2026-07-02, 22:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Är det hans fel att en av hans bandmedlemmar begått brott. Den medlemmen får väl ta straff, precis som alla andra som begår brott?

Eller menade du att Jimmie Åkesson helt plötsligt skall ha försvarat honom och kanske sagt att man skall släppa honom fri eller liknade?

Jimmie Åkesson har helt enkelt inte det umgänget som är lämpligt för en person som vill bli statsminister i Sverige, om Åkesson dessutom spelar för betydande summor så minskar det hans lämplighet ytterligare.

Jag är ganska övertygad om att SÄPO har en del att invända mot i den frågan, det kan bli så att Åkesson kommer att avstå av "personliga skäl" eller något annat lämpligt.
Senast redigerad av trottwell 2026-07-02 kl. 23:02.
Citera
2026-07-03, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
Är det Jimmie som bestämmer om han ska umgås med pedofiler eller inte?
Om han är med i ett band, som gjort brottsliga gärningar. Så kan Jimmie välja att gå ut ur bandet. Men Jimmie kanske känner att han måste vara med. Han kanske inte är kompis med bandmedlemmen längre.

Det skulle kunna jämföras med att jobba på ett ställe och en kollega är brottsliga. Skall man välja att avsluta sitt älskade jobb, på grund av det. Eller kan man välja att inte vara med så mycket med den kollega och kanske vara professionell på plats.
Citera
2026-07-03, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Jimmie Åkesson har helt enkelt inte det umgänget som är lämpligt för en person som vill bli statsminister i Sverige, om Åkesson dessutom spelar för betydande summor så minskar det hans lämplighet ytterligare.

Jag är ganska övertygad om att SÄPO har en del att invända mot i den frågan, det kan bli så att Åkesson kommer att avstå av "personliga skäl" eller något annat lämpligt.
Hur vet man att Jimmie spelar fortfarande?
Och Jimmie har väl förklarat att det inte rörde sig om stora summor. Det var väl media som förvred om att han var spelmissbrukare?

Vad har Jimmie för olämplig umgänge? Den där gängmedlemmen som var med i hans bröllop?

Bandmedlemmen?
Citera
2026-07-03, 09:53
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Om han är med i ett band, som gjort brottsliga gärningar. Så kan Jimmie välja att gå ut ur bandet. Men Jimmie kanske känner att han måste vara med. Han kanske inte är kompis med bandmedlemmen längre.

Det skulle kunna jämföras med att jobba på ett ställe och en kollega är brottsliga. Skall man välja att avsluta sitt älskade jobb, på grund av det. Eller kan man välja att inte vara med så mycket med den kollega och kanske vara professionell på plats.

Varför försvarar du sånt här? Är du inte för det där med god vandel och emot pedofiler?
Citera
2026-07-04, 07:52
Medlem
Massor av saker som döpts till ''Jimmie''.

''Jimmieballongen'', Jimmieland'' och ''Jimmie-fester''. Men det finns fler har jag för mig!

https://www.blt.se/solvesborg/jatteskylt-pa-jimmie-akesson-ar-olaglig-ingen-har-sokt-tillstand/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBEwd0hPTVhWbEZTdkxr UzQ5RnNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgyMDA4OTIAAR7WTe 7UfGGiInBpm_e4m5gK5xUaFoWctkvhemfuiIA3b0cvffLk4H-eO6igpg_aem_dp0awsPL4lZCcNMuPYafjw

Citat:
På gränsen till Listerlandet hälsar SD:s partiledare Jimmie Åkesson välkommen till Jimmieland. Skylten är omkring 15 kvadratmeter och är placerad omkring fem meter från vägbanan.

Låter lite för självgod?

Kommer han kunna stanna som statsminister eller får han avgå precis när han får chansen att bli statsminister.
Citera
2026-07-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearkarinsouth
Jimmie är i Almedalen och i en intervju med SVT i morse säger han att personer som är dömda för sexualbrott mot barn aldrig bör släppas ut igen. Detta samtidigt som han i dagarna släppt ny musik med sitt dansband Åkezzons där Marcus Örn ingår.
Örn är ju känd för att att han är dömd för just sexualbrott mot barn. Jag tycker vi förtjänar en bättre partiledare än så här, vi är trots allt många i SD som inte gillar barn på det viset.

Jävligt märkligt. Man pratar om vandel och att den som begår sexbrott ska vara inlåst resten av livet. Men umgås själv med personer dömda för sexbrott mot barn som borde vara inlåsta för resten av livet. Med mc-kriminella. Med skattesmitare. Med ryssvänner. Osv osv. Vad är det här för jävla hycklande människa?

Inlåsta och brännmärkta för resten av livet. Men inte om du känner Jimmie privat. Uppenbart är det så man ska förstå det. Hans egna "affärer", spel, intäkter, fester, alkoholintag osv ingår också. Plus ständig frånvaro i riksdagen och Stockholm. Han är lika mycket i Thailand som han är i Stockholm. Dessutom enbart politik på direkt order och uppdrag från svenskt näringsliv, timbro och Israel. Helt i strid med vanligt folks intressen som han bara vill försämra för. Fy fan!
Senast redigerad av Katki 2026-07-04 kl. 09:59.
Citera
2026-07-04, 10:10
Medlem
Olämpliga vänner och bekanta.

Robert Hedarv, comanches dåvarande ledare.
Ulf Hansen, HA-koppling som han vägrar ta avstånd från/göra sig av med.
Bruno Hansen, grov kvinnofridskränkning/misshandel mot två kvinnor.
Emilie Pilthammar, kraftigt ryssvänlig i åratal på sin blogg.
Marcus Öhrn, dömd brott mot barn. Flerfaldigt dömd för brott.
Michael Rubbestad, misstänkt för brott mot barn.

