Citat:
Ursprungligen postat av
BevarsMilderPeng
Varför försvarar du sånt här? Är du inte för det där med god vandel och emot pedofiler?
Jag är faktiskt inte SD:are och försvarar inte Jimmie. Jag kan erkänna att säga att jag tyckte en gång i tiden tyckte jag att SD hade bra åsikter. Men jag har växt. Mer och mer tycker jag mig också se mönster av hat, vilket jag ogillar.
Jag försvarar inte SD och försvarar inte Jimmie. Men jag ställer frågor.
Även om jag inte gillar SD. Så kan jag väl ändå säga att jag tycker det är konstigt att man anklagar Jimmie för något som hans bandmedlemmen har gjort. Ja, det är hemskt brott. Men vad tycker du att Jimmie skall göra? Han kanske inte har den makten att utesluta bandmedlemmen ensam? Man kanske har diskuterat ämnet redan internt. Det vet vi ju inte. Och man kanske tog beslutet att han fick vara kvar, även om Jimmie kanske stod fast i sin röst om att han bör uteslutas. Det vet vi ju inte. Vi vet inte om dessa två är fortfarande vänner. Kanske är de ovänner. Men väljer att agera mot varandra som mogna, vuxna människor och agerar professionellt, så allt kanske ses utåt som dessa är vänner?
Att döma Jimmie, för något som en partimedlemmen har gjort, är fel. Vi vet inget vad internt det har kommit fram till och vad Jimmie anser om saken. Även om han är partiledare, så kanske han bör välja något han ogillar, så som att ha kvar personen. För att inte orsaka konflikt i partiet. Vi vet ingenting om sådant här.