2026-07-03, 19:18
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Bästa filmer där ett gäng personer blir instängda in något slags spel och måste försöka ta sig ut.
Typ: Saw, The cube, något med "escape room".
Finns fler bra?
Citera
2026-07-03, 19:19
Medlem
Hur kan du inte ta med The Shining?
Citera
2026-07-03, 19:28
Medlem
Man-At-Armss avatar
Hålet: Stort matbord åker ner genom ett hål i mitten av hundratals våningar där det sitter två fångar på varje plan. Och så handlar det om att försöka komma därifrån givetvis.
https://www.imdb.com/title/tt8228288/
Citera
2026-07-03, 19:38
Medlem
Klandalfs avatar
Alla har väl sett The Cube vid det här laget, så jag får väl dra till med Escape Room (2019).

Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Hålet: Stort matbord åker ner genom ett hål i mitten av hundratals våningar där det sitter två fångar på varje plan. Och så handlar det om att försöka komma därifrån givetvis.
https://www.imdb.com/title/tt8228288/

Hålet?

The Platform ffs. Eller El Hoyo om man vill ha originaltitel. "Hålet", my God. Är du typ 95 år och behöver värdelösa svenska titlar i stil med "Nu Blåser Vi Snuten" och "Birdcage - Lånta Fjädrar" 2026?
Citera
2026-07-03, 19:48
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Alla har väl sett The Cube vid det här laget, så jag får väl dra till med Escape Room (2019).

Hålet?

The Platform ffs. Eller El Hoyo om man vill ha originaltitel. "Hålet", my God. Är du typ 95 år och behöver värdelösa svenska titlar i stil med "Nu Blåser Vi Snuten" och "Birdcage - Lånta Fjädrar" 2026?
Bättre det än att inte läsa trådstarten ordentligt din jävla tönt. The Cube nämns redan där.
Citera
2026-07-03, 19:52
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Bättre det än att inte läsa trådstarten ordentligt din jävla tönt. The Cube nämns redan där.

Fick du ont i Hålet nu, fittboomer? Läs det jag skrev igem f ö, eftersom alla redan sett The Cube (som är den ultimata Escape Room-filmen) vilket jag påtalade listade jag en annan film. Kan inte vara lätt att bli gammal och gaggig, med översatta filmtitlar anno 1960 och sviktande läsförståelse.
Citera
2026-07-03, 20:02
Medlem
Man-At-Armss avatar
1408 Huvudrollsinnehavaren försöker lämna hemsökt hotellrum.
Citat:
Fick du ont i Hålet nu, fittboomer? Läs det jag skrev igem f ö, eftersom alla redan sett The Cube (som är den ultimata Escape Room-filmen) vilket jag påtalade listade jag en annan film. Kan inte vara lätt att bli gammal och gaggig, med översatta filmtitlar anno 1960 och sviktande läsförståelse.
Du skrev en mening, försök få meningen att betyda något annat än vad du skrev, jag kan inte bry mig mindre. Småfittor kommer och går på flashback.
Citera
2026-07-03, 20:03
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
1408 Huvudrollsinnehavaren försöker lämna hemsökt hotellrum.

Du skrev en mening, försök få meningen att betyda något annat än vad du skrev, jag kan inte bry mig mindre. Småfittor kommer och går på flashback.

Menar du Fjortonnollåtta?

Var det något som var oklart, lilla gubben? Sviktande kognitiv förmåga, tragiskt
Citera
2026-07-03, 20:13
Medlem
Man-At-Armss avatar
Phone Booth. Colin Farrell är fast i en telefonkiosk stor del av filmen.
Citat:
Menar du Fjortonnollåtta?

Var det något som var oklart, lilla gubben? Sviktande kognitiv förmåga, tragiskt
Givetvis är det uppenbart att du missade att ts tog upp The Cube. Eller är du verkligen så efterbliven att du tänkte ta upp samma film? Oavsett- efterblivet. Som en tråd om tips om rymdfilmer där ts skriver om Stjärnornas Krig ( )
Och du svarar "Alla har väl sett Star Wars vid det här laget så jag får dra till med min favoritfilm "Mupparna i rymden".
Citera
2026-07-03, 20:23
Medlem
Klandalfs avatar
Snygg save du gör, lägg in (dåliga) rekommendationer för filmer när du svarar mig och anmäler mina inlägg för trams & off-topic så du ska klara dig undan en varning samtidigt som du försöker sätta dit mig, din patetiska fittboomer

The Collection (2012)

Uppföljaren till The Collector. En seriemördare tillfångatar en tjuv och låser inom honom i ett övergivet hus han byggt om till ett sadistiskt escape room

Vad gör du nu då? Äckel.

Citat:
Phone Booth. Colin Farrell är fast i en telefonkiosk stor del av filmen.

Givetvis är det uppenbart att du missade att ts tog upp The Cube

Jag nämnde the Cube specifikt eftersom TS tog upp filmen, dumskalle

Citat:
Eller är du verkligen så efterbliven att du tänkte ta upp samma film? Oavsett- efterblivet. Som en tråd om tips om rymdfilmer där ts skriver om Stjärnornas Krig ( )
Och du svarar "Alla har väl sett Star Wars vid det här laget så jag får dra till med min favoritfilm "Mupparna i rymden".

Stjärnornas Krig? Aha, du menar Star Wars.

Och ja, i ditt exempel, tips på rymdfilmer, bla bla bla, typ star wars, bla bla
Så kan man spinna vidare, ja alla har väl sett Star Wars så då tipsar vi om Space Conflict.

Du har inte läst så mycket böcker va?
Citera
2026-07-03, 20:32
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Snygg save du gör, lägg in (dåliga) rekommendationer för filmer när du svarar mig och anmäler mina inlägg för trams & off-topic så du ska klara dig undan en varning samtidigt som du försöker sätta dit mig, din patetiska fittboomer

The Collection (2012)

Uppföljaren till The Collector. En seriemördare tillfångatar en tjuv och låser inom honom i ett övergivet hus han byggt om till ett sadistiskt escape room

Vad gör du nu då? Äckel.

Så kan man spinna vidare, ja alla har väl sett Star Wars så då tipsar vi om Space Conflict.

Tack för tipset om The Collection, den har jag inte sett. Kollade trailern lite kort, den verkar bra.
Citera
2026-07-03, 20:33
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:

The Collection (2012)

Vad gör du nu då? Äckel.

Jag har inte anmält några inlägg i tråden. Och vad jag ser har ingen anmält dina inlägg heller så slappna av.
Om du nämnde the Cube specifikt eftersom TS tog upp filmen är det du som behöver läsa böcker, för då är det en otroligt kass meningsuppbyggnad du skrev.

Them är läskig som fan. Massa skit händer ett par som bor isolerat i ett stort hus i Rumänien.
https://www.imdb.com/title/tt0465203/
Senast redigerad av Man-At-Arms 2026-07-03 kl. 20:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in