2026-07-04, 17:43
Medlem
populopiduss avatar
Queerbaren Atemlos på Bergsgatan 29 i Malmö har utsatts för upprepad vandalisering under Pride-veckan. Ägaren Emil Israelsson berättar för Sveriges Radio P4 Malmöhus att det handlar om ungdomsgäng som tycker det är kul att riva ner prideflaggorna.

"Vi har problem med ungdomsgäng som sliter ner alla våra prideflaggor och tycker det är roligt."

Personalen har fått städa upp och laga det som gått sönder, och de har polisanmält händelserna. Israelsson menar att det här visar att Pride fortfarande behövs:
"Jag tycker att det här visar tydligt att Pride fortfarande behövs i allra högsta grad."

Klassiskt Malmö i ett nötskal. Identitetsvänstern som simultant hyllar både HBTQ och massinvandring från kulturer där homosexualitet ses som en dödssynd. Sen kommer "ungdomsgängen" och river ner flaggorna. Då ska man tydligen dra slutsatsen att man behöver mer Pride istället för att erkänna det uppenbara problemet.

Kan man gissa vilka som står bakom? Spoiler: Det är nog inte tant Gerd från Limhamn och hennes bridgeklubb.

Vad tror ni? Kommer det någonsin bli någon ärlig diskussion om varför den här kombinationen alltid leder till konflikt? Eller kan det vara Emil Israelssons efternamn som upprör ungdomarna?

Länk till artikeln.
Citera
2026-07-04, 17:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Inte är det svenskar!
Citera
2026-07-04, 18:01
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inte är det svenskar!

Jo, tyvärr kan det vara det (också).
Citera
2026-07-04, 18:30
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Inte är det svenskar!

Tror jag absolut det kan vara. 50/50 kanske
Citera
2026-07-04, 18:35
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Svenskar som i nazzar eller motsvarande menar du? Märks att du inte har koll på Malmö då det är omöjligt för sådana att vistas i stan - särskilt i området där queerbaren ligger.
Citera
2026-07-04, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Jo alltid kul. När det är invandrare är det ungdomsgäng som bara vill ha lite kul. Ingen större mening bakom det. Förmodligen saknar de bara en fritidsgård.

Hade typ NMR bara dykt upp och satt upp en lapp hade det varit krigsrubriker... Hot mot demokratin, allas lika värde osv.
Citera
2026-07-04, 18:38
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Knappast svenskar som utför "hjältedåden" då det är Malmö vi snackar om. Uttråkade blatteungar med för lite sysselsättning och för mycket fritid kan jag sätt en hunka på det är.
Citera
2026-07-04, 18:41
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Svenskar som i nazzar eller motsvarande menar du? Märks att du inte har koll på Malmö då det är omöjligt för sådana att vistas i stan - särskilt i området där queerbaren ligger.

Hahaha fan snackar du om? Jag har inte sagt ett ord om nazzar 🤣
Citera
2026-07-04, 18:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag är svensk och hade lätt kunnat gjort något sånt här på en lång varm uttråkad sommarnatt
Kanske jag också... när jag var 15år? Snodde en GB-glassgubbe när jag var i den åldern.
Oddsen det är blatteungar är förhållandevis låga i det här fallet.
Citera
2026-07-04, 19:14
Avstängd
var inte mkt till vandalisering några vimplar

låter som offerkoftan är på och gråta ut i media är grejen
Citera
2026-07-04, 19:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jo, tyvärr kan det vara det (också).

Citat:

Finns inga svenska ungdomsgäng i Malmö som vågar sticka ut hakan. Försök igen.
Citera
2026-07-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Queerbaren Atemlos på Bergsgatan 29 i Malmö har utsatts för upprepad vandalisering under Pride-veckan. Ägaren Emil Israelsson berättar för Sveriges Radio P4 Malmöhus att det handlar om ungdomsgäng som tycker det är kul att riva ner prideflaggorna.

"Vi har problem med ungdomsgäng som sliter ner alla våra prideflaggor och tycker det är roligt."

Personalen har fått städa upp och laga det som gått sönder, och de har polisanmält händelserna. Israelsson menar att det här visar att Pride fortfarande behövs:
"Jag tycker att det här visar tydligt att Pride fortfarande behövs i allra högsta grad."

Klassiskt Malmö i ett nötskal. Identitetsvänstern som simultant hyllar både HBTQ och massinvandring från kulturer där homosexualitet ses som en dödssynd. Sen kommer "ungdomsgängen" och river ner flaggorna. Då ska man tydligen dra slutsatsen att man behöver mer Pride istället för att erkänna det uppenbara problemet.

Kan man gissa vilka som står bakom? Spoiler: Det är nog inte tant Gerd från Limhamn och hennes bridgeklubb.

Vad tror ni? Kommer det någonsin bli någon ärlig diskussion om varför den här kombinationen alltid leder till konflikt? Eller kan det vara Emil Israelssons efternamn som upprör ungdomarna?

Länk till artikeln.

Utbildning har alltid varit botemedel för outbildade. Finns inget annat. Religiösa trångsynta människor behöver utbildas så ja, man behöver just saker som Pride för att belysa detta mer. Visst borde även deras föräldrar, skola, samhälle, etc skapa mer förståelse men det börjar alltid med att informera på ngt sätt. Ska assimilering ske måste de ju också förstå vad acceptans är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in