2026-07-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Jag lovar dig att alla normala kvinnor skyddar sig så gott det går vid samlag och skulle de råka bli gravida pga att mannen inte skyddar sig.

Då är inte abort ett självklart och lätt val.

Definiera "normal kvinna". Lagstiftingen ska dessutom täcka alla kvinnor, även de som inte är "normala".

35 000 aborter och 100 000 födslar talar mot att du har fel.

Det är väldigt många kvinnor som gör abort VARJE år.
Citera
2026-07-04, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Kvinnor som använder abort som preventivmedel är sjuka i huvudet.

Du får väl propagera för att begränsa aborträtten eller att dessa kvinnor ska få vård för att de är sjuka i huvudet i så fall.

Vilka anledningar till abort är ok enligt dig?

Jag är för både mannens och kvinnans val.
Citera
2026-07-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShijieMeng69
Felet både du och den andre gör att kvinnan inte behöver bekymra sig om att skydda sig mot graviditet. Det är alltså i många fall endast mannens ansvar.

Kvinnan får abort betalad av staten. Kvinnor har därför inte samma intresse av att skydda sig mot graviditet som män om de inte vill bli föräldrar. De har mer alternativ än män för att slippa 18 års försörjningsansvar.

Jag har en väninna som gjort fler än 12 aborter och flera andra väninninor som aktivt väljer bort preventivmedel för att istället göra abort om de blir gravida.

Ditt tjat om vad som är precentivmedel eller inte är både ointressant som ointellektuellt. Det har ingenting med sakfrågan att göra

..."endast mannens ansvar"?
Det kön som mest använder preventivmedel, dvs som mest tar ansvar för att inte skapa oönskade befruktningar är kvinnor.
78% procent av kvinnor mellan 16-29 år preventivmedel och 90% mellan 30-44 år
Motsvarande för män är: ungefär 15,8 % av männen använder kondom vid senaste samlaget, medan 5,1 % förlitar sig på vasektomi.

Hur stämmer dessa siffror med din fantasi om att kvinnor inte anstränger sig för att skydda sig?

att du "känner" någon eller några hit eller dit.......ändrar inte på nått av ovan fakta.
Senast redigerad av Merapi 2026-07-04 kl. 10:08.
Citera
2026-07-04, 10:17
Medlem
Citat:
Definiera "normal kvinna". Lagstiftingen ska dessutom täcka alla kvinnor, även de som inte är "normala".

35 000 aborter och 100 000 födslar talar mot att du har fel.

Det är väldigt många kvinnor som gör abort VARJE år.

Nej det är inte "många kvinnor som gör abort VARJE år"
Citera
2026-07-04, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
..."endast mannens ansvar"?
Det kön som mest använder preventivmedel, dvs som mest tar ansvar för att inte skapa oönskade befruktningar är kvinnor.
78% procent av kvinnor mellan 16-29 år preventivmedel och 90% mellan 30-44 år
Motsvarande för män är: ungefär 15,8 % av männen använder kondom vid senaste samlaget, medan 5,1 % förlitar sig på vasektomi.

Hur stämmer dessa siffror med din fantasi om att kvinnor inte anstränger sig för att skydda sig?

att du "känner" någon eller några hit eller dit.......ändrar inte på nått av ovan fakta.

Du läste uppenbarligen inte inlägget jag svarade på. Eller så förstår du inte kontexten av det.

Hela ditt inlägg missar målet totalt pga det. Bra jobbat
Citera
2026-07-04, 10:57
Medlem
Citat:
Nej det är inte "många kvinnor som gör abort VARJE år"

Det är ju en definitiondfråga. Jag anser att 35 000 aborter är väldigt många.

Hade vi haft 35 000 mord per år i Sverige så hade det garanterterat ansetts vara katastrofalt.
Citera
2026-07-04, 11:51
Medlem
Citat:
Du läste uppenbarligen inte inlägget jag svarade på. Eller så förstår du inte kontexten av det.

Hela ditt inlägg missar målet totalt pga det. Bra jobbat
Jag missförstod ingenting...du klarar däremot tydligen inte att stå upp för dina misogyna åsikter.
Citera
2026-07-04, 11:58
Medlem
Citat:
Det är ju en definitiondfråga. Jag anser att 35 000 aborter är väldigt många.

Hade vi haft 35 000 mord per år i Sverige så hade det garanterterat ansetts vara katastrofalt.

I en befolkning av 10 miljoner? Knappast.
av 5 miljoner kvinnor så är det alltså 0,7 % som gör abort per år.
Ganska bra siffra med tanke på att vi lever i ett samhälle med sexuella rättigheter, dvs alla har rätt till ett sexliv när/ om de får till det med en annan part. Folk lever helt fritt i parrelationer där man förväntar sig ha sex etc etc...

Idiot säger jag bara.

ja visst hade vi haft 35 000 flygplansolyckor varje år, så hade det garanterat ansetts vara katastrofalt...så då kan vi ju inte ha aborträtt!

Exakt lika korkad jämförelse.
Abort är inte mord.
Citera
2026-07-04, 12:09
Medlem
Citat:
Jag missförstod ingenting...du klarar däremot tydligen inte att stå upp för dina misogyna åsikter.

Din post gör det uppenbart att du missförstod. Sluta tramsa nu.

På vilket sätt är det misogyni att förorda lika rättigheter?

Det är du som är misandrist. Du har redan visat det ett flertal ggr!
Citera
2026-07-04, 12:09
Medlem
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Fostret, dumfan!

Ordtrolleri för att förminska.
Citera
2026-07-04, 12:10
Medlem
Citat:
I en befolkning av 10 miljoner? Knappast.
av 5 miljoner kvinnor så är det alltså 0,7 % som gör abort per år.
Ganska bra siffra med tanke på att vi lever i ett samhälle med sexuella rättigheter, dvs alla har rätt till ett sexliv när/ om de får till det med en annan part. Folk lever helt fritt i parrelationer där man förväntar sig ha sex etc etc...

Idiot säger jag bara.

ja visst hade vi haft 35 000 flygplansolyckor varje år, så hade det garanterat ansetts vara katastrofalt...så då kan vi ju inte ha aborträtt!

Exakt lika korkad jämförelse.
Abort är inte mord.

Ja. På 10 år så blir det 7% om varje kvinna gör abort. Det är väldigt mycket
Senast redigerad av ShijieMeng69 2026-07-04 kl. 12:47.
Citera
2026-07-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Ordtrolleri för att förminska.
Barn är födda, foster ligger i mammas mage, dumfan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in