2026-07-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Nä ja vill inte googla orka inte, kanske hittar massa skit som inte relevant eller fake news etc.
ge mig ba länkar ist för betal vägg länkar så blir de bra va du som skrev tråden du som gav länk länk funka ente så tråden för mig e bara hörsägen skit tills ja får ordentlig länk

jag har inte gett dig någon länk till en betalvägg.
Citera
2026-07-03, 20:33
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittkratta
jag har inte gett dig någon länk till en betalvägg.
No shit, men I ts är det
Citera
2026-07-03, 20:56
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Då har jag snokat vidare.

En person sitter häktad i Norrköping för tre fall av våldtäkt mot barn. Helsvensk med svenskt namn.

Åtal ska vara väckt senast idag. Om han nu inte blivit omhäktad igen.

Mitt senaste snokande har gett att det är utom allt rimligt tvivel att det är han. Det stämmer med påstådda brott och stämmer i tiden.

Men det mest graverande är ju att denna person och en person med namnet Nova, tills för mindre än en månad sedan, bodde på samma adress i Norrköping.

Denna Nova har sedan flyttat till Sundsvall i början på juni, där hon sedan registrerats som avliden den 26 juni.

Stackars flicka.

Ingen är ju dömd, behövs mycket för att sitta häktad sedan mitten av maj? Eller kanske är kort tid?

Snokandet ger vidare uppgifter (googlingar) om att personen enligt egen utsago varit anställd (tidigare) inom försvarsmakten, är säkerhetsexpert och har ledarposition inom ett av civilförsvarets frivilligorganisationer.

Googlingar där personen kommer upp i resultat på sin arbetsgivares sidor, har trasiga länkar i 99% av fallen. Personen har enligt sökresultaten varit med i poddar, events och seminarier om IT-säkerhet. Men i stort sett varenda länk är skadad/error 404. Så företaget verkar ju ha försökt rensa bort allt samröre med personen. Däremot fungerar länkar som inte företaget förfogar över, som till poddsamlingar och tidningsartiklar.

Använde dina uppgifter och gjorde mitt egna googlande. Det är rätt Nova och rätt familjehemspappa du hittat. Finns flera artiklar om denna Nova sedan tidigare då anledningen att hon hamnat hos socialen var för att hon lämnade sin familj som var med i Jehovas vittnen. Hon verkar flyttat hem till sina föräldrar för där hon var skriven bor ett par med samma efternamn.

Här är en bild på Nova.
https://www.sverigesradio.se/artikel/jenny-kuttim-skrev-bok-om-nova-som-lamnade-jehovas-vittnen

Uppdatering: Fel av mig, hon hade en C/O adress på ett HVB-hem i Degerberga, men var skriven hos sina föräldrar.

HVB-hemmet hon bodde på i 9 dagar innan hon tog sitt liv är det här.
https://osterlenporten.se/
Senast redigerad av Orcinus-orca 2026-07-03 kl. 21:00.
Citera
2026-07-03, 22:23
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaKnullberg
Hmm vem av dem är nova. Tyckte båda va rätt fula faktist
Nova är till vänster på bilden.
Citera
2026-07-03, 22:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Då har jag snokat vidare.

En person sitter häktad i Norrköping för tre fall av våldtäkt mot barn. Helsvensk med svenskt namn.

Åtal ska vara väckt senast idag. Om han nu inte blivit omhäktad igen.

Mitt senaste snokande har gett att det är utom allt rimligt tvivel att det är han. Det stämmer med påstådda brott och stämmer i tiden.

Men det mest graverande är ju att denna person och en person med namnet Nova, tills för mindre än en månad sedan, bodde på samma adress i Norrköping.

Denna Nova har sedan flyttat till Sundsvall i början på juni, där hon sedan registrerats som avliden den 26 juni.

Stackars flicka.

