2026-07-03, 16:06
Bannlyst
Män pratar precis lika mycket skit om andra och om ointressanta saker
Citera
2026-07-03, 16:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Utav intresse, råder konsensus i ert tjejgäng angående politik, eller har ni avstickare? Blir tonen hätsk om så är fallet?

Nej, det är olika åsikter. Men vi är alla ense om att man måste få ha olika åsikter, så det blir liksom inga bråk så. Alla vet ju var de andra står - att jag var Sd (och kanske fortfarande är det) i en massa år är t.ex. ingen hemlighet.

Men tidigare i livet har jag tappat vänner - av båda könen för den delen - när de fick veta att jag var Sd. Sådana människor orkar jag inte med.
Citera
2026-07-03, 16:11
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, det är olika åsikter. Men vi är alla ense om att man måste få ha olika åsikter, så det blir liksom inga bråk så. Alla vet ju var de andra står - att jag var Sd (och kanske fortfarande är det) i en massa år är t.ex. ingen hemlighet.

Men tidigare i livet har jag tappat vänner - av båda könen för den delen - när de fick veta att jag var Sd. Sådana människor orkar jag inte med.

Intressant. Jag har alltid, personligen, upplevt att det verkar råda en starkare konsensuskultur i kvinnogäng. Att vara överens och tycka lika eftersöks i större utsträckning.

Men, vis av erfarenheten, så diskuterar jag sällan politik med tjejer/kvinnor. Det kan ju ha förändrats en hel del sedan jag slutade med det.

Tack för svar!
Citera
2026-07-03, 16:13
Medlem
HBTKuks avatar
När min tjej är med sina tjajor tycker jag också att det mesta de pratar om är ointressant. Det betyder inte automatiskt att de är ointressanta som individer. De bara pratar om helt annat än jag och mina kompisar pratar om.
Citera
2026-07-03, 16:25
Avstängd
dude2ks avatar
För att de inte har några liv eller ambitioner.
Citera
2026-07-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Satt nyss och sket i samband med att tjejen hade några polare hemma. Gissa min förtret när min bajskorv inte spolades ner ordentligt så att jag blev fast där inne i kanske 20 min för att jag var tvungen att försöka få bort bajskorven innan någon märkte något! Medan jag var där inne och försökte få bort bajskorven med toaborsten råkade jag i alla fall överhöra kvinnofolket utanförs konversation.
Om du inte kan ta dina bajskorvsproblem med din flickvän och hennes vänner så kanske du ska välja någon annan?
Citera
2026-07-03, 16:31
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om du inte kan ta dina bajskorvsproblem med din flickvän och hennes vänner så kanske du ska välja någon annan?
Låt karln skita i frid, är du en kvinna?
Senast redigerad av lagfrukt 2026-07-03 kl. 16:42.
Citera
2026-07-03, 16:33
Medlem
nerdnerds avatar
Jag tycker nog allt att det är jäkligt skönt att min fru ALDRIG skulle skriva av sig ens anonymt om sin bajskorv som var svår spola ner. Sköna killar kan ärligt tala vara rätt äckligt vidriga.

Skillnaderna mellan män och kvinnor överdrivs nog ofta en smula, men de finns, och tack och lov för det! Vive la différence!
Citera
2026-07-03, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Låt karl skita i frid, är du en kvinna?
Testa att läsa vad jag svarade på och vad jag skrev en gång till. Tack.
Citera
2026-07-03, 16:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Den intressanta frågan i TS är snarare varför män har så stora bajskorvar.

Och det lustiga med TS är att han inte tänkt tanken att tjejer tycker samma om hans snack om bitcoin, aktier, fotbollsVM, eller heavy metal. Eller vad manligt han nu går igång på.
Citera
2026-07-03, 16:36
Medlem
Huzzahs avatar
Jag och mina väninnor pratar om allt möjligt men ytterst sällan om andra människor. Som flera redan varit inne på är det nog snarare TS flickvän som tillhör en viss persontyp.
Citera
2026-07-03, 16:51
Medlem
Blaskas avatar
Det är ointressanta MÄNNISKOR du pratar om. Knappast relaterat till kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in