Citat:
Ursprungligen postat av
Glostrup
SAS har i praktiken länge varit ett lågservicebolag med standardpriser eller högre, så det förvånar mig lite att du tycker att det har varit värt att betala extra för deras produkt; själv har jag undvikit SAS i många år. Jag flyger hellre ett renodlat lågprisbolag eller ett bolag med riktig service som matchar priset.
SAS har inte varit ”ett av de bästa” bolagen i modern tid, så deras förfall är knappast bara en VDs gärning.
Jag tycker inte SAS är nämnvärt bättre än Ryanair, de facto har jag flugit mer med Ryanair än med SAS och jag har haft en hel del krångel med SAS men inget med Ryanair konstigt nog. Det mesta bolaget i Europa får jag nog säga är KLM.
Det är precis som du säger att SAS har fan inte varit bra på 15-20 år.
Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Jag tycker inte det är så stor skillnad på olika bolag när man flyger korta sträckor (1-3 timmar) inom Europa. SAS är snålare med gratis dryck och tilltugg än vissa andra men det är inte så viktigt tycker jag.
Väljer flygbolag efter bäst tid och pris för sträckan som ska flygas. Nu i sommar blir det SAS.
Instämmer med dig. Det viktigaste för mig är att jag i möjligaste mån kan flyga direkt, kan jag undvika byte så är det väldigt skönt. Ska jag flyga långt (utanför Europa) så blir det dock ofta ett byte men det är ju inte så konstigt.
Det är rätt sällan jag har flygningar mer än fem timmar och fem timmar kan jag klara mig utan massa mat och kaffe. Att flyga är ungefär som att åka buss, d v s ganska trist. Jag har ett arbete som jag reser en hel del i, och för mig är det som sagt viktigast att jag kan flyga så direkt som möjligt.
Jag tycker inte att SAS är ett dugg bättre än Ryanair, snarare tvärt om.