Igår, 16:28
Medlem
HBTKuks avatar
Jag hajar att jag sticker ut hakan lite här, då folk verkar ha ett blint raseri mot dessa "flygande råttor". Det framstår nästan som ett inlärt fårbeteende att anklaga måsar för både det ena och det andra. Många gånger till synes oförtjänt.

Jag menar på att måsarna är våra vänner, och därtill ganska roliga djur. De är stora, majestätiska och alltid ute på äventyr. Tacksamma för mat är de också. Lika fina som vilken annan fågel som helst.

Jag har haft förmånen att bo stor del av mitt liv nära hav och vatten. Måsarna, eller mössen som de borde heta, har alltid varit gott sällskap. Deras skriande känns både mysigt och hemtrevligt.

Har du blivit attackerad av möss?
Varför hatar du dem?
Får de oförtjänt skit?
Igår, 16:37
Medlem
det är väl mest att dom låter en massa.

gillar skrattmåsen dock, den är cool

ha ha ha ! säger den
Igår, 16:38
Medlem
Statsbor tycker inte om måsarna då de häckar från maj till början av juli och för ett jävla liv. Men som ni sett struttar ungarna runt nu och när de är flygklara så är häckningen över och de drar vidare till kusten så snart kan du sova med öppet fönster igen. Vilken dag som helst nu.
Senast redigerad av Bib-bo Igår kl. 16:42.
Igår, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Jag hajar att jag sticker ut hakan lite här, då folk verkar ha ett blint raseri mot dessa "flygande råttor". Det framstår nästan som ett inlärt fårbeteende att anklaga måsar för både det ena och det andra. Många gånger till synes oförtjänt.

Jag menar på att måsarna är våra vänner, och därtill ganska roliga djur. De är stora, majestätiska och alltid ute på äventyr. Tacksamma för mat är de också. Lika fina som vilken annan fågel som helst.

Jag har haft förmånen att bo stor del av mitt liv nära hav och vatten. Måsarna, eller mössen som de borde heta, har alltid varit gott sällskap. Deras skriande känns både mysigt och hemtrevligt.

Varför hatar du dem?
Får de oförtjänt skit?
Älskar fiskmåsar
Sover bättre när de skriker
Det är lugnande när man lär sig
Igår, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Älskar fiskmåsar
Samma här, då vet man är nära havet. Något av det mest rogivande och trygga som finns.

Är faan tom ett sexigt ljud.
Igår, 16:46
Medlem
JustTrollings avatar
Dom är ohyfsade och visar inte den respekt som krävs när man bor i innerstäder.

På natten håller man truten och väsnas inte. Måsajävlarna skiter i det och gapar konstant hela nätterna, förutom en period på 2 timmar, mellan ca 00.00 och 02.00.

Detta är ohyfsat och respektlöst.
Igår, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Samma här, då vet man är nära havet. Något av det mest rogivande och trygga som finns.

Är faan tom ett sexigt ljud.
Ja när man väl lär sig så somnar man ack så mycket lättare. Undrar om det är något fler kan lära sig? Trodde jag var ensam om detta! Kul att du svarade
Igår, 16:49
Medlem
Citat:
Ja när man väl lär sig så somnar man ack så mycket lättare. Undrar om det är något fler kan lära sig? Trodde jag var ensam om detta! Kul att du svarade
Kanske krävs man är uppväxt eller bott i skärgården?
För mig är det definitivt så iaf.
Igår, 16:51
Medlem
EnCartes avatar
Jag vet inte om de får oförtjänt mycket skit, snarare är det väl de som sprider mycket skit.
Igår, 17:01
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Älskar fiskmåsar
Samma här. Även deras ljud är trevliga.
Igår, 17:09
Medlem
Balisers avatar
Citat:

Varför hatar du dem?
Får de oförtjänt skit?
De är ju rätt jobbigt högljudda medan de häckar. En del av dem skriker ju likadant dygnet runt. Det kan man knappast uppskatta. Men numera finns det ju hörlurar med brusreducering. Annars är det vackra fåglar som flyger elegant.
Igår, 17:11
Medlem
Citat:

Varför hatar du dem?
Får de oförtjänt skit?
Jag hatar dessa miniatyrbilder, men jag trodde det var din korvformade haka som stack ut även annars. Förlåt. Hoppas du fått försäkringspengar för vanprydande....

Det enda imponerande med dessa jävla skitfåglar är att de är sanna opportunister, precis som råttor!
Det är såklart inte deras fel att vi har länsat deras hav på föda, och de tackar de oss för nu genom att häcka inne i våra städer och snatta vår varmkorv rätt ur näven på torget, sällskapa vid bordet på uteserveringarna och skita på våra bilar och altaner.

Kommunens handfallenhet att bedriva lite skyddsjakt för att hålla beståndet på liten nivå, är häpnadsväckande. Jag vet att det finns firmor att anlita som pickar ägg i den fasen, men utfallet är knappt märkbart.

Viltvård är tydligen populärt om man kan fylla frysen med kött eller få en trofé i gillestugan, men att panga av lite skadedjur så folk slipper bo i sanitär olägenhet, smakar uppenbart inte fågel!
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in