2004-04-25, 23:19
Medlem
Finns det program som jag kan i förväg säga ska surfa runt, starta program, besöka sidor, skriva inlägg, skriva lösenord osv?
Tanken är att om jag (eller någon annan) startar detta program hemma, sen åker och göra något som man vill ha alibi för, så ska detta prgram visa att jag den tiden skrev saker på Flashback, skickade e-post, läste DN.se och/eller surfade runt på Spray (eller dyl). Finns det sånna program?

Man läser ibland att polisen beslagtagit datorn för att hitta bevis. Dom kan ju även hitta bevis som pekar på att jag inte kunde varit där och gjort detta hemska??
Citera
2004-04-25, 23:22
Medlem
haren2004s avatar
Lägg in radmin, eller något annat liknande fjärrstyrar program. Gå hem till polaren och surfa lite genom radmin etc. Så kan du säga att du har surfat etc
Citera
2004-04-26, 00:08
Medlem
xatrixs avatar
Remote desktop finns inbyggt i WinXP Pro.
Citera
2004-04-26, 12:45
Medlem
Nej, jag ska inte behöva sätta mig framför en annan dator på ett annat ställe. Allt ska vara automatiskt. Jag är ju "upptagen" med hyss som jag vill ha alibi för. Då ska jag inte behöva sitta framför en annan burk.
Citera
2004-04-26, 12:52
Medlem
uhhhhs avatar
Hade något program för en härrans massa år sedan som hade de funktioner du är ute efter.. minns tyvärr inget namn men jag har för mig att 'ghost' var med någonstans..

Det finns även ett program som heter "fuskaren" fast jag tror bara den flyttar runt musen på skärmen.
Citera
2004-04-27, 07:24
Medlem
Turistens avatar
Spela in ett makro som gör lite olika saker på nätet och schemalägg uppspelning? Kanske detta funkar: http://www.geocities.com/win_macro/
Citera
2004-04-27, 08:04
Medlem
Hispervispers avatar
Att skriva ett program som gör det du efterfrågar borde inte vara en omöjlighet om du håller dig till aktiviteter som är kommandostyrda. Det måste vara mycket svårare att skriva ett spökprogram för aktiviteter där programmet förväntas "klicka" på knappar i tex en uppstartad browser. Skälet för detta är ju att du måste ta hänsyn till var på skärmen knapparna är, positionera fönstret som du vill att programmet skall klicka i osv.

För mail finns det väl klienter som kan skicka mail enligt tidtabell? Jag har i alla fall haft en sådan någon gång på min Mac.
Citera
2004-04-27, 08:09
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ännu svårare blir det ju att SVARA på inlägg i ett forum. Om du inte svarar med nonsens förstås.

Om du begränsar dig till din egen dator - så kan du ju ställa om klockan, kopiera och flytta en massa filer, och sedan ställa tillbaka den.
Tror nog iofs att polisens it-folk vet om den möjligheten ...
Citera
2004-04-27, 08:26
Medlem
Svavels avatar
Är de inte lättare att låta en poolare sitta o knappa lite o skriva i något forum etc. än ett spökprogram? Om dom nu skulle ta din dator så hittar dom nog spår efter spökprogrammet med ska du se
Men om du nu skulle använda ett spökprogram som 'alibi' vad bevisar det? Kunde ju lika gärna varit en poolare till dej som suttit o surfat
Citera
2004-04-27, 08:44
Medlem
Som tidigare nämnts i denna tråd, macro.

http://www.pitrinec.com/toolsworks.htm

Är ett macro verktyg för att spela in mus/knapp tryckningar etc så du kan spela in och spela upp (loopa) det du nu vill göra, om det handlar om att surfa, skriva mail eller tom. spela quake eller vad du nu kan tänkas vilja "skapa" som alibi.
Citera
2004-04-27, 15:17
Medlem
Okej, jag tackar för era svar. Nu förstår jag problematiken och möjligheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in