Citat:
Ursprungligen postat av
lagfrukt
Jag bor med 95%+ svenskar, jag är elitist så det påverkar inte mig oerhört mycket. Men blattarna kanske härjar loss på din familj. Det gör inte mig något förstår du.
Men jag är oroad för andra människor fattar du väll, det är du som inte har medkänsla nog för att känna andras lidande din fuling.
Det svenska folket kommer att klara sig. Personer som dig och andra i liknande sits har egentligen inget att oroa sig för, utan det är andra mindre lyckligt lottade svenskar som kommer att drabbas hårdast. I värsta fall om det blir riktigt dåligt så emigrerar ni och det kommer finnas många länder att välja på, svenskar har högt anseende globalt.
Det är landet Sverige som har stora problem. Fortsätter vi med politiken som har drivits de senaste 30 åren i runt 30 år till så kommer människor som bidrar att börja lämna i större mängder och sedan går det till slut inte längre att kompensera det tappet med invandring, för personer som bidrar och som vill flytta till Sverige minskar då landet ständigt tappar anseende. Vi ser redan tecken på det idag när högutbildade inte lockas hit längre som förut, utan de väljer andra länder före Sverige.
Tänk något liknande Sydafrika där väldigt få som bidrar flyttar in utan det är ett land som nu är i fritt fall där bildade människor istället lämnar. Att vända den här dödsspiralen när den väl har börjat är väldigt svårt och det kräver drastiska lösningar.