2026-07-03, 19:26
Medlem
Duvlorts avatar
Det är sällan man använder kraftuttrycket hat men för islam är jag beredd att göra ett undantag.
Citera
2026-07-03, 19:33
Medlem
Islam är mycket dåligt.

Sen skulle jag inte säga att jag hatar islam, men jag ogillar islam och generellt också muslimer(även om det såklart finns trevligt folk bland de med på individnivå).
Senast redigerad av Gunn-den-4de 2026-07-03 kl. 19:37.
Citera
2026-07-03, 19:35
Medlem
han kanske skulle läsa talmud-böckerna och ta sig en funderare?
Citera
2026-07-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Hata är ett starkt ord som antyder att Jomshof står kvar på en 14-årings intellektuella nivå.Frågan är ju varför han inte upprörs av Bibeln eller andra heliga skrifter.

Antagligen pga att muslimer ställt till så mycket skit i Sverige och väst.

Ex
Överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter, gängkriminalitet, våldtäkter av pensionärer, bidragsfusk, förtryckande av flickor/kvinnor och annan vandel..

Har nog mer med det att göra än vad som står i en arabisk efterhandskonstruktion av Bibeln.
Citera
2026-07-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

.....................

En del av citatet bortredigerat enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Moderator

I dåtidens tid då mohamed misstolkade hela kristendomen sedan 600 år tillbaka. I mohameds tid valde mohamed den evigt onda vägen. Därmed tycker jag att RJ har en större poäng än alla mohameds efterföljare tillsammans.
RJ känner till kristendomen som säger hata det onda.
Senast redigerad av Snylt-off 2026-07-03 kl. 19:56.
Citera
2026-07-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

.....................

En del av citatet bortredigerat enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/Moderator

Ja han har ju inget fel iallafall.
Citera
2026-07-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Bott?

Menar du en bot? Nej såklart. Det brukar oftast vara en grej från högern om du inte märkt det. Vilka vänsterkrafter har dom medlen nu?

Världens rikaste människor är ultrahöger som Elon Musk, Sam Altman, Peter Thiel, världens mäktigaste länder är ultrahöger USA, Kina, Ryssland, Iran, Israel, Turkiet, Italien, snart hela EU också, alla mäktiga ledare är ultrahöger med Trump och Putin och liknade, typ alla sociala medier är ultrahöger som Twitter (X), Flashback, Facebook (meta), chatGPT, Tiktok. Till och med svt är ju höger numera.

Vanligt nordiskt folk med vanliga jobb är typ enda vanliga vänster som finns kvar.
Citera
2026-07-03, 19:42
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Du har inte varit utanför Nordens gränser märker jag. På sina håll i framför allt Sydeuropa är vissa kristna minst lika extrema som islamister i sina tankegångar och i sin religiösa övertygelse. Och då ska vi inte ens tala om USA.

Att jämföra kristna extremister med muslimska extremister (islamister) är därför högst relevant.

Vill förtydliga att jag inte är förtjust i religiösa extremister, alldeles oavsett vilken religion det handlar om.

1: Du märkte fel.

2: Absolut, extremism som extremism.
Men.
Flyttar kristna extremister till muslimska länder och kräver att de ska respektera den kristna extremismen?
Citera
2026-07-03, 19:43
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Antagligen pga att muslimer ställt till så mycket skit i Sverige och väst.

Ex
Överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter, gängkriminalitet, våldtäkter av pensionärer, bidragsfusk, förtryckande av flickor/kvinnor och annan vandel..

Har nog mer med det att göra än vad som står i en arabisk efterhandskonstruktion av Bibeln.
Muslimer är inte överrepresenterade inom de sakerna jämfört med icke-muslimer med samma etnicitet. Det är invandringen som är problemet, inte islam.

Alla som försöker att leda fokus till islam i stället för invandring är för massinvandring. Islamhat är ett försök att fördumma motståndet mot invandring och göra det kontraproduktivt. Framförallt går det ut på att lura folk att bli sionister, trots att Israel är allierat med de absolut värsta islamistdiktaturerna.
Citera
2026-07-03, 19:44
Medlem
Fangfaces avatar
Självklart har Jomshof rätt. Islam ÄR en skitreligion, speciellt när den ska implementeras i en sekulär del av världen där demokrati, yttrandefrihet, jämställdhet, mm.

Den som inte inser detta är antingen totalt obildad, hjärntvättad, eller efterbliven.

Och att ens jämföra med den "kristendom" som en liten minoritet fortfarande anammar i västvärlden är ju direkt sinnessjukt.
Ta vilken liten håla som helst i Sverige en fredag, räkna hur många som vallfärdar till de lokala moskeerna och jämför med hur många som går till kyrkan och ber.

Att det överhuvud taget ens kan bli en debatt i det här ämnet är ju helt otroligt...
Citera
2026-07-03, 19:46
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olindolin
Du har fan noll koll.

Alla Nazister i den liknelsen är islamister, även dom civila. Vanliga muslimer är mer som typ andra europeer som inte var nazister, tänk vanliga svenskar eller britter under andra världskriget. Helt okopplade till nazism. Det är en bättre jämförelse.

Att tänka som du är att tänka som islamister gör. Dom hatar alla europeer för att det finns såna som dig, som hatar alla muslimer. Dom tror att alla europeer gör det.

Ni är samma sak bara med olika hudfärg.
Och du missade liknelsen totalt
Citera
2026-07-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och du missade liknelsen totalt

Nej, han missade. Det finns ISLAMISTER med vanliga jobb. Men han menar ju att vanliga MUSLIMER med vanliga jobb är som nazisterna med vanliga jobb under andra världskriget. Det är som att säga att vanliga EUROPEER mördade judar under förintelsen. Inte bara andra NAZISTER.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in