2026-07-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vi har precis beskådat judarna genomföra ett folkmord med GT som grund.

Nya testamentet behövs onekligen.

Beträffande muslimer så har jag länge försökt att undvika att ha fördomar men jag blir då inte imponerad av de jag haft samröre med i vuxen ålder.

- Tar generellt lite ansvar
- Brist på arbetsmoral och att göra rätt för sig

Har lyckats sekularisera yngre muslimer men det är mångt och mycket att lära om dem från grunden för värderingarna dessa individer fått hemifrån har varit bedrövliga.

Jag tror dock inte på tanken att muslimer inte kan sekulariseras. Jag har sett det själv med egna ögon. Den västerländska kulturen har kommit väldigt långt och det blir väldigt tydligt i dessa sammanhang.
Senast redigerad av Keus 2026-07-03 kl. 21:41.
Citera
2026-07-03, 21:41
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Vi har precis beskådat judarna genomföra ett folkmord med GT som grund.

Nej, inget folkmord har skett. Och det här är ingen "palestina"-tråd så håll käft eller håll dig till ämnet
Citera
2026-07-03, 21:41
Medlem
BlyatMans avatar
SD är betalda sionister. Kan ni tänka er om han sa jag hatar judendomen? Han hade fått skaka galler resten av livet.
Citera
2026-07-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Och det fanns inga bevis, alltså - bra där, din megafon...
Jag är positivt överaskad att du förnekar att Jomshof har denna hållning istället för att ta denna hållning i försvar, vilket är vad Jomshofs sympatisörer brukar göra.
Citera
2026-07-03, 21:43
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
SD är betalda sionister. Kan ni tänka er om han sa jag hatar judendomen? Han hade fått skaka galler resten av livet.

Trams. Fan vilka desinformatörer och snöflingor ni vänstervridna/islamister är.
Citera
2026-07-03, 21:44
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoi...
Jag är positivt överaskad att du förnekar att Jomshof har denna hållning istället för att ta denna hållning i försvar, vilket är vad Jomshofs sympatisörer brukar göra.

Förnekar ingenting förutom att jag efterfrågar bevis på det du påstått - allt annat är för mig i denna tråd för närvarande egalt...
Citera
2026-07-03, 21:46
Moderator
Strix m/94s avatar
Med tanke på det hat som många anhängare till islam allt som ofta uttrycker i den svenska offentligheten, så måtte väl Jomshof få uttrycka sin antipati mot den islamska ideologin. Hade någon uttryckt motsvarande om t ex frikyrkokristendom, hade ingen - särskilt inte från vänster - haft några större invändningar.
Citera
2026-07-03, 21:48
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Mossad har aktiv kvällspersonal på propagandaavdelningen alltså.

Och islamisternas desinformationsavdelning har dig. Jobbar du övertid så här på fredagskvällen? Ont om cash?
Citera
2026-07-03, 21:53
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Jag pratade med en imam för lite sen, han såg sig som modern.

Hans infallsvinkel på ett slöjförbud:
Med ett slöjförbud tar ni bort yttrandefriheten,
yttrandefriheten som ni har kämpat för.

Hans belåtenhet gick inte att ta miste på;
vi svenskar ger dem kulorna de dödar kvinnofriden med.
Du har aldrig pratat med någon imam. Du är en förvirrad sionist som försöker med långsökta knep, i stället för att argumentera uppriktigt för det du står för.

Hur skulle något invandringsproblem försvinna med ett slöjförbud? Det syftar till att tvångsblanda in invandrare i rotlös konsumism, inte att lösa något problem.

Det är mycket bättre att de behåller så mycket av sin egen identitet som möjligt medan de är här, så att det blir enklare för dem att anpassa sig när de flyttar hem igen. Bara någon som vill ha massinvandring och fritt folkutbyte tycker att slöjförbud och dylik tvångsblandning är någonting bra.
Senast redigerad av Nix-registret 2026-07-03 kl. 21:57.
Citera
2026-07-03, 21:55
Medlem
Instämmer med Jomshof. Jag hatar islam och allt det står för. Vad gott har islam någonsin tillfört världen? Nada!! Därmed inte sagt att alla muslimer är dåliga människor - precis som inte heller alla nazister är dåliga människor. De har främst haft oturen att hamna i dåligt sällskap och genomlidit usla uppväxtförhållanden.
Citera
2026-07-03, 21:56
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Jag pratade med en imam för lite sen, han såg sig som modern.

Hans infallsvinkel på ett slöjförbud:
Med ett slöjförbud tar ni bort yttrandefriheten,
yttrandefriheten som ni har kämpat för.

Hans belåtenhet gick inte att ta miste på;
vi svenskar ger dem kulorna de dödar kvinnofriden med.

Det är känt sen länge för oss som förstått vad islam är, att islamisterna använder vår egen demokrati emot oss.

De är extremt farliga. Samhällshotande.
Citera
2026-07-03, 21:58
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Ja islam är en konservativ borglig religion där religion är viktigare än lagar. Tur vi inte har politiker i Sverige som vill blanda in religion i skola och lagar.

Håller med dig om att religioner överlag, inte ska styra våran vardag. Kristendomen har sekulariserats och inskränker inte i våra liv, så att det gör det svårt för kvinnor och män att leva i ett samhälle, format av kristendomen. Nu är det dock en religion här, som vill alla icke-muslimer ont. Därför ska vi ta islam allvarligare än alla andra religioner. Sedan, så kan vi ta hand om alla andra nutida och samhällsfarliga problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in