reda i partiet

Med hans övervikt, chipsätande och dagliga öldrickande lever han nog inte fyra år till, tyvärr.
Han får svenka folket att tro att man ska leva ohälsosamt.
Kasta nu in handuken
Citera
2026-07-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFittarsle
Åkesson borde lämna över till Jomsfof så det blir ordning och reda i partiet

Med hans övervikt, chipsätande och dagliga öldrickande lever han nog inte fyra år till, tyvärr.
Han får svenka folket att tro att man ska leva ohälsosamt.
Kasta nu in handuken

Han kommer aldrig kasta in handduken frivilligt, varför skulle han göra det när han berikar sig på skattemedel utan att ens lyfta på ett finger?! Lika korrupt som alla andra politiker.
Citera
2026-07-09, 19:57
Medlem
AlanGarners avatar
Jävlar vad fet Åkesson blivit! Såg en video från Almedalen och det såg ut som två kuddar nedstoppade innanför skjortan. Skjortknapparna kämpade för sina liv.

Visst det blir svårare att hålla vikten i medelåldern och Jimmie har säkert ett stressigt schema. Men han måste ta tag i det där om han ska orka framgent.
Citera
2026-07-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlanGarner
Jävlar vad fet Åkesson blivit! Såg en video från Almedalen och det såg ut som två kuddar nedstoppade innanför skjortan. Skjortknapparna kämpade för sina liv.

Visst det blir svårare att hålla vikten i medelåldern och Jimmie har säkert ett stressigt schema. Men han måste ta tag i det där om han ska orka framgent.

Början anta Trump-omfång och då är den orange bebisen ändå 80. Så vad Jimmie äter och dricker är lätt att föreställa sig. Hoppas för hans egen skull att han hoppar av efter de förlorar valet i höst och tar tag i sitt liv. För sin sons skull och om den yngre frugan vill ha ett gemensamt barn. Win-win så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in