Finns säkert fler.

Ändå fortsätter dessa synas runt Åkesson på fester, vid musik med mera.
Senast redigerad av Katki 2026-07-04 kl. 10:22.
Citera
2026-07-04, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Massor av saker som döpts till ''Jimmie''.

''Jimmieballongen'', Jimmieland'' och ''Jimmie-fester''. Men det finns fler har jag för mig!

https://www.blt.se/solvesborg/jatteskylt-pa-jimmie-akesson-ar-olaglig-ingen-har-sokt-tillstand/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAYnJpZBEwd0hPTVhWbEZTdkxr UzQ5RnNydGMGYXBwX2lkEDIyMjAzOTE3ODgyMDA4OTIAAR7WTe 7UfGGiInBpm_e4m5gK5xUaFoWctkvhemfuiIA3b0cvffLk4H-eO6igpg_aem_dp0awsPL4lZCcNMuPYafjw

Låter lite för självgod?

Kommer han kunna stanna som statsminister eller får han avgå precis när han får chansen att bli statsminister.
Känns lite Trumpskt, det hela.
Citera
2026-07-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Känns lite Trumpskt, det hela.
Faktiskt!

Tycker också SD gillar Trump för mycket. Jag vet inte om Jimmie gillar Trump. Men visst verkar det som om han vill efterlikna och tagit inspiration?

Tycker det är något konstigt med det hela. Det var ju inte så förut. Men helt plötsligt har det börjat den här självgodheten blir för mycket och då skall allt heta efter han? Jag kan ha fel?

Kan detta vara något med att han suttit längst som partiledare längre än många andra och plötsligt så har det ''slagit honom'' om ''hur bra han är på allt'' och självgodheten bara har växt.

Ingen i SD som reagerar?
Citera
2026-07-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BevarsMilderPeng
Varför försvarar du sånt här? Är du inte för det där med god vandel och emot pedofiler?
Jag är faktiskt inte SD:are och försvarar inte Jimmie. Jag kan erkänna att säga att jag tyckte en gång i tiden tyckte jag att SD hade bra åsikter. Men jag har växt. Mer och mer tycker jag mig också se mönster av hat, vilket jag ogillar.

Jag försvarar inte SD och försvarar inte Jimmie. Men jag ställer frågor.

Även om jag inte gillar SD. Så kan jag väl ändå säga att jag tycker det är konstigt att man anklagar Jimmie för något som hans bandmedlemmen har gjort. Ja, det är hemskt brott. Men vad tycker du att Jimmie skall göra? Han kanske inte har den makten att utesluta bandmedlemmen ensam? Man kanske har diskuterat ämnet redan internt. Det vet vi ju inte. Och man kanske tog beslutet att han fick vara kvar, även om Jimmie kanske stod fast i sin röst om att han bör uteslutas. Det vet vi ju inte. Vi vet inte om dessa två är fortfarande vänner. Kanske är de ovänner. Men väljer att agera mot varandra som mogna, vuxna människor och agerar professionellt, så allt kanske ses utåt som dessa är vänner?

Att döma Jimmie, för något som en partimedlemmen har gjort, är fel. Vi vet inget vad internt det har kommit fram till och vad Jimmie anser om saken. Även om han är partiledare, så kanske han bör välja något han ogillar, så som att ha kvar personen. För att inte orsaka konflikt i partiet. Vi vet ingenting om sådant här.
Citera
2026-07-04, 14:11
Medlem
Märkligt parti om det blir konflikt för att man vill utesluta kvinnomisshandlare, pedofiler, hebefiler, sexbrottsdömda, mc-kriminella och notoriska ryssvänner med mera.

Men här är det ju inte ens så, utan här handlar det om att dessa känner Jimmie privat och då skyddas av det. Från att fördömas, från att drabbas, från att bli uteslutna.
Citera
2026-07-04, 14:16
Medlem
Citat:
Jag är faktiskt inte SD:are och försvarar inte Jimmie. Jag kan erkänna att säga att jag tyckte en gång i tiden tyckte jag att SD hade bra åsikter. Men jag har växt. Mer och mer tycker jag mig också se mönster av hat, vilket jag ogillar.

Jag försvarar inte SD och försvarar inte Jimmie. Men jag ställer frågor.

Även om jag inte gillar SD. Så kan jag väl ändå säga att jag tycker det är konstigt att man anklagar Jimmie för något som hans bandmedlemmen har gjort. Ja, det är hemskt brott. Men vad tycker du att Jimmie skall göra? Han kanske inte har den makten att utesluta bandmedlemmen ensam? Man kanske har diskuterat ämnet redan internt. Det vet vi ju inte. Och man kanske tog beslutet att han fick vara kvar, även om Jimmie kanske stod fast i sin röst om att han bör uteslutas. Det vet vi ju inte. Vi vet inte om dessa två är fortfarande vänner. Kanske är de ovänner. Men väljer att agera mot varandra som mogna, vuxna människor och agerar professionellt, så allt kanske ses utåt som dessa är vänner?

Att döma Jimmie, för något som en partimedlemmen har gjort, är fel. Vi vet inget vad internt det har kommit fram till och vad Jimmie anser om saken. Även om han är partiledare, så kanske han bör välja något han ogillar, så som att ha kvar personen. För att inte orsaka konflikt i partiet. Vi vet ingenting om sådant här.
Det är väl bara för Jimmie att kliva ur bandet? Det är ju inte som att de är särskilt framgångsrika och han behöver bandet för sin försörjning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in