Citat:
Ursprungligen postat av
fittkratta
Då har jag snokat vidare.
En person sitter häktad i Norrköping för tre fall av våldtäkt mot barn. Helsvensk med svenskt namn.
Åtal ska vara väckt senast idag. Om han nu inte blivit omhäktad igen.
Mitt senaste snokande har gett att det är utom allt rimligt tvivel att det är han. Det stämmer med påstådda brott och stämmer i tiden.
Men det mest graverande är ju att denna person och en person med namnet Nova, tills för mindre än en månad sedan, bodde på samma adress i Norrköping.
Denna Nova har sedan flyttat till Sundsvall i början på juni, där hon sedan registrerats som avliden den 26 juni.
Stackars flicka.
Ingen är ju dömd, behövs mycket för att sitta häktad sedan mitten av maj? Eller kanske är kort tid?
Snokandet ger vidare uppgifter (googlingar) om att personen enligt egen utsago varit anställd (tidigare) inom försvarsmakten, är säkerhetsexpert och har ledarposition inom ett av civilförsvarets frivilligorganisationer.
Googlingar där personen kommer upp i resultat på sin arbetsgivares sidor, har trasiga länkar i 99% av fallen. Personen har enligt sökresultaten varit med i poddar, events och seminarier om IT-säkerhet. Men i stort sett varenda länk är skadad/error 404. Så företaget verkar ju ha försökt rensa bort allt samröre med personen. Däremot fungerar länkar som inte företaget förfogar över, som till poddsamlingar och tidningsartiklar.
Använde dina uppgifter och gjorde mitt egna googlande. Det är rätt Nova och rätt familjehemspappa du hittat. Finns flera artiklar om denna Nova sedan tidigare då anledningen att hon hamnat hos socialen var för att hon lämnade sin familj som var med i Jehovas vittnen. Hon verkar flyttat hem till sina föräldrar för där hon var skriven bor ett par med samma efternamn.
Här är en bild på Nova.
https://www.sverigesradio.se/artikel/jenny-kuttim-skrev-bok-om-nova-som-lamnade-jehovas-vittnen
Uppdatering: Fel av mig, hon hade en C/O adress på ett HVB-hem i Degerberga, men var skriven hos sina föräldrar.
HVB-hemmet hon bodde på i 9 dagar innan hon tog sitt liv är det här.
https://osterlenporten.se/