2026-07-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Och varför ska brottsoffret lida ÄNNU MER än vad det redan gjort och förlorat på vad den blivit utsatt för?

brottsoffret lider inte ännu mer om man gör förändringar som leder till det bättre.

man ska försöka att inte tänka i termer som "det blir värre" eller "jag har lidit nog" utan kanske istället tänka "om jag kan byta ut den här läkaren eller förändra den här situationen så blir det bättre och jag får lida MINDRE snarare än ännu mer"
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Så sant, så sant.

Man förväntas veta exakt hur alla motåtgärder och pareringar kan leda till skada.
Fångade en inbrottstjuv en gång i tiden, det kostade då 22000:- + att tjuven fick behålla stöldgodset, och mina glasögon gick sönder
Det hade varit billigare att även ge bort plånboken, och säga, - Gå nu.
Helt ovidkommande för tråden, men hur i helvete kunde inbrottstjuven få behålla stöldgodset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Helt utan vård är man aldrig även om det kanske känns så.

Det är många, tyvärr, som kämpar med läkare, socialtjänst, psykiatri med mera.

Man kan inte gör allt på en gång, särskilt om man inte är 100% så man får försöka välja sina strider, kanske fundera på vad som är viktigast för ett bättre mående, är det läkaren som är flaskhalsen? ligga i för att hitta en annan istället t ex.
Brottsoffret klarade sig fint innan korruptionen spårade ur.
Brottsoffret är utan vård helt plötsligt pga att den blivit utsatt för brott.
Det betyder att brottsoffret inte klarar av att laga en vettig måltid ens.
hur ska brottsoffret ”välja” sina strider tycker du?
Citera
2026-07-03, 21:50
Medlem
Citat:
brottsoffret lider inte ännu mer om man gör förändringar som leder till det bättre.

man ska försöka att inte tänka i termer som "det blir värre" eller "jag har lidit nog" utan kanske istället tänka "om jag kan byta ut den här läkaren eller förändra den här situationen så blir det bättre och jag får lida MINDRE snarare än ännu mer"
Läkaren är det minsta problemet för brottsoffret på det stora hela.
Men läkaren påverkas av brottet och fattar felaktiga beslut. Beslut som besudlat brottsoffrets journal felaktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Helt ovidkommande för tråden, men hur i helvete kunde inbrottstjuven få behålla stöldgodset?
Jag undrar samma faktiskt…
Citera
Medlem
Citat:
Brottsoffret klarade sig fint innan korruptionen spårade ur.
Brottsoffret är utan vård helt plötsligt pga att den blivit utsatt för brott.
Det betyder att brottsoffret inte klarar av att laga en vettig måltid ens.
hur ska brottsoffret ”välja” sina strider tycker du?

En vettig måltid (både billig och god) kan säkert många hjälpa dig med på flashback (bara som ett enkelt exempel)
Citera
2026-07-03, 21:52
Medlem
Citat:
En vettig måltid (både billig och god) kan säkert många hjälpa dig med på flashback (bara som ett enkelt exempel)
Ska någon på flashen åka hem till brottsoffret och laga mat?
Citera
2026-07-03, 21:54
Medlem
Citat:
Betalar även flashen förlust på alla pengar som brottsoffret går minus under dom förutsättningarna den lever under idag pga brottet den blivit utsatt för?
Citera
2026-07-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ska någon på flashen åka hem till brottsoffret och laga mat?

brottsoffret får sluta tycka synd om sig och inse att världen inte är riktigt så rättvis som brottsoffret önskar och samtidig förstå att det är väldigt många människor som har det tusen gånger värre, t ex brottsoffer som fått skallen insparkad och vars stora problem inte är att dom inte kan laga mat, utan att dom tvingas äta genom ett sugrör.

lycka till.
Citera
2026-07-03, 22:00
Medlem
Citat:
brottsoffret får sluta tycka synd om sig och inse att världen inte är riktigt så rättvis som brottsoffret önskar och samtidig förstå att det är väldigt många människor som har det tusen gånger värre, t ex brottsoffer som fått skallen insparkad och vars stora problem inte är att dom inte kan laga mat, utan att dom tvingas äta genom ett sugrör.

lycka till.
Brottsoffret hade hellre valt att bli fysiskt slagen än vad den blir utsatt för idag. Jag tror inte du förstår.
Om brottsoffret försöker fly kommer den förlora ÄNNU mer än vad den redan gjort. Man har totalisolerat offret så att den har inga närstående kvar i sitt liv. Brottsoffret har bara sig själv och den anmäler blir den bestraffad. om den säger sanningen blir brottsoffret inlåst. Förstår du korruption?
Citera
2026-07-03, 22:08
Medlem
Om du kan springa så spring.
Citera
2026-07-03, 22:12
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Eftersom jag inte kunde visa upp några kvitton på det stulna.
Och heller inte bevisa att min fars idrottspriser ( vi har ett ganska ovanligt namn) inte var inköpa på en loppmarknad, som tjuven hävdade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in