2026-07-03, 08:06
Medlem
Germanofils avatar
Jag tycker inte det är så stor skillnad på olika bolag när man flyger korta sträckor (1-3 timmar) inom Europa. SAS är snålare med gratis dryck och tilltugg än vissa andra men det är inte så viktigt tycker jag.

Väljer flygbolag efter bäst tid och pris för sträckan som ska flygas. Nu i sommar blir det SAS.
2026-07-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Varför har du så ofta kontakt med kundtjänst? Den är outsourcad till Concentric. Kärnverksamheten hos SAS har sällan varit bättre än nu, och business class är tillbaka inom Europa. Investeringar på 65 miljarder, som meddelats för några dagar sedan, kan knappast göras om resenärerna inte är nöjda. SAS säljer biljetter som aldrig förr.

Marabou säljer också bra fortfarande
2026-07-03, 09:29
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
SAS har i praktiken länge varit ett lågservicebolag med standardpriser eller högre, så det förvånar mig lite att du tycker att det har varit värt att betala extra för deras produkt; själv har jag undvikit SAS i många år. Jag flyger hellre ett renodlat lågprisbolag eller ett bolag med riktig service som matchar priset.

SAS har inte varit ”ett av de bästa” bolagen i modern tid, så deras förfall är knappast bara en VDs gärning.
Jag tycker inte SAS är nämnvärt bättre än Ryanair, de facto har jag flugit mer med Ryanair än med SAS och jag har haft en hel del krångel med SAS men inget med Ryanair konstigt nog. Det mesta bolaget i Europa får jag nog säga är KLM.

Det är precis som du säger att SAS har fan inte varit bra på 15-20 år.
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jag tycker inte det är så stor skillnad på olika bolag när man flyger korta sträckor (1-3 timmar) inom Europa. SAS är snålare med gratis dryck och tilltugg än vissa andra men det är inte så viktigt tycker jag.

Väljer flygbolag efter bäst tid och pris för sträckan som ska flygas. Nu i sommar blir det SAS.
Instämmer med dig. Det viktigaste för mig är att jag i möjligaste mån kan flyga direkt, kan jag undvika byte så är det väldigt skönt. Ska jag flyga långt (utanför Europa) så blir det dock ofta ett byte men det är ju inte så konstigt.

Det är rätt sällan jag har flygningar mer än fem timmar och fem timmar kan jag klara mig utan massa mat och kaffe. Att flyga är ungefär som att åka buss, d v s ganska trist. Jag har ett arbete som jag reser en hel del i, och för mig är det som sagt viktigast att jag kan flyga så direkt som möjligt.

Jag tycker inte att SAS är ett dugg bättre än Ryanair, snarare tvärt om.
2026-07-03, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
SAS kommer aldrig att överleva med sitt otroligt dåliga kundbemötande de senaste åren.

Ett exempel var när min far med alzheimers (diagnos ett par veckor efter) råkade boka flyg till mars istället februari, rätt datum och år men fel månad. Vi ringer dit mindre en än timme efter köpet och SAS vägrar låta oss byta flyg utan att betala ord pris, vägrade såklart också återbetalning. Skamligt
Har dom slutat med sina 24 timmars öppet köp?
Det var ju annars en väldigt bra service...
2026-07-03, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilostolen
Har varit Eurobonus guldkund i många år och gärna betalt extra för att flyga SAS. Men deras kundtjänst och kundservice har blivit så sanslöst usel att jag numera gärna betalar extra för att slippa eländet. Hur kunde SAS gå från att vara ett av de bättre till ett av de sämsta? Är det Anko som förstört bolaget?
Anko har verkligen lyft bolaget så det är inte han du ska skylla på. Tyvärr så är flygbranschen en riktigt lågmarginal bransch och service/support kostar tyvärr. Ryanair, Wizzair, Norwegian, Lufthansa, British Airways, Iberia, TAP, LOT, Austrian, m.fl. har sämre service och support än någonsin. SAS har precis kommit ut från en skuldsanering så det finns inga marginaler. Men hittar du nått annat flygbolag som erbjuder bra service och support så säg gärna till. Jag, och många andra, är sugna att testa.
2026-07-03, 13:14
Medlem
Minns en kärringfitta från SAS som slängde en cola i famnen på mig när jag ville ha en mojito som tyvärr var slut. Hon letade hittade inte och så tar hon cola och slänger den i famnen. Helt mongo. SAS och service är ett skämt. Vet inte varför den inte tillåts gå i konkurs. Man trodde det var nära för 20 år sen.
2026-07-03, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
SAS kommer aldrig att överleva med sitt otroligt dåliga kundbemötande de senaste åren.

Ett exempel var när min far med alzheimers (diagnos ett par veckor efter) råkade boka flyg till mars istället februari, rätt datum och år men fel månad. Vi ringer dit mindre en än timme efter köpet och SAS vägrar låta oss byta flyg utan att betala ord pris, vägrade såklart också återbetalning. Skamligt

Har SAS slutat med 24h öppet köp?
2026-07-03, 16:03
Medlem
Sämsta flygbolaget
Dåligt kundbemötande. Ser alltid sura ut och ilskna nästan. På snäppet att man tror att det är ens egna begravning man klivit in på.

Erbjuder aldrig folk vatten, te eller dricka utan även när det sker så är det en sur kärring som kastar det på en.

Ska man ha så kass service så är det bättre att flyga med Ryanair
2026-07-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Minns en kärringfitta från SAS som slängde en cola i famnen på mig när jag ville ha en mojito som tyvärr var slut. Hon letade hittade inte och så tar hon cola och slänger den i famnen. Helt mongo. SAS och service är ett skämt. Vet inte varför den inte tillåts gå i konkurs. Man trodde det var nära för 20 år sen.

Hände mig också
Skulle ha vin så hörde jag henne sucka och nästan ilsken. Jag tänkte har jag fan gjort något fel som beställde vin på min semesterdag? Hon såg så arg ut så jag blev rädd trots att jag BETALAR. Vågade knappt be om vatten så arg som hon såg ut.

Alla är ju över medelåldern också numera. Man anställer inte unga söta damer som ler och säger men självklart så hämtar jag ditt vin.
2026-07-03, 16:15
Medlem
Japp SAS är ett skämt. Tog dessutom Premium economy för 37.000 till USA, horunge vad värdelösa de är. De gottar sig på företagets bekostnad men är egoister som inte anstränger sig för att axla bra service. Dessa haggor som jämt ska jobba där. Deras poängsystem är ett stort jävla skämt. Man måste typ flyga business klass för 60.000+ biljetten i 5 år för att casha ut en gräsklippare för 10.000 helt sinnessjukt störda idioter. SAS: hoppas ni dör!
2026-07-03, 17:25
Medlem
Blaskas avatar
På SAS får man inte ens en alkoholhaltig dryck till måltiden. Skräpbolag.
2026-07-04, 09:19
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snakewatch
Japp SAS är ett skämt. Tog dessutom Premium economy för 37.000 till USA, horunge vad värdelösa de är. De gottar sig på företagets bekostnad men är egoister som inte anstränger sig för att axla bra service. Dessa haggor som jämt ska jobba där. Deras poängsystem är ett stort jävla skämt. Man måste typ flyga business klass för 60.000+ biljetten i 5 år för att casha ut en gräsklippare för 10.000 helt sinnessjukt störda idioter. SAS: hoppas ni dör!

Det finns faktiskt ett substantiv för sådana: Atlanthagga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in