2026-07-03, 10:55
Medlem
De tre sista opinionsundersökningarna visar ett övertag för de rödgröna med 7,6 % 7,4 och 8,8 %.

Man borde också räkna på hur mycket de betyder för miljön om vi minskar invandringen till Sverige med 30000 per år. Tror det skulle göra rätt mycket bensin och disel-konsumtionen skulle bli lägre. De röd-gröna är troligtvis dåliga för miljön. Om vi är färre har vi mer el och kan börja tidigare med fler elbilar. Vilket är bra för klimatet.

Skulle de rödgröna vinna skulle invandringen öka med ung. 30000 per år enligt min uppskattning.
Citera
2026-07-03, 12:32
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sentio igår enligt kanalen RIKS:

L 2,1 -0,2

Sentio brukar kunna fånga upp tendenser.
Jag har funderat lite mer på Liberalernas möjligheter efter att jag hörde en jubelåsna från SD nämna att han skulle taktikrösta på dem. Det är faktiskt ganska troligt att det är väldigt många som resonerar likadant, och att dessa siffror därför kan vara något i underkant. Dessutom känns EU-frågan mer relevant i detta val jämfört med tidigare. Liberalerna har ju under lång tid profilerat sig som extrema NATO och Europavänner, vilket kanske betalar sig extra väl till hösten.
Citera
2026-07-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bioacc
Jag har funderat lite mer på Liberalernas möjligheter efter att jag hörde en jubelåsna från SD nämna att han skulle taktikrösta på dem. Det är faktiskt ganska troligt att det är väldigt många som resonerar likadant, och att dessa siffror därför kan vara något i underkant. Dessutom känns EU-frågan mer relevant i detta val jämfört med tidigare. Liberalerna har ju under lång tid profilerat sig som extrema NATO och Europavänner, vilket kanske betalar sig extra väl till hösten.

Jag tror att de som kan tänka sig rösta på L är i allmänt "allmänborgerliga". De fladdrar mellan olika partier. Så jag ser inte att det är från SD som stödrösterna kan komma.

Men vi får se på opinionsundersökningarna i mitten av augusti. Då blir tendenserna tydligare. Tror L skulle kunna vinna någon procent på att lansera Leijonkungen mycket mer.
Citera
2026-07-08, 17:39
Medlem
bioaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att de som kan tänka sig rösta på L är i allmänt "allmänborgerliga". De fladdrar mellan olika partier. Så jag ser inte att det är från SD som stödrösterna kan komma.

Men vi får se på opinionsundersökningarna i mitten av augusti. Då blir tendenserna tydligare. Tror L skulle kunna vinna någon procent på att lansera Leijonkungen mycket mer.
Du ser garanterat inte allt. Jag är väldigt övertygad om det också. Men jag ska inte för den saken skull göra mig omöjlig att konversera med i detta val genom att posera enbart för att ge vänstern vind i seglen. Min känsla kan definitivt vara fel denna gång - men med det sagt tror jag att valet avgörs av kopiöst manipulerade blockhoppare - framför allt från SD - som aldrig sett "högerpolitiken" infria sina löften; utan har fått blicka, mer och mer, utomlands, och då är det ju uppenbart för i stort sett alla klarögda betraktare att strömningarna för oss in på ett verkligt farligt territorium.
Citera
2026-07-16, 10:04
Medlem
Ny undersökning: Sverigedemokraterna minst attraktiva

Kvinna: Vilken partitillhörighet hos en potentiell partner hade varit störst 'red flag' (varningstecken) för dig om du gick på en dejt?

Sd 57%
V 9%
Mp 4%
Kd 2%
S 2%
M 1%
L 0%
C 0%

https://www.mynewsdesk.com/se/lelo/pressreleases/ny-undersoekning-sverigedemokraterna-minst-attraktiva-paa-dejtingmarknaden-3457711?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Alert&utm_content=pressrelease
Senast redigerad av Katki 2026-07-16 kl. 10:15.
Citera
2026-07-16, 10:10
Medlem
Bland både män och kvinnor:

91% Mp vill inte ha en sd.
89% : V vill inte ha en sd.
72% C vill inte ha en sd.
64% S vill inte ha en sd.

