2026-07-03, 23:59
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Ser fram mot fler såna och undrar om inte detta med dyra smartphones kan bli spiken i kistan för bunkerdvägen?

Vi får väl se hur länge unga ryssar står ut med efterblivna ryska diktaturens förtryck. Massmördaren KGB-Putin massmördar ryssar, stänger ned internet och sänker levnadsstandarden. Köpa en ny smartphone idag i ryska diktaturen är ett dåligt beslut. Även om man skulle ha råd att köpa en dyrare smartphone kan man ju inte använda den som det är tänkt.
Citera
2026-07-04, 00:15
Medlem
"Dronebomber" på X rapporterar i natt om att c:a 300 drönare går in i Ryzzland. Enligt kartan är det största anfallet runt Moskva, inte in i Moskva men vi får se hur det är med det.

En ganska stor anfallskil går som vanligt ned mot Krim, främst Sevastopol. Några mindre kilar går mot Krasnodar, Rovorossyisk och en mindre del mot Rostov.

Det är inget storanfall men det pågår ständigt varje dygn.
Citera
2026-07-04, 00:22
Medlem
Bertillas avatar
Vad säger Klagomuren?

Citat:
Kreml hävdar att ryska styrkor har intagit den östukrainska staden Kostiantynivka, som är en knutpunkt där vägar möts till flera städer, som Kramatorsk och Slovjansk.

– Staden står nu helt under vår kontroll, säger Kremls talesperson Dmitrij Peskov.

Rysslands president Vladimir Putin framträdde i uniform inför sin generalstab i ett tv-inslag och tackade de ryska soldaterna efter den påstådda erövringen, och sade att den är av ”stor strategisk betydelse”.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMWx2n/ryssland-har-tagit-kostiantynivka?utm_medium=rss
Citera
2026-07-04, 00:26
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Vad säger Klagomuren?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XMWx2n/ryssland-har-tagit-kostiantynivka?utm_medium=rss

"Påstådda erövringen"

Halmstrån?
Citera
2026-07-04, 00:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Vad säger Klagomuren?

Tror man skall vänta på vad Ukraina har att säga om saken, är ju inte första gången den ryska sidan drar en "pinoccio". Annars då, har bränslepriserna börjat sjunka i Ryssland ?
Citera
2026-07-04, 01:13
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Minns en arbetskamrat som köpte en sån Lada. Han skrävlade om hur bra den var och hur mycket han tjänat mot att ha köpt en Italienare.
Tyvärr för han så kraschade han i en skog nåt år senare då nån detalj i framvagnen gick av i en kurva.

Han överlevde och vi andra har sen dess plågat honom vid alla tillfällen vi ses
OT, men rysseriet "förbättrade" Låda genom att montera bromsar gjorda av aluminium. Som Clarkson har sagt i ett avsnitt "Aluminium har samma bromsegenskaper som...ost". Dessutom gjorde de den tyngre
Citera
2026-07-04, 01:21
Medlem
Yays avatar
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1umrg5t/a_group_of_russian_invaders_decided_to_move_an/

Ett gäng ryzzar går med en mina går sisådär
Citera
2026-07-04, 01:36
Medlem
Drozds avatar
Enligt ryska MOD var de 11 hypersoniska Zirkon-robotarna i gårdagens attack riktade mot Zelenskys ledningsbunker. Det är snarare ett jättelikt, atomsäkert bunkersystem på 50 m djup från Sovjets dagar.

Sen sköts såklart en massa Geran moppedrönare, ballistiska Iskander M, och kryssningsrobotar KH-101, Kalibr, KH-69 och även lilla nykomlingen S8000 Banderol.

5-stjärniga hotellen Premier Palace och Cityhotel Residence där officerare och funktionärer från Nato och EU-länder huserade förstördes.

Även industrier som producerar robotar och drönare (Radionics, Euroformat, Athlon Avia, Trimen) och två stora logistikcenter (Grand Terminal och Euro Terminal) angreps.

https://www.youtube.com/watch?v=nCf1EouEXjk

Rysk info, så tro't om ni vill...
Senast redigerad av Drozd 2026-07-04 kl. 01:46.
Citera
2026-07-04, 01:44
Medlem
Staden Kostiantynivka har fallit
Citera
2026-07-04, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Nu igen?
Citera
2026-07-04, 02:56
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror man skall vänta på vad Ukraina har att säga om saken, är ju inte första gången den ryska sidan drar en "pinoccio". Annars då, har bränslepriserna börjat sjunka i Ryssland ?

Ja vi får vänta och se. Kan vara ett propaganda drag för att få befolkningen att inbilla sig att segern är nära. Vem behöver bensin då!
Citera
2026-07-04, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
WOW ryssland har altså "äntligen" tagit kontroll över en stad som ligger mindre än 2 mil ifrån tex chasiv yar.
Jag kryper snabbare än vad Ryssland avancerar. Även en snigel "går" fortare.

Att detta skulle ha någon som helst betydelse i kriget har jag svårt att se.

Att Putin lyfter upp detta med "bra jobbat grabar", visar väldigt starkt på hur desperat han och övriga ryssar är.

Jag ska också ta och fira nästa gång jag går och bajsar, ungefär lika stor vinst då jag känner mig något förstoppad.

Att dem skulle ha raka vägen till kramatorsk nu kan dem jue bara drömma om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in