2026-07-04, 14:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Varför folk störde sig på det var helt enkelt för att människor handlade slut på det i varenda affär, och det var väl den enda varan folk hade stora problem att få tag på. Till skillnad från någon speciell krydda, buljongtärningar eller bananer som man utan problem man hoppa över att köpa om det är slut hemma men även slut i butiken så är läget lite värre när man kommer hem utan toapapper till en skitnödig familj.

Exakt. Och nu vet ni åtminstone varför ❤️

Det beror helt enkelt på två huvudfaktorer:

1. Mer skrymmande - försvinner därmed snabbare från hyllan.

2. Används av alla, flera gånger per dag, och köps därför i större mängd.

Det var alltså inte så att toapapper bunkrades mer än någonting annat. Det bara såg ut så.
Senast redigerad av Berit85 2026-07-04 kl. 14:29.
Citera
2026-07-04, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Hur kan du äta din mat ifall du inte har toapapper? Du kommer ju inte kunna torka dig.
Jag har luffat runt i Indien. Där fanns inget toalettpapper och inga toaletter. Ett hål i golvet och en vattenkanna var vad som fanns. Och det gick utmärkt att klara sig utan toalettpapper.

Toalettpapper är nog en av de mest korkade saker man kan bunkra även om man tror att en förkylning eller utsläppen från en bil skall få värden att gå under.
Citera
2026-07-04, 16:13
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Okej Autism! Men jag bryr mig...Inte ett skit.😁
Man får skita överallt om man behöver. .😅

Men gissa 3 ggr vem tråden riktar sig till - folk som inte bryr sig (som du), eller folk som bryr sig överdrivet mycket och är helt hysteriska?
Citera
2026-07-04, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Men gissa 3 ggr vem tråden riktar sig till - folk som inte bryr sig (som du), eller folk som bryr sig överdrivet mycket och är helt hysteriska?
Okej. Ja jag gissar på de hysteriska. Sorry har jobbat utomhus länge så jag har habiterat det där. Det är okej. 😁
Citera
2026-07-04, 19:18
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Okej. Ja jag gissar på de hysteriska. Sorry har jobbat utomhus länge så jag har habiterat det där. Det är okej. 😁

Rätt

Habiterat..?
Citera
2026-07-04, 19:36
Medlem
Citat:
Rätt

Habiterat..?
Jag var inte säker på ordet när jag slängde det ur mig.
Citera
2026-07-04, 19:52
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Jag var inte säker på ordet när jag slängde det ur mig.

Cuudos för att du försökte!

Kan trösta dig med att jag älskar att använda ordet "krallig" men vägrar acceptera dess rätta bemärkelse. I min värld betyder det typ lite odefinierbart halvkass och allmänt alkoholiserad.
Citera
2026-07-04, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Visst - ett 24pack toarullsr är skrymmande. Men det är ett 24pack bregott eller isbergssalladshuvud eller bostongurka också…

Hur länge räcker en toarulle för en normal människa? En vecka skulle jag tro? Så att ha mer än ett halvårs förbrukning hemma könns lite onödigt

Jag använder lätt en rulle om dagen .. taskig mage ja det är ju. Smörpaketet räcker i tre månader.
Citera
2026-07-04, 20:23
Medlem
Citat:
Cuudos för att du försökte!

Kan trösta dig med att jag älskar att använda ordet "krallig" men vägrar acceptera dess rätta bemärkelse. I min värld betyder det typ lite odefinierbart halvkass och allmänt alkoholiserad.
Är lite krallig och alkoholiserad. Du behöver inte trösta mig någonstans.😂
Citera
2026-07-04, 20:27
Medlem
En av anledningarna var att det fanns skyltar i butiker som hade max köp på just toapapper. Pasta var också något som gick åt. Fick arbetsträna i en butik då hade det mere normaliseras. Men underligt nog såldes det semlor i kopiösa mängder.
Citera
2026-07-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Jag använder lätt en rulle om dagen .. taskig mage ja det är ju. Smörpaketet räcker i tre månader.
Ja..mitt drickande hjälper inte sånt heller. 😂
Citera
2026-07-04, 21:48
Medlem
Citat:
Jag är inget får. Jag är både konspirationsteoretiker, mediekritiker och antivaxxare. Jag bunkrade av den enkla anledningen att jag behövde torka mig i röven - under flera veckors tid
Nu ser vi kanske verkligheten på helt olika sätt, men en konspirationsteoretiker, mediekritiker och antivaxxare är ju de största får jag kan tänka mig. En sån person gör ju allt för att följa den ledare, eller fåraherde, som pekar ut de sanningar man ska tro på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in