Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Är det detta som kallas dubbelmoral? Vad säger Graavargen?
Jag är helt för dödsstraff för alla som själva dödar oskyldiga civila eller som ger order om att oskyldiga civila ska dödas, eller som skiter i om oskyldiga civila dödas. Varenda en, hela bunten, helt oberoende av vilken löjlig gud de tror på och tillber eller vilket lands medborgare de är, eller om de är semiter eller av annat ursprung. Kill them all. Världen blir en bättre plats på det viset.
Sen är det bara att bestämma sig för ett årtal och börja räkna ihop alla offer. 1200 civila israeler i terrorattacken 7 oktober. Över 50000 civila palestinier, och fler dödas i stort sett varje dag. Över 3000 civila lebaneser. Över 3500 civila iranier.
Det är bara under de senaste åren.
Inga löjliga undanflykter. Ingen dehumaniserande rankning av offren. Alla som knivhuggit, sprängt, skjutit, bombat, bränt eller hackat ihjäl en obeväpnad civil människa => döda hela bunten.
DET är moral. Alla konstruerade och påhittade undanflykter och mer eller mindre vansinniga motiveringar varför man får döda civila människor är raka motsatsen. Omoral.
Har man nån jävla stake överhuvudtaget så för man krig mot sina beväpnade motståndare. Man dödar inte obeväpnade människor, och framförallt inte kvinnor och barn. Gör man det är man, per definition, ett satans pack som hör hemma i helvetet. Man har förverkat sitt existensberättigande på den här planeten.
Och det är ingen som helst skillnad vad man tror på eller vad man tillhör.
Så om jag hade en knapp på tangentbordet som tog livet av alla som dödat civila, som gett order om att döda civila eller som planerat och genomfört "aktioner" som dödat civila utan att bry sig om risken så skulle jag trycka på den utan en sekunds tvekan. Poff, dit for alla de skitarna, and may they burn in hell forever!
Inte för att jag är det minsta religiös, men det låter liksom bättre än "må de alla bli maskföda och återgå till kretsloppet".
Samma moral, för alla.
Vad säger du om det? Ställer du dig bakom en sådan rättvis, helt oberoende princip?
Eller är det dags att börja rada upp undanflykterna på hög igen?