2026-07-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Hushållspapper ska man inte spola ner, man riskerar stopp i avlopet eftersom att det inte löser upp sej som toapapper.
Nya problem.
Jag genomlevde Gudrun. Spänner och spritkök. Aldrig i livet jag spolar ner något olämpligt igen.
Citera
2026-07-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Är nog olika från varumärke till varumärke. Den jag köpte hade samma struktur som toapapperet.

Det är olika även om de ser lika ut.

Ett hushållspapper som går att spola ner skulle fungera väldigt dåligt som hushållspapper. Skulle man t ex försöka torka upp något blött (som är ett stort användningsområde för hushållspapper) så skulle det lösas upp och bli små blöta tussar.

Prova själv att torka upp något med toalettpapper så märker du hur det snabbt blir en grå sörja istället för att behålla formen.

https://www.youtube.com/watch?v=qHhykVmoKLE
Citera
2026-07-03, 21:14
Medlem
Klas-Vegass avatar
Lol, såg du mitt dagsfärska inlägg i "Varför pratar kvinnofolket alltid om så ointressanta saker?" om hur varenda kvinna på cykel hade dasspapper på pakethållaren under covid.
Jag använde ju dessutom ordet "toapappers-hysteri"

Det är ingen myt. Det var verklighet.

Nu var det mest för att belägga att det finns en skillnad på män och kvinnor. Och som sådant fungerar det som ett utmärkt exempel.
Citera
2026-07-03, 21:14
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Du har fel. Regeringen uppmuntrar att hamstra en del nödvändigt FÖRE krisen. Att folk får hysteri och köper upp en massa så att det blir tomt på hyllorna den dagen krisen slår till är mindre bra.

Så sett. Men "mindre bra" och "psykotiskt" är verkligen två helt olika saker.

Likaså är det stor skillnad på "dålig planering" och "hysteri" - enormt stor skillnad.
Citera
2026-07-03, 21:15
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hur hårt skrubbar du röven egentligen?

Liiite privat fråga. Men om du tvunget ska veta så undviker jag att skrubba röven hårt - just därför jag inte rekommenderar toapapper.....

Jag är väl lite halvmuslim. Brukar först torka rövhålet och sedan tvätta det med vatten (och torka försiktigt med papper) så det blir riktigt rent

Fler frågor om min analhygien?
Citera
2026-07-03, 21:25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Liiite privat fråga. Men om du tvunget ska veta så undviker jag att skrubba röven hårt - just därför jag inte rekommenderar toapapper.....

Jag är väl lite halvmuslim. Brukar först torka rövhålet och sedan tvätta det med vatten (och torka försiktigt med papper) så det blir riktigt rent

Fler frågor om min analhygien?

Nej. Men har funnits perioder i mitt liv utan TP, bland annat när allt var uppköpt. Jag fick inte några problem med att torka med annat papper. Kanske min röv är mer härdig.
Citera
2026-07-03, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det är olika även om de ser lika ut.

Ett hushållspapper som går att spola ner skulle fungera väldigt dåligt som hushållspapper. Skulle man t ex försöka torka upp något blött (som är ett stort användningsområde för hushållspapper) så skulle det lösas upp och bli små blöta tussar.

Prova själv att torka upp något med toalettpapper så märker du hur det snabbt blir en grå sörja istället för att behålla formen.

https://www.youtube.com/watch?v=qHhykVmoKLE

Aah... det va "sandpapperet" från FIXA - känns ganska slitstarka båda två vid första anblick.
Men nöden har väl ingen lag i guess
Senast redigerad av Deballerur 2026-07-03 kl. 21:33.
Citera
2026-07-03, 21:48
Medlem
Toapapper i all ära, men jag störde mig mest på att folk bunkrade diskmedel, såg personer som lassade ned tjogtals med gröna plastflaskor i väskorna. Diskmedel är ju inte direkt matvaror eller basvaror. Är/var jag knäpp som reagerade?
Citera
2026-07-03, 22:00
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Läste du inlägget?

Vem har sagt något om magsjuka?

I kristider bunkrar man ALLA typer av basvaror. Eller menar du att vi bara ska bunkra pasta om vi har en "pastasjuka" som sprider sig i samhället?

Toapapper används för att torka sig i röven, dagligen - inte för att bota sjukdom.

Och jo, covid (en visserligen ganska påhittad sjukdom) blev en enorm samhällskris eftersom samhället nästan stängde ner och ingen visste hur det skulle utvecklas. I vissa länder rådde total lockdown ock folk fick inte lämna sina hem på månader. Missade du det? ❤️
Om man bunkrar allt borde allt tagit slut, men ingen tog slut, utom toapapper, för att folk som du är dumma i huvudet.
Det går åt mer toapapper om det kommer en maginfluensapandemi, men inte gör en vanlig influensa. Ändå bunkrade folk som om det gällde ebola.
Det fanns inget skäl att bunkra något alls, särskilt inte toapapper, men du och andra idioter gjorde det ändå, men lämnade riset, pastan, det hårda brödet och annat man kunde behövt, om det varit kris, vilket det inte var.
Och även de länder som hade lockdown fick handla. Sverige hade inte lockdown. Ändå var toapapperet slut när pastan, riset och det hårda brödet inte var det. Rationellt beteende?
Citera
2026-07-03, 22:05
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Ursäkta men har du inte arslet fram nu?

Hur kan du äta din mat ifall du inte har toapapper?
Du kommer ju inte kunna torka dig.
Så alltså kan du inte äta hur mycket mat du än hade haft.
Tokfan.
Det var ju min poäng. Om du inte bunkrar mat behöver du inte heller bunkra toapapper. Folk bunkrade inte mat. Folk bunkrade toapapper. Folk är dumma i huvudet.
Citera
2026-07-03, 22:07
Medlem
Nu var det en nyhet om brist i japan och en fabrik i sverige dom brann ner.
Sen blev det ingen faktisk brist så nog var det hysteri.

Tror iofs bara det är ts som inte släppt detta. Samt de som eventuellt fick torka sig på lakan en vecka
Citera
2026-07-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Lol, såg du mitt dagsfärska inlägg i "Varför pratar kvinnofolket alltid om så ointressanta saker?" om hur varenda kvinna på cykel hade dasspapper på pakethållaren under covid.
Jag använde ju dessutom ordet "toapappers-hysteri"

Det är ingen myt. Det var verklighet.

Nu var det mest för att belägga att det finns en skillnad på män och kvinnor. Och som sådant fungerar det som ett utmärkt exempel.
Du är välkommen att prova på att ha en vagina någon vecka.
Hur? Vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in