Ingen är ju dömd, behövs mycket för att sitta häktad sedan mitten av maj? Eller kanske är kort tid?

Snokandet ger vidare uppgifter (googlingar) om att personen enligt egen utsago varit anställd (tidigare) inom försvarsmakten, är säkerhetsexpert och har ledarposition inom ett av civilförsvarets frivilligorganisationer.

Googlingar där personen kommer upp i resultat på sin arbetsgivares sidor, har trasiga länkar i 99% av fallen. Personen har enligt sökresultaten varit med i poddar, events och seminarier om IT-säkerhet. Men i stort sett varenda länk är skadad/error 404. Så företaget verkar ju ha försökt rensa bort allt samröre med personen. Däremot fungerar länkar som inte företaget förfogar över, som till poddsamlingar och tidningsartiklar.
Suttit häktad sedan maj är kort tid. Det brukar ta runt 6-7 månader att slutföra en förundersökning, och därpå väcka åtal.
Citera
2026-07-04, 02:38
Medlem
Är han häktad så måste namn/mrkoll på honom finnas ute. Vad heter han?
Citera
2026-07-04, 03:07
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Allt är inte sant, som folk säger. Inte ens vad 17-åringar säger, tro det eller ej.

Med tanke på hennes bakgrund, som varit stökig, så är det dessutom mer troligt att hon hittat på historien. Kanske för att straffa fosterföräldrar som varit stränga mot henne och sagt att hon skulle äta sin broccoli.

Men visst är det tragiskt att unga människor i desperation av mental ohälsa avslutar sina liv. Vila i frid tjejen.
Du ska fan inte ha barn.
Citera
2026-07-04, 05:07
Medlem
Onanikrems avatar
Gammal klasskompis var placerad i fosterhem. Hon mådde dåligt och behövde mycket stöd. Berättade för både oss skolkamrater och för soc vad hon utsattes för i fosterhemmet. Hon blev väl trodd "sådär"
Hon gick ut gymnasiet och flyttade genast därifrån.

Läste ett par år senare att hennes förra fosterpappa åkt dit rejält för att förgripit sig på ännu en fosterdotter som knivhuggit honom svårt under ett av övergreppen han hittades liksom med byxorna nere (familjen drev ett sommarcafé) I övrigt levde de på att ta emot fosterbarn. Min gamla klasskompis hade alltså rätt men ingen trodde henne.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-04 kl. 05:10.
Citera
2026-07-04, 05:38
Medlem
Tycker det mest upprörande är socialen som tagit barn från trygga hem där de kanske sysslat med lite för mycket religion, och så placerar de dem hemma hos sexuella predatorer som våldtar dem tills de tar sina liv.

Nä fy fan vilket jävla samhälle. Må det bli både utrensning och tjänstemannaansvar inom myndigheterna.
Senast redigerad av krakelibrankel 2026-07-04 kl. 05:41.
Citera
2026-07-04, 06:13
Avstängd
Man kan ju undra om inte hennes föräldrar borde steriliseras. Det är inte bara hennes fel att det blev så här!
Citera
2026-07-04, 06:35
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Skatan-
Usch vad vidriga ni är i den här tråden… Flickan hade verkligen ingen dans på rosor till liv. Först hade hon oturen att födas in i en fanatisk familj tillhörande Jehovas vittnen och sedan bli utsatt för detta där hon förväntas vara trygg.
Jenny Küttim har skrivit en bok om hennes liv, ”Den utvalda flickan”.

Stämmer det någon har skrivit en bok om hennes liv?
Citera
2026-07-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Är han häktad så måste namn/mrkoll på honom finnas ute. Vad heter han?

Målnummer B 1500-26.

Du kan ringa Norrköpings Tingsrätt och fråga vad personen heter.

Jag har aldrig använt Mr Koll tidigare, men jag provade och det lyser grönt på personen. Ingen information om att han sitter häktad. Så den tjänsten verkar väl vara sisodär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in