30% L vill inte ha en sd.
12% M vill inte ha en sd.
10% Sd vill inte ha en annan sd.
4% Kd vill inte ha en sd.
Citera
2026-07-16, 10:18
Medlem
Det är bättre att vara snål, se betydligt sämre ut än på bild, att vara arbetslös, dra olämpliga skämt, ha ful klädstil, att inte ställa några frågor och att komma för sent än att berätta för en kvinna att man är Sdare på dejten.
Citera
2026-07-16, 11:47
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katki
Ny undersökning: Sverigedemokraterna minst attraktiva

Kvinna: Vilken partitillhörighet hos en potentiell partner hade varit störst 'red flag' (varningstecken) för dig om du gick på en dejt?

Sd 57%
V 9%
Mp 4%
Kd 2%
S 2%
M 1%
L 0%
C 0%

https://www.mynewsdesk.com/se/lelo/pressreleases/ny-undersoekning-sverigedemokraterna-minst-attraktiva-paa-dejtingmarknaden-3457711?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign =Alert&utm_content=pressrelease

Chockad att MP och V har så pass låga siffror då båda dessa skulle vara en big no no och jag tror att jag och personen hade haft väldigt lite gemensamt.
Nu är jag förvisso en SD-röstare.
Citera
2026-07-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Chockad att MP och V har så pass låga siffror då båda dessa skulle vara en big no no och jag tror att jag och personen hade haft väldigt lite gemensamt.
Nu är jag förvisso en SD-röstare.

Du känner nog igen dig mer bland dina likasinnade då.

Minst attraktiva för sdare:

Mp 37%
V 28%
Sd 10%
S 2%

C 1%
L 1%
Kd 1%
M 0%

Lite lustigt att sdare verkar ogilla sig själva och andra sdare betydligt mer än samma fenomen finns hos andra partier.
Citera
2026-07-16, 17:02
Medlem
Sentio juli

S 33,4% (+3,3)
V 8,5% (+0,5)
Mp 7,5% (-1,1)
C 5,2% (-1,1)

Totalt: 54,6% (+1,6)

M 15,8% (-1,0)
Sd 20,6% (-0,9)
Kd 5,0% (-0,3)
L 1,7% (-0,3)

Totalt: 43,1 (-2,5)

Blockskillnad: 11,5 procentenheter. (+4,1)
Senast redigerad av Katki 2026-07-16 kl. 17:24.
Citera
2026-07-16, 17:18
Medlem
Hurra! Snart slipper vi skitregeringen.

Förhoppningsvis lägger S ner all kommande tilltänkt politik från den här regeringsperioden och drar tillbaka allt bedrövligt som införts senaste åren. Landet behöver saneras efter den sämsta regeringen i mannaminne.

Det behövs samhällsomvälvande krafttag gällande stora politikområden som helt försummats och ignorerats under dessa senaste 4 åren som sjukvård, omsorg, infrastruktur, arbetsmarknadspolitiken med mycket mera. Plus att migration och kriminalpolitik ska vara rimlig ur alla perspektiv. Bort med all kontroll, övervakningsamhälle och repression utan eftertanke och rimlighet som inte ens visat sig fungera i verkligheten.

S behöver inte alls ta efter, tvärtom ska man visa alternativ, egna lösningar, sådant som fungerar bortom hårda ord och ett förstört samhälle som den här regeringen lämnar efter sig i spillror. Väljarna vill ha något annat! Något nytt och bättre! Något som fungerar i verkligheten! Svenska folket vill ha möjligheter, mänsklighet, många vägar framåt för den enskilda som drabbats av arbetslöshet med mera! Svensk solidaritet med trygghetssystem som finns där, fungerar och går att leva på när det behövs! Istället för kontroll och straff för den enskilda! Sådant är viktigt för att återge förtroendet till samhället!
Senast redigerad av Katki 2026-07-16 kl. 17:23.
Citera
2026-07-16, 17:27
Medlem
Sentio: Rödgröna blocket drar iväg

https://riks.se/nyheter/riks-sentio

S rusar medan SD backar i ny mätning

https://kvartal.se/nyheter/artiklar/s-rusar-medan-sd-backar-i-ny-matning/cG9zdDoxNDc1NTg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in